Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Geluid harder/zachter Pathé-thuis app

(Onderwerp aangemaakt op: 04-10-2021 01:46 PM)
5786 Weergaven
Streambuster
Explorer
Opties

Beste Samsung support,

Sinds kort heb ik een nieuwe Samsung smart TV Qled qe55qn95A.
Daarop is standaard de pathe-thuis app voor-geïnstalleerd.

Mijn tv is aangesloten op een sonos playbar soundbar (optische uitgang)
Wat mij opvalt is dat als ik het volume dmv de afstandsbediening (one remote) van de TV hoger of lager zet, het volume icoontje rechtsboven in de pathe thuis app, netjes meegaat maar het geluid over de soundbar in sterkte niet toe- of afneemt....
Het werkt echter wel als ik het geluid via de Sonos app op mijn smartphone harder en zachter zet, maar het volume icoontje in de pathe app zie je dan weer niet…

Gebruik ik dezelfde pathe-thuis app geïnstalleerd op mijn Samsung blu ray speler (UBD-K8500), welke is aangesloten via de hdmi van de TV, dan werkt het wel! (deze is ook gekoppeld aan de remote van de tv)

Ik ervaarde dit probleem bij mijn vorige samsung tv niet. (KS8000) Ook daarop was de pathe thuis app geïnstalleerd maar ging het geluid wel harder en zachter over de playbar.
Heb de pathe app op de TV opnieuw geïnstalleerd maar heeft helaas geen resultaat.

Alle overige apps geinstalleerd op de TV zoals videoland, netflix ed gaat het geluid gewoon netjes harder en zachter via de afstandsbediening/remote van de TV.
Is dit een Samsung, een Pathé of Sonos dingetje wat eventueel nog moet worden doorgevoerd in een update voor dit (nieuwe model 2021) TV?

0 Likes
Dagobert
Explorer
Opties

Hoi Dick bedankt voor je reactie.

Ik ben al een tijdje in contact met Samsung en heb alle varianten al getest zoals smart hub resetten, tv naar fabrieksgarantie zetten. Daarnaast heeft Samsung al een harde reset voor mij uitgevoerd en dat heeft ook niet geholpen. De tv heb ik ook al van het stroom af gehad maar ook dat heeft niet geholpen. Het lijkt ook steeds erger te worden. Vandaag geprobeerd een afspraak te maken voor een monteur maar staan nu al 7 uur in de wacht in de messenger. Ik begin met steeds meer te ergeren aan Samsung. Wellicht is het toch beter om deze tv om te ruilen voor een ander merk zoals Streambuster ook al aangeeft.

0 Likes
Dagobert
Explorer
Opties

bedankt voor je reactie.

Ja het begint nu wel erg vervelend te worden met Samsung. Ik heb echt alles geprobeerd maar niets werkt. Nu vandaag al 7 in de wacht op messenger om een afspraak met een monteur te maken. Misschien moet ik jou advies volgen om deze tv om te ruilen voor een ander merk. 

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Dagobert ,

Dat schiet niet op! Eigenlijk moet je hiervoor bij de leverancier zijn.
De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te leveren.

Dit is dus geen deugdelijk product. De leverancier is in deze verantwoordelijk.
Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier. Niet met Samsung.
Als er geen fabrieksgarantie meer aanwezig is, heb ik eventueel nog wat info voor je.
Altijd vrij om voor een ander merk te gaan, maar de tv omruilen gaat niet meer lukken..

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Dagobert ,

Heb je al contact met de leverancier gehad?

signatureee
Groet, Dick

Dagobert
Explorer
Opties

ja gisteren (leverancier is plattetv.nl) en ze plannen een afspraak in om een monteur langs te sturen. Dus daar wacht ik nu op.

MartijnK
MegaStar
Opties

HI @Dagobert, goedemorgen.

Het is natuurlijk niet helemaal goed als je al zo lang wacht op één van mijn collega's, naast onze klantenservice via een digitaal kanaal hebben we ook nog steeds een telefonische klantenservice. Is het inmiddels nog gelukt om een afspraak te maken voor een serviceverzoek?

Stuur mij anders een privé bericht met je persoonsgegevens, het model- en serienummer van je TV samen met de aankoopdatum, dan kan ik het serviceverzoek ook voor je doorzetten.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Dagobert
Explorer
Opties

Dick nog even een aanvulling hierop. Ik heb inderdaad contact gezocht met de leverancier en hen van alle informatie voorzien. Wat schets mijn verbazing is dat ik vanmorgen door Samsung wordt gebeld over mijn tv. Dus de leverancier komt ook bij Samsung terecht. Ik had al weken lang contact met Samsung en we hebben van alles geprobeerd. De collega van Samsung die mij vanmorgen belde wilde weer allerlei meekijk acties uitvoeren. Ik heb gezegd zie dossier. Nadat die was doorgelezen wordt er een afspraak met een monteur van Samsung ingepland. Dus uiteindelijk kom en blijf ik bij Samsung uitkomen.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Dagobert ,

Dat kan kloppen. De normale weg is eerst contact opnemen met de leverancier.
Daar heb je een koopovereenkomst mee. Die regelt dan verder. Over de garantie.

De aankoopdatum is bepalend voor de fabrieksgarantie.
Als de fabrieksgarantie voorbij is, betekent dit niet dat je geen rechten meer hebt.
Er is ook nog wettelijke garantie. De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te leveren.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...
https://conformiteit.nl/

signatureee
Groet, Dick

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Dagobert ,

Is er al een afspraak met een monteur ingepland?

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Dagobert
Explorer
Opties

ja afspraak is gemaakt, ben benieuwd wat het issue is en of er een oplossing voor is. Is toch altijd bijzonder als ze je televisie openschroeven.