op 04-10-2021 01:46 PM
Beste Samsung support,
Sinds kort heb ik een nieuwe Samsung smart TV Qled qe55qn95A.
Daarop is standaard de pathe-thuis app voor-geïnstalleerd.
Mijn tv is aangesloten op een sonos playbar soundbar (optische uitgang)
Wat mij opvalt is dat als ik het volume dmv de afstandsbediening (one remote) van de TV hoger of lager zet, het volume icoontje rechtsboven in de pathe thuis app, netjes meegaat maar het geluid over de soundbar in sterkte niet toe- of afneemt....
Het werkt echter wel als ik het geluid via de Sonos app op mijn smartphone harder en zachter zet, maar het volume icoontje in de pathe app zie je dan weer niet…
Gebruik ik dezelfde pathe-thuis app geïnstalleerd op mijn Samsung blu ray speler (UBD-K8500), welke is aangesloten via de hdmi van de TV, dan werkt het wel! (deze is ook gekoppeld aan de remote van de tv)
Ik ervaarde dit probleem bij mijn vorige samsung tv niet. (KS8000) Ook daarop was de pathe thuis app geïnstalleerd maar ging het geluid wel harder en zachter over de playbar.
Heb de pathe app op de TV opnieuw geïnstalleerd maar heeft helaas geen resultaat.
Alle overige apps geinstalleerd op de TV zoals videoland, netflix ed gaat het geluid gewoon netjes harder en zachter via de afstandsbediening/remote van de TV.
Is dit een Samsung, een Pathé of Sonos dingetje wat eventueel nog moet worden doorgevoerd in een update voor dit (nieuwe model 2021) TV?
op 04-10-2021 02:04 PM
Goedemiddag @Streambuster ,
Ik verbaas me over het volgende. Als je een optische connectie hebt gemaakt, kun je volgens mij het volume van de Sonos niet met de AB van de tv regelen.
De tv speakers worden uitgeschakeld. Dat lukt uiteraard wel met de app en ook met de AB van de Sonos.
De blu-ray speler is via HDMI aangesloten. Je zou kunnen proberen om de tv via HDMI met de Sonos te verbinden.
Zo zou je kunnen uitsluiten of het aan de app ligt, omdat het bij de andere apps wel werkt..
op 04-10-2021 02:31 PM
op 04-10-2021 02:33 PM
op 04-10-2021 02:39 PM
Hoi @Streambuster ,
Helemaal gelijk. Ik had even de Sonos Arc voor ogen 🙈.
Als het alleen bij Pathé Thuis gebeurt, moet je waarschijnlijk de app de schuld geven.
Ik zou dit bij hun melden, want Samsung maakt geen apps..
op 04-10-2021 02:55 PM
op 14-10-2021 02:34 PM
Probleem is inmiddels opgelost. Niet mbt alleen dit (kleine) puntje, maar met nog heel veel meer issues en problemen; de (2de nieuwe) Samsung qled 95A zit weer in de doos en staat weer bij de dealer. Inmiddels een gloednieuwe Oled voor terug van een gerenommeerd concullega en draait als een zonnetje! Heel blij mee. Moest even over m'n Samsung geloof heen stappen maar ben er van overtuigd, dat dit een betere keus is voor mij.
op 21-02-2022 07:02 PM
Ik heb een samsung qled type qe65q90tal (jaar 2020) en heb ook hetzelfde issue met pathe thuis. Deze is ook op de sonos aangesloten en als ik het geluid zachter wil zetten zie ik ook rechtsbovenin een schuifbalkje die helemaal op nul staat maar er is nog steeds geluid. Ik heb de sonos uitgezet en laat het geluid via de televisie boxen afspelen. Ook daar hetzelfde issue nl geluid is helemaal uit bij pathe maar het staat nog steeds aan. Op mijn andere iets oudere samsung tv heb ik dit issue niet. Ik heb overigens met die qled tv meer problemen. Als ik een tijdje op een app bijv netflix iets heb bekeken en ik schakel weer terug naar de tv dan krijg ik een blauw scherm. Het geluid van de zender is er wel echter geen beeld. De samsung geeft aan dat er geen videosignaal wordt ontvangen. De enige oplossing in dit geval is de tv uit en weer aan te doen. Heel vervelend voor een tv van het jaar 2020 die heel veel geld heeft gekost. Zijn dit bekende problemen?
op 21-02-2022 07:18 PM
Goedenavond @Dagobert ,
Voor het probleem Pathé Thuis zou je de Smart Hub kunnen resetten.
Bij Instellingen→Ondersteuning→Apparaatonderhoud→Zelfdiagnose→Smart Hub opnieuw instellen.
Houd er bij het resetten van de Smart Hub rekening mee dat alle gedownloade apps, instellingen en accounts uit het geheugen verwijderd worden en opnieuw moeten worden ingevoerd of geïnstalleerd.
Voor het blauwe scherm zou ik een monteur inschakelen. Klinkt niet gezond.
Je moet dit melden bij de leverancier, want daar loopt je garantie.
Als er geen garantie meer is, dan heb ik eventueel meer informatie..
op 21-02-2022 07:53 PM
Beste Dagobert,
Bedankt voor je bericht.
Heb een oplossing voor je....
Een LG TV kopen en afstappen van je Samsung geloof. Had ik ook in eerste instantie moeite mee, maar achteraf geen seconde spijt van. Alle (lees "ALLE") problemen zijn er direct mee opgelost! Prachtig beeld en geluid, zeker icm Sonos.
Support Samsung reageert enkel met steeds dezelfde (zogenaamde) oplossingen, werkt dat niet dan "sorry" maar jou probleem....
En inderdaad de tv's van vóór 2020 waren goed, daarna wegwerp tv's geworden. Shame Samsung.
Geluk is dat ik mn Samsung 95AAT 2021 zonder gezeur (2 in 1 maand) kostenloos heb kunnen inruilen voor een LG 51G Oled. Wist ik t maar van tevoren, had me een hoop stress en gedonder gescheeld!