Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Geluid bij tv kijken valt af en toe weg over avr

(Onderwerp aangemaakt op: 11-12-2017 08:52 PM)
2279 Weergaven
PvH
First Poster
Opties

Ik heb een UE60J6240. Bij tv kijken via de ingebouwde tuner valt het geluid soms voor 1 seconde weg en soms gepaard met digitale kraak, dit soms een uur niet en dan 3 x in 10 minuten. We gebruiken de ARC hdmi uitgang. Iemand een suggestie? Volgende al gedaan:

- andere hdmi kabel

- andere avr receiver aangesloten 

- andere hdmi uitgang van tv gebruikt

- toslink geluid zelfde resultaat 

- geen avr aangesloten en geluid over tv speaker, lijkt geen probleem

- tv geluid terug via opname (USB is aan tv) tot voor de "hik" opnieuw afspelen geen hik

0 Likes
24 Antwoorden
PvH
First Poster
Opties

Dit is heel bijzonder.... juist tv op dts  ingesteld en al langere tijd geen drop of digitale hik. Lijkt een work around, wat ik wel jammer vind want de doldy klinkt toch lekkerder. 

Mvg Peter 

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Als het goed is kan je vanaf nu de workaround laten voor wat het is, ik heb een download link gekregen voor een nieuwe firmware versie die dit probleem zou moeten oplossen: https://goo.gl/3pwnnc

Laat je me weten hoe het werkt nadat je de TV hiermee via een USB stick hebt ge-update?

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
PvH
First Poster
Opties

Joeri, wat een feest!!!! Nog geen onderbreking of hik gehoord..... draai nu weer op Dolby 

Lijkt de oplossing te zijn, ik laat het over past dagen horen.  

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Wat fijn om te horen dat je hik-loos het nieuwe jaar in bent gegaan! Nog de allerbeste wensen ook :face-with-tears-of-joy: ik hoor het graag of het een blijvend succes is.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
pcsurgeon
First Poster
Opties
Ik heb precies dezelfde probleem op een QE55Q60R TV. Probleem is weg als ik bij geluidsinstellingen PCM instel op de TV, maar zodra ik voor dolby kiest dan valt geluid om de paar seconden even weg, en het gaat ook niet weg. Probleem is zowel bij rechtstreeks apps afspelen (Netflix, Canal Digital) vanaf TV dan via HDMI bronnen (XS4ALL Settop box).
Het LG thuisbioskoop zit op HDMI4 en de settopbox op HDMI 1
0 Likes