Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Gelige vlek in midden van scherm. Bij laag backlight rechthoeken te zien op en rond de zelfde plek.

(Onderwerp aangemaakt op: 04-10-2019 11:10 PM)
600 Weergaven
Timvr1
Apprentice
Opties

UE40EH5300WXXNbuiten garantie dus als iemand weet hoe dit op te lossen is zou ik eeuwig dankbaar zijn.

Groet,

Tim.

0 Likes
6 Antwoorden
Timvr1
Apprentice
Opties

Vergeten te melden maar bij 40% backlight (stand 😎 is er flikkering te zien. Kan ik aannemen dat de L.E.D strips defect zijn?

0 Likes
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @Timvr1, Tim,

Volgens de Model Code UE40EH5300WXXN is de tv uit 2012. Oud beestje dus 😉.

Op tekst is dit natuurlijk niet te beoordelen. Zou je voor mij een beeldtest kunnen doen?

Bij Menu->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Het beeld testen. Gaarne, ter beoordeling, een foto hiervan uploaden.

Om uit te sluiten alvast  de tv resetten. 
Bij Menu->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.

Desnoods de tv een poos spanningsloos zetten. Als dit niet helpt dan vrees ik dat een reparatie noodzakelijk is.

Het klinkt als een defect aan het LED-LCD scherm. Laten we eerst de beeldtest en de reset afwachten.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
Timvr1
Apprentice
Opties

Goedeavond Dirk,

Bedankt voor je antwoord. Het model is inderdaad uit 2012 maar ik heb hem begin 2015 gekocht. De zelf test gaf één enkele foto met de vraag "Is het probleem nog steeds zichtbaar bij deze foto?" (vertaald uit het Engels dus misschien niet de juist NL text) het is lastig om een duidelijke foto van het probleem te maken, de vlek is daar niet donker genoeg voor. De reset heb ik eerder vandaag al gedaan en ik heb hem een uur van de spanning gehad bijde zonder resultaat. Ik denk zelf inderdaad ook dat het de L.E.D's zijn en heb wat onderzoek gedaan, deze lijken makkelijk te vervangen te zijn dus ga kijken of dit me lukt. Reparatie via Samsung is nogal aan de dure kant dus als dat de enige optie is ga ik kijken naar een vervangend systeem.

Groet,

Tim.

DickKoster
MegaStar
Opties

Hey @Timvr1 , Tim,

Bedankt voor je antwoord! Altijd leuk als mensen me Dirk noemen 😉.

Een reparatie zal idd niet goedkoop zijn en misschien zonde om hierin nog te gaan investeren.

Ik hoop dat het je lukt om het zelf te gaan fixen. Misschien wel een leuk klusje 😰😉.

En anders idd een andere gaan uitzoeken.

Suc6 en alvast een fijn weekend toegewenst!

Groet, Dick
Timvr1
Apprentice
Opties
Hahaha sorry dyslectie :face-with-stuck-out-tongue-and-winking-eye: jij ook fijn weekend.
DickKoster
MegaStar
Opties

😂😂 @Timvr1 ,Tim,

Thanks!!

Groet, Dick
0 Likes