op 20-05-2018 08:28 AM
Goedemorgen, ik heb een nieuwe UE49NU7170, maar ik kan de RTL XL app niet downloaden in de app store? Hij lijkt niet meer beschikbaar? Doe ik iets niet goed?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 20-05-2018 10:28 AM
Hoi @KeesHuug,
Graag hoor ik van je..
op 20-05-2018 12:06 PM
Dag dkoster, dank je wel voor je hulp!
Het typenummer is ue49nu7170SXXN
Ik heb ontzettend veel apps inclusief youtube, netflix, npo gemist, heel er veel, alleen rtl xl staat er niet op en kan ik in de app store niet vinden om te downloaden?
20-05-2018 12:22 PM - bewerkt 20-05-2018 12:51 PM
Oké @KeesHuug,
Ik zie trouwens nog weinig specs terug over deze Model Code UE49NU7170SXXN. Vast 1 uit 2018.
RTL XL zou een voorgeïnstalleerde app moeten zijn, maar is ook vernieuwd.
Deze kun je dan ook niet downloaden via de Store.
Het kan ook zijn dat deze app niet door RTL XL op deze tv ondersteund wordt.
Heb je wel een Samsung account? Bij Instellingen->Algemeen->Systeembeheer->Samsung-account.
Heb je al geprobeerd om de SmartHub instellingen te bekijken?
Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->SmartHub verbindingstest starten.
Of anders daarna bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->SmartHub opnieuw instellen.
Houd er bij het resetten van de SmartHub rekening mee dat alle gedownloade apps, instellingen en accounts uit het geheugen verwijderd worden en opnieuw moeten worden ingevoerd of geïnstalleerd...
op 23-05-2018 06:16 PM
Dag Dkoster,
Helaas, ik heb het zojuist de SmartHub gereset, maar, helaas, nogsteeds geen RTL xl. De tv geeft aan: “geen zoekresultaten gevonden”, als je in de store of op de tv naar “RTL” zoekt. Als je op de tv xoekt vind je alleen het net RTL.
Ik heb veel apps er nogmaals op gezet, maar helaas, nog geen RTL xl, ik hoop dat irnand toch nog een idee heeft? Ik heb ook een messenger bericht van support van samsung gekregen, en die geeft aan dat de app er ook gewoon zou moeten zijn. Ik heb ook contact met RTL gehad, en die geven aan dat de firmware van dit nagelnieuwe type mogelijk het issue kan zijn? Ze schrijven: “want er zijn nieuwe modellen uitgebracht die of in de firmware of in de app-besturing nog niet overeen komen”.?
23-05-2018 07:52 PM - bewerkt 23-05-2018 09:44 PM
Oké @KeesHuug,
Dit blijft een rare situatie. Het zou gewoon een standaard geïnstalleerde app moeten zijn.
Met de door jou eerder toegezonden Model Code UE49NU7170SXXN kan ik echter op de Support Site van Samsung geen huidige firmware zien.
Kun je misschien je de huidige versie achterhalen? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv
Misschien kunnen we je hiermee een oplossing bieden...
op 25-05-2018 09:26 PM
Beste Dkoster, ik heb op de achtergrond zowel met rtl als Samsung support contact gehad(had mijn tv op afstand overgenomen) Ze verwachten op niet al te lange termijn dat de RTL vanzelf beschikbaar komt. Dit tv type is van mei 2018, dus de RTL heeft zijn app nog niet kunnen aanpassen aan de nieuwste Samsung firmware. Ontzettend bedankt voor jouw hulp! Ik ben weer blij, even geduld dus nog😊
op 25-05-2018 09:54 PM
Hoi @KeesHuug,
Allereerst bedankt voor je positieve feedback!
Dit wordt zeker gewaardeerd door de gebruikers van dit nieuwe toestel.
Markeer dan svp deze vraag als ✓Opgelost. Thanks!!