Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Eén afstandsbediening voor TV UE55NU8000 en Mediabox SMT-C7140

(Onderwerp aangemaakt op: 23-11-2020 03:27 PM)
671 Weergaven
Lenniepen
Student
Opties

Hallo,

Ik heb de UE55NU8000-tv en de (7 jaar oude) Ziggo Mediabox Samsung SMT-C7140 en ben op zoek naar één afstandsbediening waarmee ik beiden volledig kan bedienen.

De Tv heeft de Smart Remote (bn59-01298d), welke ik heb kunnen koppelen aan de mediabox. Ik kan daarmee de meeste basisfuncties van de mediabox bedienen, maar zo'n beetje de belangrijkste knop 'Library' helaas niet, ik moet daarvoor dus altijd de afstandsbediening van de mediabox pakken.

Aan de andere kan heb ik afstandsbediening van de mediabox (gl59-00096a), deze kan ik ook instellen voor de TV, maar dan kom ik niet verder dan de normale TV-bediening, en heb geen toegang tot de 'smart-tv'-opties, zoals apps (netflix, youtube, etc.)

Heb ik een oplossing (met één van de 2 huidige afstandsbedieningen) over het hoofd gezien?

Of is er een eenvoudige universele afstandsbediening waarmee ik beiden kan bedienen?

Of moet ik dan denken aan een complexere programmeerbare universele afstandsbediening?

Alvast bedankt

0 Likes
3 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Lenniepen ,

Is de Model Code van de tv UE55NU8000LXXN? Deze staat in het omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1310.4? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.

Het introductiejaar van de tv is 2010. Zie: https://tweakers.net/pricewatch/256239/samsung-smt-c7140/specificaties/

Het zou zomaar kunnen dat het daarom niet werkt. Met welke toets probeer je Library op te roepen?

Staat Anynet+ (HDMI-SEC) aan op de tv? Bij Instellingen→Algemeen→Beheer externe apparaten→Anynet+ (HDMI-CEC).

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Lenniepen
Student
Opties

Bedankt voor de reactie!

- Modelcode is inderdaad UE55NU8000LXXN

- Softwareversie is inderdaad 1310.4

- Anynet+ (HDMI-SEC) staat aan

Voor de Library heb ik eerlijk gezegd geen idee welke toets zou moeten werken op de Smart Remote. Ik heb diverse toetsen+combi's geprobeerd, maar er zitten nu eenmaal slechts enkele toetsen op. Eenmaal in de Library (via de mediabox-afstandsbediening) kan ik alles bedienen met de Smart Remote.

Misschien dat een andere normale/generieke Samsung TV-afstandsbediening (i.p.v. Smart Remote) wel zou werken omdat die meer toetsen heeft? Groot nadeel van de Smart Remote vind ik dat er geen cijfertoetsen op zitten, dus dat probleem zou ook met een generieke afstandsbediening opgelost zijn.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Lenniepen ,

Geen dank! Jij bedankt voor je snelle reactie! Ik heb dezelfde AB en is idd beperkt.

Je zou nog kunnen proberen om een universele AB aan te schaffen:

https://www.pocket-lint.com/nl-nl/tv/koopgidsen/154200-beste-universele-afstandsbediening

Logitech Harmony is eigenlijk de beste, maar zijn erg duur.

De SMT-C7140 omruilen voor een Mediabox XL/Next zou een optie kunnen zijn,  maar je blijft dan wel met dezelfde AB zitten..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes