Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Soundbar Bedienen via Google Assistant / SmartThings

(Onderwerp aangemaakt op: 23-11-2020 01:05 PM)
3474 Weergaven
Martvdh
Apprentice
Opties

Ik heb een Samung TV (QLED QE49Q67R) en een Samsung Soundbar (HW-J550) die draadloos met elkaar verbonden zijn; werkt allemaal top. De TV is vrij nieuw en een van de redenen waarom ik deze heb gekozen is vanwege de Google Assistant integratie. Helaas kan ik het volume van de TV wanneer de soundbar is aangesloten niet bedienen via Google Assistant. Dit werkt daarentegen wel als ik de TV luidspreker gebruik. De soundbar verbinden via HDMI ARC resulteert in hetzelfde.
Waarom kan ik de soundbar wel bedienen met de Samsung afstandsbediening of met de SmartThings app, maar kan de TV dit zelf niet wanneer er een stemcommando wordt gegeven terwijl hetzelfde stemcommando in principe wel wordt begrepen door de tv om de tv luidsprekers te bedienen?

0 Likes
5 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Dat komt omdat de HW-J550 geen spraak commando's ondersteund. De nieuwere soundbars kunnen dit wel.

Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
Martvdh
Apprentice
Opties

Hi Rohit, ik verwacht ook niet dat de soundbar zelf connectie heeft met Google Assistant, maar het zou toch niet uit moeten maken of de TV zijn eigen luidsprekers of een Samsung soundbar gebruikt in combinatie met een stem commando naar de TV.

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Zo zou je idd denken maar helaas werkt dat niet zo. De TV is niet zo slim achteraf.. Hij ziet jou commando stuurt het door naar de soundbar maar op een andere manier als dat jij met jou TV AB zou doen blijkbaar. De soundbar ziet dan een commando doorkomen die hij niet kan vertalen dus lukt het niet. Eigenlijk zou de commando's allemaal hetzelfde moeten zijn omdat het via de TV afkomt, dus TV volume zou 1 ding moeten zijn. Nu heeft de tv een aantal opties waaronder TV volume AB(afstandsbediening),  TV volume Google etc. En dat kan die dus niet aan. Beetje moeilijk raar verhaal maar helaas kan ik er niks anders van maken.

0 Likes
Martvdh
Apprentice
Opties

Inderdaad raar, maar ik snap het.

Nu rest de vraag: hoe kan ik zorgen dat Samsung hier iets aan gaat doen? Lijkt me namelijk firmware-matig op te lossen zijn.

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Snap je vraag maar dat gaan ze niet doen want nieuwe soundbars daar verdienen ze aan met nieuwe functies die gewild zijn. Hoe het technisch allemaal zit weet ik ook niet precies, je zou idd zeggen dat het firmware matig zou moeten kunnen maar dan kan het ook zo zijn dat de soundbar dan ook een microfoon ingebouwd moet hebben om aan bepaalde eisen voor de Google Assistent te voldoen. Kortom ik denk dat er niks aan te doen is voor oudere apparaten. 

0 Likes