op 15-11-2023 12:51 PM
Hoi,
Mijn Tv afstandsbediening reageert niet meer sinds ik mijzelf gekoppeld heb aan smartthings.
Heel irritant want nu kan ik alleen met mijn telefoon de tv bedienen.
Sidenote: de aan het uitknop van de afstandsbediening werkt nog wel. Daarna welke knop ik ook indruk op de afstandsbediening ik krijg altijd de melding: zoeken naar apparaten.
Ik heb mijn tv 1 minuut uit het stopcontact gedaan. Ik heb mijn tv uit mijn smartthings account ontkoppeld. Ik heb zelfs de hele app verwijderd. Ik heb opnieuw geprobeerd de afstandsbediening met de tv te koppelen.
Helaas allemaal zonder resultaat.
Wat moet ik doen om mijn afstandsbediening weer normaal te laten werken ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
15-11-2023 02:19 PM - bewerkt 16-11-2023 11:54 AM
Hoi @Members_5G4OHKx ,
Oké, dat is de Solar. Dan gaat het zo: de Return en de 4 kleuren bolletjes toets minimaal 4 seconden ingedrukt houden.
Ik heb zelf het vermoeden dat er iets anders aan de hand is, gezien die melding op de tv.
Je hebt nog niet doorgegeven wie de leverancier is.
Dat is ook de plek waar je een andere AB moet aanvragen, want daar loopt je garantie.
op 15-11-2023 01:13 PM
Goedemiddag @Members_5G4OHKx ,
Lastig op te lossen zonder de gegevens van de tv 🤷♂️.
Wat is de volledige Model Code van de tv?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de letters XXN.
op 15-11-2023 01:48 PM
Tv code: QE65QN85B AT xxh
15-11-2023 01:53 PM - bewerkt 15-11-2023 01:56 PM
Hoi @Members_5G4OHKx ,
Thanks! Even ter info. Dit is geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Hongaars model).
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH. Een grijze import tv:
https://www.satellitemagazine.com/artikelen/waarschuwing-let-op-bij-stuntaanbiedingen-televisies/
Waar is deze tv aangeschaft? Zou je de tv willen resetten?
Bij Menu→Instellingen→Alle instellingen→Algemeen en privacy→Resetten.
Hopelijk kun je dit via SmartThings doen.
Anders met de tv aan de powertoets ingedrukt houden totdat de tv opnieuw opstart.
op 15-11-2023 02:03 PM
ik heb mijn tv gereset. Helaas doet mijn smartthings het opeens niet meer. En de afstandsbediening ook niet. Ik krijg weer de zelfde melding
op 15-11-2023 02:10 PM
Hoi @Members_5G4OHKx ,
Dan wordt het lastig. Je zou de tv nog wat langer spanningsloos kunnen zetten.
De de afstandsbediening resetten. Verwijder de batterij(en) uit de AB.
Houd de Power button op de lege AB minimaal 20 seconden ingedrukt. De batterij(en) terugplaatsen.
Remote meekijken lukt nu ook niet, omdat je niet in het menu kunt komen om toestemming te geven.
In het ergste geval moet er een monteur naar kijken.
op 15-11-2023 02:13 PM
Er zitten geen batterijen in deze afstandsbediening. Hoe reset ik dan mijn afstandsbediening?
En als er een nieuwe afstandsbediening word opgestuurd ? Zou dat helpen ?
15-11-2023 02:19 PM - bewerkt 16-11-2023 11:54 AM
Hoi @Members_5G4OHKx ,
Oké, dat is de Solar. Dan gaat het zo: de Return en de 4 kleuren bolletjes toets minimaal 4 seconden ingedrukt houden.
Ik heb zelf het vermoeden dat er iets anders aan de hand is, gezien die melding op de tv.
Je hebt nog niet doorgegeven wie de leverancier is.
Dat is ook de plek waar je een andere AB moet aanvragen, want daar loopt je garantie.
op 16-11-2023 11:54 AM
Hi @Members_5G4OHKx, goedemorgen.
Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Is het je nog gelukt met de tips van @Dick? Houd je ons op de hoogte?
Groeten,
Martijn