op 29-01-2021 08:47 AM
Ik heb sinds 3 dagen een QE55Q90TALXXN. (Had hiervoor een UE55H7000).
Op mijn TV heb ik via eARC een Marantz SR5014 aangesloten. Het probleem is dat ik wanneer ik TV kijk (CI Module) geen Dolby Digital geluid heb. Bijna vorige tv kon dat wel. Dit lukt ook niet wanneer ik Netflix kijk via de app op de tv.
Ik krijg wel Dolby Digital geluid wanneer ik netflix kijk via mijn Apple TV (via HDMI).
In de instellingen: Geluid --> Expertinstelling -> Formaat van digitale geluid krijg ik de volgende opties: PCM, AUTO, DOORLOOP. De keuze Dolby Digital is niet beschikbaar. (bij mijn oude tv wel)
Wie kan mij helpen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 29-01-2021 03:01 PM
Hey @Tinto_Brass ,
Eigenlijk niet zoveel. Je zou de tv nog kunnen resetten bij Instellingen→Algemeen→Resetten. Je moet dan wel het e.e.a. opnieuw instellen.
Het is echter wel zo dat als je de optie niet kunt selecteren, het zou kunnen komen omdat het vanuit de bron niet mogelijk is of wordt ondersteund..
op 29-01-2021 09:39 AM
Goedemorgen @Tinto_Brass ,
Die optie zul je daar ook niet terugvinden. Zou je op die plek Auto willen selecteren?
Staan bij Instellingen→Geluid→Expertinstellingen→HDMI-eARC-modus en Compatibiliteit met Dolby Atmos aan?
Graag hoor ik van je..
op 29-01-2021 10:39 AM
Beste Dick,
Dank je voor je support!
Auto is geselecteerd.
Instellingen→Geluid→Expertinstellingen→HDMI-eARC-modus en Compatibiliteit met Dolby Atmos aan. Beide staan aan.
Zie toegevoegde foto's.
op 29-01-2021 10:42 AM
Hoi @Tinto_Brass ,
Geen dank! Heb je nu wel Dolby Digital+?
op 29-01-2021 10:43 AM
Hoi Dick,
Nee helaas niet. Heb je nog andere suggesties?
Groet.
op 29-01-2021 03:01 PM
Hey @Tinto_Brass ,
Eigenlijk niet zoveel. Je zou de tv nog kunnen resetten bij Instellingen→Algemeen→Resetten. Je moet dan wel het e.e.a. opnieuw instellen.
Het is echter wel zo dat als je de optie niet kunt selecteren, het zou kunnen komen omdat het vanuit de bron niet mogelijk is of wordt ondersteund..
op 29-01-2021 04:28 PM
Hi Dick,
Ik heb een reset gedaan. De tv opnieuw (handmatig) ingesteld en het werkt nu. Ik heb Dolby Digital geluid als ik tv kijk voor de zenders die in DD qualiteit uitgezonden worden.
Hartelijk dank voor je support.
Groet!
op 29-01-2021 04:35 PM
Hey @Tinto_Brass ,
Geen dank! Mooi dat het is opgelost!
Zou je misschien je vraag als ✅Oplossing willen markeren?
Accepteer Oplossing aanklikken. Thanks!
Alvast een fijn weekend toegewenst!