op 09-05-2022 04:04 PM
Ik heb een samsung TV uit 2021 (QE55Q67TASXXN) met daaraan gekoppeld een JBL 5.1 soundbar. Deze is verbonden met HDMI 2.1 kabel. Op de TV aangesloten op HDMI2 (eARC) en op de JBL HDMI out (eARC).
Nu kan ik bij de instellingen van Samsung TV niet compatibiliteit met Dolby Atmos niet selecteren. Wat doe ik verkeerd?
Geluidsuitvoer: Ontvanger (HDMI)
Expertinstellingn:
HDMI-Earc-Modus: Auto
Formaat van digitale geluidsuitvoer; auto
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 11-05-2022 08:04 AM
Ik weet wat (denk ik) het probleem is. De Samsung TV heeft eARC en de JBL soudbar heeft alleen ARC. Hierdoor kun je Dolby Atmos niet selecteren.
op 09-05-2022 04:13 PM
Goedemiddag @Ezner ,
Staat Anynet+ aan op de tv? Bij Instellingen→Algemeen→Beheer externe apparaten→Anynet+ (HDMI-CEC).
Je zou ook kunnen proberen om Formaat van digitale geluidsuitvoer op Doorvoer te zetten..
op 09-05-2022 06:36 PM
Hallo @Dick,
Bedankt voor je snelle reactie. Bij externe apparaten stond deze al op Anynet+.
Heb de geluidsuitvoer nu op doorloop gezet.
Maar dan nog kan ik Dolby Atmos niet selecteren.
op 09-05-2022 06:43 PM
Hoi @Ezner ,
Geen dank! Raar dat het niet werkt. Ik had de informatie van deze site:
https://www.samsung.com/nl/support/tv-audio-video/hoe-gebruik-je-dolby-atmos-met-je-samsung-soundbar...
Laat er anders even remote naar kijken -> Hulp op Afstand
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel op SMART TV’s klikken en naar beneden scrollen.
Houd je ons op de hoogte?
Fijne avond!
op 11-05-2022 08:04 AM
Ik weet wat (denk ik) het probleem is. De Samsung TV heeft eARC en de JBL soudbar heeft alleen ARC. Hierdoor kun je Dolby Atmos niet selecteren.
11-05-2022 09:47 AM - bewerkt 11-05-2022 10:01 AM
Hoi @Ezner ,
Bedankt voor je terugkoppeling! Klopt inderdaad. Zie Dolby Atmos ondersteunde modellen:
https://www.samsung.com/nl/support/tv-audio-video/hoe-gebruik-je-dolby-atmos-met-je-samsung-soundbar...
De soundbar is uit 2017. Goed opgemerkt!