op 27-10-2020 08:35 AM
detecteer de TV QE65Q95 zelf de beste soundbar instellingen Q800T plus SWA9000S TV - ARC eARC of alleen soundbar
nu zie ik vaak dat de TV alleen de soundbar kiest ARC ipv TV-ARC
en dolby atmos en DTS X gaat dat allemaal automatisch ?
28-10-2020 01:41 PM - bewerkt 28-10-2020 01:42 PM
Beste @Adamo2014 ,
Sorry, maar hier is geen touw aan vast te knopen als er nergens leestekens tussen staan.
Wat is de volledige, dus incl. de letters XXN op het eind, Model Code van de tv? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Wat is de huidige softwareversie van de tv? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Hoe zit alles precies aangesloten? Iets meer duidelijkheid zou welkom zijn..
op 28-10-2020 07:31 PM
goedendag dkoster,
tv Samsung QE65Q95TAL software versie 1304
Soundbar set HW-Q800T plus de SWA-9005S surroundboxjes.
dit alles zou Q-Sympony moeten klinken .
dus soms ook met tv luidspeakers plus soundbar ,
alleen als we zelf niets veranderen dan selecteerd de tv alleen maar de soundbar
Soundbar is aangesloten via de HDMI-Arc
de digitale geluidsuitvoer staat op auto , bij de instellingen
dus m’n vraag is selecteerd de tv zelf de juiste geluids instellingen
en wanneer of waarmee kan ik dat checken
de mensen in de tv winkels weten soms nog niet precies hoe het werkt m
geluid uit de tv samen met de sound bar , dat kan niet meneer ,zulke antwoorden krijg je dan.
bij BCC , Platte tv ,Expert , mediamarkt noem maar op , best wel jammer
ik hoop dat u me kunt helpen , alvast bedankt
29-10-2020 09:26 AM - bewerkt 29-10-2020 11:07 AM
Goedemorgen @Adamo2014 , Adamo,
Bedankt voor de uitgebreide informatie! Het klopt dat de tv altijd de soundbar selecteert.
Deze is direct met HDMI verbonden met de tv en is het enige apparaat wat Q-Symphony kan weergeven.
De SWA-9005S boxen zijn draadloos verbonden met de soundbar en staan hier los van.
De tv luidsprekers gaan uit als het geluid via de soundbar gaat. BCC, MediaMarkt, etc. hebben dus gelijk.
De bij Instellingen→Geluid Expertinstellingen→Digitaal formaat voor geluidsuitvoer wordt bedoeld het formaat van het geluid, zoals Dolby Digital. Dus niet de bron..
op 29-10-2020 12:46 PM
Dank u wel , dit is wat op de Samsung site staat ,
Als je normaalgesproken een soundbar aansluit op je TV, gaan de speakers van de TV uit. Samsung heeft voor zijn 2020 QLED Q-series Soundbars een unieke audiotechnologie ontwikkeld; de speakers van de soundbar werken samen met de speakers aan de boven-, onder- en zijkant van je QLED TV. Zo creëer je de meest meeslepende geluidservaring voor je QLED TV met Soundbar.
en ja ik krijg deze instelling wel TV plus soundbar aan , dus geluid overal vandaan dus ook de TV , maar de vraag is wordt dit niet automatisch gedetecteerd , ik probeer Samsung te bereiken maar dat lukt slecht
dkoster , sowieso nogmaals bedankt ,
op 30-10-2020 12:48 PM
Hi @Adamo2014, goedemiddag.
Welkom op de Samsung Community.
Dit is ook afhankelijk van het signaal van de bron, maar de soundbar zal wel een samenwerking aangaan met de luidsprekers van je TV.
Niet alle bronnen zijn dolby surround.
Groeten,
Martijn