op 13-01-2019 12:08 PM
ik zit met een probleem na het aansluiten van een chromecast in mijn televisie & surround set.
De originele setting was dat mijn Samsung JU7000 smart tv aangesloten was aan mijn yamaha receiver via de HDMI ARC HDMI port. Door AnyNet+ schakelde de receiver automatisch aan en uit wanneer de televisie aan of uit ging. Nu heb ik er een chromecast tussen gezet, eerst aan de televisie zelf geprobeerd, nu in de HDMI port van de receiver. De Chromecast zelf werkt prima, daar zit het probleem niet.
Het probleem zit hem in de Anynet+ verbinding dat zich voordoet sinds de chromecast aangesloten is. Na het gebruik van de chromecast wil het nog wel eens gebeuren dat bij het opnieuw aandoen van de tv de Anynet+ (HDMI CEC) niet automatisch de receiver aanzet waardoor het geluid uit de tv komt en niet uit de surround set. Het enige wat werkt om deze verbinding te herstellen is de tv uit te doen, de stekker uit het stopcontact te halen en opnieuw er in te doen. Dit is natuurlijk zwaar onhandig.
Hebben mensen ervaring met dit probleem en is hier een oplossing voor?
14-01-2019 01:09 PM - bewerkt 14-01-2019 01:10 PM
Heb hetzelfde met de sat ontvanger, na update firmware last van dat anynet niet lekker werkt.
op 23-01-2019 09:00 AM
op 18-10-2021 11:41 AM
Hoi,
Helaas ik heb dit probleem met mijn Samsung QE50LS03TASXXN (the frame 2020) tv ook... Ik kwam dit oudere topic tegen.
Ik heb hetzelfde probleem met een chromecast aangesloten op mijn receiver. Ik heb er nu een HDMI CEC killer tussen gezet zodat regulier tv gebruik van CEC en Anynet niet wordt verstoord. Maar als ik de chromecast gebruik moet ik handmatig van input wisselen, heel onhandig.
Is er al een oplossing?
Alvast dank en groet
Daniel
op 18-10-2021 11:53 AM
Goedemorgen @danielh01 , Daniel,
2 vragen:
op 18-10-2021 12:36 PM
Hoi Dick
Dank voor je snelle bericht.
Het is eennPioneer VSX 528, de Chromecast is bewust direct hierop aangesloten. Ik gebruik de Chromecast vooral voor Spotify en heb andere audio instellingen dan wanneer TV geluid wordt doorgegeven.
op 18-10-2021 01:00 PM
Hoi @danielh01 , Daniel,
Geen dank! Is dit misschien een idee?:
https://www.coolblue.nl/advies/chromecast-audio-installeren.html
op 19-10-2021 05:37 PM
Hoi Dick
Ja ik ken ze. Ze worden niet meer (nieuw) verkocht. Feitelijk werkt het prima nu door de HDMI CEC killer met mijn normale chromecast, alleen heb ik nu dus geen CEC/Anynet actief...
Een Chromecast audio werkt ook zonder CEC
Groet!