op 10-08-2022 12:55 PM
De televisie gaat wanneer deze vanuit uit-stand op Artmode zou moeten springen(bij beweging of uit nachtstand) aan en naar Chromecast-kanaal.
Mijn vermoeden is dat wanneer de Artmode geactiveerd wordt, dit een trigger geeft aan mijn Chromecast en door Anynet+ mijn tv in zijn geheel activeert en naar het hdmi kanaal van de chromecast spingt.
uiteraard zou ik Anynet+ kunnen deactiveren, geen idee of daarmee het probleem is opgelost maar dit vind ik ook geen mooie oplossing. Mijn inziens zou bij activeren van Artmode niet de chromecast geactiveerd moeten worden.
kan ik nog wat instellen om dit te voorkomen? of komt er een update?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 10-08-2022 07:29 PM
Hoi @Jasper8 , Jasper,
Als de tv helemaal wordt uitgeschakeld, dan wordt de tv altijd opgestart in tv-mode.
Het is niet mogelijk om de The Frame op te laten starten in de Art-mode.
De tv start dan altijd op met de laatst gebruikte bron. In dit geval de Chromecast.
Met het uitzetten van Anynet+ los je dus het probleem niet op.
Zie ook: https://www.samsung.com/be/support/tv-audio-video/hoe-gebruik-je-kunstmodus-op-de-frame-tv/
10-08-2022 01:26 PM - bewerkt 10-08-2022 02:01 PM
Goedemiddag @Jasper8 ,
Wat is er nog meer aangesloten op de HDMI poorten behalve de Chromecast?
Op welke bron wordt de tv uitgezet? Wordt de ook tv in Art Mode uitgeschakeld?
op 10-08-2022 06:56 PM
Hoi Dick,
Bedankt voor je snelle reactie. Op de one connectbox heb ik op de arc HDMI mijn soundbar aangesloten en op HDMI 2 m'n Chromecast (had deze eerst op hdmi1 maar als proef in een andere HDMI geprikt)
Voordat ik m'n soundbar had aangesloten was hetzelfde probleem, toen was slechts de Chromecast aangesloten op HDMI 1
op 10-08-2022 06:58 PM
En de tv wordt in artmode uitgeschakeld. Dat gaat goed. Maar zodra beeld zwart is(na nachtstand of de ingestelde tijd van de bewegingsmelder) dan treedt het probleem op
op 10-08-2022 07:29 PM
Hoi @Jasper8 , Jasper,
Als de tv helemaal wordt uitgeschakeld, dan wordt de tv altijd opgestart in tv-mode.
Het is niet mogelijk om de The Frame op te laten starten in de Art-mode.
De tv start dan altijd op met de laatst gebruikte bron. In dit geval de Chromecast.
Met het uitzetten van Anynet+ los je dus het probleem niet op.
Zie ook: https://www.samsung.com/be/support/tv-audio-video/hoe-gebruik-je-kunstmodus-op-de-frame-tv/
op 12-08-2022 09:13 AM
op 12-08-2022 11:32 AM
Hoi Dick,
ik denk dat je gelijk heb, heb het getest maar omdat ik op het moment de chromecast als enige bron heb, kan ik het niet goed testen.
wel gek dat wanneer er geen chromecast verbonden is, de art-mode wel goed functioneert. wel verklaarbaar met jouw uitleg maar zou mijn inziens toch anders moeten werken, hopelijk wordt dit probleem snel verholpen middels een up-date.
op 12-08-2022 11:40 AM
Hoi @Jasper8 , Jasper,
Bedankt voor je antwoord! Om helemaal zeker te zijn, zou je er ook nog remote naar kunnen laten kijken.
https://www.samsung.com/nl/support/remoteservice/
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel op SMART TV’s klikken en naar beneden scrollen.
Houd je ons op de hoogte?
Fijn weekend! ☀️😎
op 14-08-2022 11:06 AM