Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Browser vindt server niet

(Onderwerp aangemaakt op: 12-11-2020 03:39 PM)
932 Weergaven
MarcDG
Journeyman
Opties

Ik heb een Samsung UE37ES6300 smarttv.

Tot gisteren kon ik op het beginblad van de smarthub, via het Explorer-symbool, bij een zoekopdracht via Google, nog een lijst van resultaten zien verschijnen (blauwe lettertjes). Als ik dan echter een bepaald zoekresultaat wilde aanklikken, kreeg ik de melding "browser vindt server niet".

Vandaag ziet het beginblad van de smarthub er, ik weet niet waardoor, helemaal anders uit: de symbolen van Explorer, Netflix, Yuppie TV enz. zijn niet meer te zien. Er is wel een zoekvak, maar als ik daar een correcte URL ingeef, ontvang ik diezelfde melding.

Alle verbindingen zijn prima in orde, dus dat kan de reden niet zijn.

Kan iemand mij helpen? Ik ben op dit vlak behoorlijk onwetend.

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @MarcDG , Marc,

Het zijn allebei wel oude beestjes 😉. Deze is uit 2011.

Als beide tv's een probleem met Explorer hebben, dan heeft het waarschijnlijk een andere oorzaak.

ERROR_EXE_001 komt meestal voor als de firmware out-of-date is.

Je zou bij deze kunnen kijken of het de 1033.2 is. Anders moet die ook geüpdatet worden om uit te sluiten.

Je zou ook nog kunnen proberen om je modem/router te resetten, anders zit ik even zonder ideeën..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
9 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @MarcDG , Marc,

Volgens de Model Code is het introductiejaar van de tv 2012.

Het kan zijn dat er een firmware-update is gedownload door de tv.

Zou je de huidige willen doorgeven? Dit zou de 2010.0 moeten zijn.

Bij Menu→Ondersteuning→Contact met Samsung. Zou je alvast de tv willen resetten?

Bij Menu→Ondersteuning→Zelfdiagnose→Resetten. Eventueel de tv een half uurtje spanningsloos zetten.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
0 Likes
MarcDG
Journeyman
Opties

Goede avond, Dick. Bedankt dat je zo vlug reageert.

Volgens "contact met Samsung" is de software op het toestel 2009.0. Het toestel krijgt geregeld een update maar op dit eigenste ogenblik is er geen nieuwe update voorradig.

Ik heb het toestel gereset en zonder spanning gezet, maar ik moet iets fout gedaan hebben: nu krijg ik een zwart scherm met enkel nog de melding "Service is niet beschikbaar". De menutoets werkt wel nog en ik kan ook Smarthub oproepen. Wanneer ik dat doe, kom ik via Explorer op bing.com terecht en vanaf dan werkt geen enkele van de 4 pijltjestoetsen nog; de vierkante OKknop in het midden ervan ook niet. Het beeld lijkt precies vastgelopen te zijn.

Wanneer ik overschakel op digitale tv (HDMI1 /DVI) kan ik alle aangeboden zenders bekijken. Ik kan ook zo de Smarthub oproepen, maar het resultaat is hetzelfde als hierboven vermeld.

Vriendelijke groeten

Marc

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @MarcDG , Marc,

Geen dank! Jammer dat allemaal niet geholpen heeft. Raar dat bing.com als zoekmachine ingesteld staat.

Misschien proberen om die op Google te krijgen. Er is een nieuwe firmware beschikbaar (2010.).

Soms vindt de tv ze niet. Zou een oorzaak kunnen zijn. Graag updaten via USB.

Hier te vinden bij Downloads en pak de All OS: https://www.samsung.com/be/support/model/UE37ES6300SXXN/

Zorg wel dat van de uitgepakte T-MST10PDEUC_2010.0.exe de image (in de map T-MST10PDEUC) in de 'root' (hoogste niveau) van de Externe HDD/USB-stick staat, anders kan de tv ‘m niet vinden.

Daarna installeren bij Menu→Ondersteuning→Software-update→Nu bijwerken. Kiezen voor USB..

Groet, Dick
0 Likes
MarcDG
Journeyman
Opties

Dag Dick, je suggesties gevolgd. Ging allemaal prima dankzij je uitleg. Het toestel heeft nu firmware 2010.

Helaas is de situatie niet veranderd: bij het inschakelen lees ik nog steeds "Service is niet beschikbaar". Als ik naar SmartHub ga, dan blijken alle apps (AirBirds en zo) te werken, behalve Explorer (hier loopt het beeld vast: er verschijnt links een tekst in verband met cookies, die ik word verondersteld goed te keuren, maar het OK-vakje kan ik wel niet aanklikken), en het zoekvak bovenaan de SmartHub-pagina waar ik niets kan invullen.

Vriendelijke groeten

Marc

0 Likes
MarcDG
Journeyman
Opties

Dag Dick

Ter aanvulling

Ik heb ook nog een UE46D8000. Als ik daar Explorer wil gebruiken, krijg ik de melding ERROR_EXE_001. Alle apps werken, behalve Explorer dus. En het zoekvak bovenaan de SmartHubpagina kan niet ingevuld worden.

0 Likes
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @MarcDG , Marc,

Het zijn allebei wel oude beestjes 😉. Deze is uit 2011.

Als beide tv's een probleem met Explorer hebben, dan heeft het waarschijnlijk een andere oorzaak.

ERROR_EXE_001 komt meestal voor als de firmware out-of-date is.

Je zou bij deze kunnen kijken of het de 1033.2 is. Anders moet die ook geüpdatet worden om uit te sluiten.

Je zou ook nog kunnen proberen om je modem/router te resetten, anders zit ik even zonder ideeën..

Groet, Dick
0 Likes
MarcDG
Journeyman
Opties

Dag Dick,

Heel erg bedankt voor alle hulp!

Goedemiddag

Marc

DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @MarcDG , Marc,

Geen dank, maar is het nu opgelost?

Groet, Dick
0 Likes
MarcDG
Journeyman
Opties

Dag Dick

Het is inderdaad opgelost, en wel op beide toestellen, door telkens de firmware te updaten.

Hartelijk bedankt!

Marc