op 22-09-2019 07:23 AM
Hallo, ik heb sinds enkele dagen een zwarte brede schaduwbalk verticaal dwars over mijn scherm lopen. Modelnr is UE49KU6400. Ik heb alles al geprobeerd: licht/kleurinstellingen, beeld standaard/film/dynamisch..., tv loskoppelen en paar min wachten, tv resetten. Niets hielp. De beeldtesten faalden. Mijn tv is bijna 3j oud. Ik zou graag willen weten wat de oplossing is. Ik lees hier dat dit toch een gekend probleem is. Bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
23-09-2019 09:35 PM - bewerkt 23-09-2019 10:46 PM
Goedenavond @SaraSt , Sara,
Even vooraf: zou je misschien het serienummer buiten beeld kunnen zetten?
Dit om eventuele misbruik te voorkomen. Thanks!
Heel erg bedankt voor de duidelijke foto’s! De software is up to date.
Dit is duidelijk een defect aan het LED-LCD scherm. Hiervoor is een reparatie noodzakelijk.
Zoals ik al eerder zei, is de tv uit 2016. De aankoopdatum is echter bepalend voor de garantie.
De garantie is waarschijnlijk voorbij, maar dat betekent niet dat je geen rechten meer hebt.
De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te verkopen met een normale levensduur.
3 jaar is niet de normale levensduur van een tv. Dit is dus geen deugdelijk product.
Hierbij wat links om je te helpen. Sommige bevatten dubbele info, maar beter teveel dan te weinig:
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
1 van de betere: https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/garantie/ondeugdelijk-product/#
Het doel is dus om een kosteloze reparatie af te dwingen of omruil van het toestel.
Het ontbinden van de koopovereenkomst behoort tot de mogelijkheden. Staat in 1 van de sites.
Het klinkt misschien raar, maar de leverancier is namelijk aansprakelijk en niet Samsung.
Desnoods contact opnemen met je rechtsbijstandverzekering of juridisch loket.
Doe alle correspondentie via de mail of schriftelijk aangetekend. Niet telefonisch.
Laat je niet afkopen met een lullig coulance bedrag.
Houd me graag even op de hoogte over de voortgang.
Ondanks alles nog een fijne avond toegewenst!
op 22-09-2019 08:06 AM
Goedemorgen @SaraSt , Sara,
Even vooraf: eerst doe je 2 postings in dit topic (is ook nog eens ‘Opgelost’):
Nu post je hier in een nieuw topic. Dit heet Double Posting en is niet toegstaan in een Forum en bovendien erg verwarrend.
Ik zal maandag aan onze Moderaters vragen om de bovenste postings weg te laten weghalen..
Graag hier verder posten.
Nu over de tv. Is de volledige Model Code van de tv UE49KU6400SXXN?
Zie de sticker acterop de tv. De softwareversie is up-to-date. De tv is uit 2016.
’ De beeldtesten faalden ‘ zegt me niks, dus graag overnieuw bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Beeldtest starten. Graag volgens onderstaande eisen, anders worden de foto’s afgekeurd.
https://eu.community.samsung.com/t5/TV-Audio/How-to-Wat-zijn-de-beeldtestfoto-eisen/td-p/307375
Daarna graag, ter beoordeling, foto’s uploaden van de strandfoto en de greyscales.
Dit lijkt op een defect aan het LED-LCD scherm.
Graag hoor ik van je..
op 23-09-2019 08:10 PM
23-09-2019 09:35 PM - bewerkt 23-09-2019 10:46 PM
Goedenavond @SaraSt , Sara,
Even vooraf: zou je misschien het serienummer buiten beeld kunnen zetten?
Dit om eventuele misbruik te voorkomen. Thanks!
Heel erg bedankt voor de duidelijke foto’s! De software is up to date.
Dit is duidelijk een defect aan het LED-LCD scherm. Hiervoor is een reparatie noodzakelijk.
Zoals ik al eerder zei, is de tv uit 2016. De aankoopdatum is echter bepalend voor de garantie.
De garantie is waarschijnlijk voorbij, maar dat betekent niet dat je geen rechten meer hebt.
De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te verkopen met een normale levensduur.
3 jaar is niet de normale levensduur van een tv. Dit is dus geen deugdelijk product.
Hierbij wat links om je te helpen. Sommige bevatten dubbele info, maar beter teveel dan te weinig:
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
1 van de betere: https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/garantie/ondeugdelijk-product/#
Het doel is dus om een kosteloze reparatie af te dwingen of omruil van het toestel.
Het ontbinden van de koopovereenkomst behoort tot de mogelijkheden. Staat in 1 van de sites.
Het klinkt misschien raar, maar de leverancier is namelijk aansprakelijk en niet Samsung.
Desnoods contact opnemen met je rechtsbijstandverzekering of juridisch loket.
Doe alle correspondentie via de mail of schriftelijk aangetekend. Niet telefonisch.
Laat je niet afkopen met een lullig coulance bedrag.
Houd me graag even op de hoogte over de voortgang.
Ondanks alles nog een fijne avond toegewenst!
op 24-09-2019 12:10 PM
Beste Dick,
Hartelijk dank voor uw advies. Ik heb eind vorige week eerst naar de firma gebeld waar ik mijn TV kocht, R Van Den Berg in Brussel, en probleem volledig uitgelegd. Boodschap gekregen dat men niks kon doen aangezien defect buiten garantie van 2j valt, en werd doorverwezen naar tel. nr. Samsung. In totaal 3 verschillende medewerkers van Samsung gesproken in de laaste dagen. Eentje zei dat Samsung deel van de kosten kon dragen owv die economische levensduur die veel langer dan 3j moet zijn. De twee andere medewerkers zeiden het tegenovergestelde (Samsung niet verantwoordelijk en draagt geen kosten). Ze wezen me wel op feit dat binnen Nederland dit inderdaad door de verkoper gedragen moet worden, en dat er in Belgie hopelijk ook zo’n gelijkaardige wet bestaat. Vervolgens internet afgezocht. Wel veel info gevonden mbt economische levensduur op Nederlandse websites, zoals je zelf al doorstuurde, maar niet veel info gevonden op Belgische websites. Die hebben het voornamelijk enkel over wettelijke garanties... Samsung medewerker heeft mijn dossier “aangemeld”. Dit kwam bij Servilux in Hasselt terecht. Op basis van foto’s die ik doorstuurde, werd ik eerste keer door Servilux zelf gebeld. Ahv deze foto’s wisten ze het probleem. Dat zou bij het moederbord liggen. Kosten zouden goed meevallen. Ahv mijn foto’s zou er snel een offerte gemaakt kunnen worden. Ze vroegen of ik akkoord ging met opmaken van offerte. Na telefoongesprek link ontvangen om 110 eur te betalen. Vervolgens heb ik teruggebeld. Daarna een link ontvangen om 36 eur te betalen. Na betaling een offerte ontvangen ter vervanging van volledig scherm. Kostprijs 435 eur excl BTW. Offerte vermeldt wel dat Samsung deel zou dragen van de kosten. Verder ook melding dat geschatte werkuren nog kunnen afwijken. Is dit dan een definitief kostenplaatje? Ik heb intussen zoveel verhalen ontvangen, waardoor mijn achterdocht groeit. Dat was de aanleiding om oplossing te zoeken op de Samsung community.
Op uw advies vanochtend per e-mail contact opgenomen met R Van Den Berg, en gevraagd om tegemoet te komen in de kosten vanwege de economische levensduur. Ik hou u verder op de hoogte.
Groetjes,
Sara
24-09-2019 02:47 PM - bewerkt 25-09-2019 07:07 AM
Hoi @SaraSt , Sara,
Nog een keer vooraf. Zou je het serienummer uit beeld kunnen halen om misbruik te voorkomen?
Ik had nog zo gezegd alles schriftelijk te doen en niet telefonisch. Zwart op wit.
Houd je alsjeblieft aan de door mij gestuurde links. Nu ben je al € 36,- kwijt en weet je nog niks.
Niet akkoord gaan met een lullige coulance regeling van de leverancier. Hij moet het oplossen.
Nogmaals:
De rest van het Servilux verhaal is kul en ook dat van R. van den Berg. Betaal geen cent meer!
Laat je niet beetnemen en bij onwil van de leverancier deze brief aangetekend versturen.
Indien mogelijk met foto’s erbij van het probleem:
Suc6 en houd me zeker op de hoogte over de voortgang!
Ondanks alles nog een fijne dag toegewenst!