op 22-09-2019 02:21 AM
Mijn Q9 tv is met een optische kabel verbonden met bose cinemate gs serie 2 wat prima werkte, maar plots van aan naar af kreeg ik geen geluid meer te horen! Ik zie ook geen rood licht verschijnen uit de optiche fiber vanuit mijn tv-console die ik wel zag toen ik deze in het begin ( 01/2019 ) aansloot! Heb al gereset ( Fabriek Instelling ) en alles opnieuw ingesteld. Geen oplossing. Ik vermoed dat het lichtje misschien stuk is.
Gegroet ,JDM2
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 22-09-2019 08:36 AM
Goedemorgen @JDM2,
Is de volledige Model Code van de tv QE65Q9FNALXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1270.6? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Ik wilde eerst nog voorstellen om een andere Toslink kabel te proberen, maar er komt al geen rood licht uit de aansluiting op de tv.
Je zou nog kunnen proberen om de tv een poosje spanningsloos te zetten, anders wordt het garantie.
Dit moet je melden bij de leverancier, want daar loopt je garantie.
Graag hoor ik van je..
op 26-09-2019 01:27 AM
@dkoster,
Brainstormen heeft zijn vruchten afgeworpen!
De fout zat eerder bij de HDMI-aansluiting v. de digicorder , wat precies weet ik niet .
Even gelutst aan de HDMI stekker en opeens kwam er een licht signaal door de Toslink kabel vanuit de Q led9 TV!
En het probleem bleek opgelost...
MVG, JDM2
op 22-09-2019 08:36 AM
Goedemorgen @JDM2,
Is de volledige Model Code van de tv QE65Q9FNALXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1270.6? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Ik wilde eerst nog voorstellen om een andere Toslink kabel te proberen, maar er komt al geen rood licht uit de aansluiting op de tv.
Je zou nog kunnen proberen om de tv een poosje spanningsloos te zetten, anders wordt het garantie.
Dit moet je melden bij de leverancier, want daar loopt je garantie.
Graag hoor ik van je..
op 23-09-2019 10:02 PM
@dkoster
Bedankt voor uw reactie...
1e vraag - ja
2e vraag - ja
Toslink kabel is getest en geen probleem ondervonden!
En TV had ik al eens een uurtje volledig zonder spanning gezet.
Ook al TV terug op fabrieksinstelling gebracht en alles opnieuw geinstalleerd...eh, geen oplossing.
Ga nog effe brainstormen , zal zien wat daar van komt.
op 23-09-2019 10:11 PM
Hey @JDM2 ,
Bedankt voor je terugkoppeling! Dan maar ff brain🤯🧠stormen 😉!
Anders gewoon garantie. Kiek uut dat je er niet dit aan overhoud.
https://youtu.be/UOHMg7IkzHU 😂😂
Ik hoor ‘t wel. Fijne avond nog!
op 26-09-2019 01:27 AM
@dkoster,
Brainstormen heeft zijn vruchten afgeworpen!
De fout zat eerder bij de HDMI-aansluiting v. de digicorder , wat precies weet ik niet .
Even gelutst aan de HDMI stekker en opeens kwam er een licht signaal door de Toslink kabel vanuit de Q led9 TV!
En het probleem bleek opgelost...
MVG, JDM2
op 26-09-2019 01:58 AM
Goedemorgen @JDM2,
Erg bedankt voor je terugkoppeling! Mooi dat het weer werkt.
Helemaal zelf opgelost. 👍