Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Bediening Ziggo Next

(Onderwerp aangemaakt op: 30-06-2023 11:40 PM)
781 Weergaven
Harry H
Navigator
Opties

Ik ben net eigenaar geworden van de QE5593BAT. Jarenlang een Samsung UE43 gehad, dus beste stap voorwaarts. Echter bij installatie kreeg ik met de Solar afstandsbediening geen vat op mijn Ziggo Next box. Uit wanhoop haalde ik deze uit de kast en zette deze per ongeluk links onder de nieuwe tv. En plots, als een wonder, werkte de Ziggo-box wel! Uiteindelijk blijkt nu dat deze indirect wordt aangestuurd door een IR die linksonder in de tv is gemonteerd. Huh?

Waar bij nagenoeg alle modellen van Samsung de bediening over HDMI of RF loopt, heeft deze moderne tv een IR. Althans zo lijkt het. Mijn vraag nu, klopt dit of is er iets mis met de aansturing van de tv richting de Ziggobox. De IR besturing is super vervelend want hij moet op zicht onder de tv staan en bij het draaien van de muurbeugel raak je het contact kwijt en doet de Solar het niet meer. Het zal toch niet? Heel graag een reactie.

0 Likes
12 Antwoorden
Oplossing
Harry H
Navigator
Opties

Hoi Dick,

Er komt woensdag een monteur voor de lipsync. Dan kan deze hier mogelijk ook naar kijken. En remote-hulp heb ik al 2 keer gehad ivm deze synchronisatie. Dat was 2 keer een grote reset, waardoor je alles weer opnieuw kan invoeren en instellen. Maar het heeft niets opgeleverd. Duimen voor woensdag. ik houd je op de hoogte.

Groet, Harry

Harry H
Navigator
Opties

Goedendag,

Het probleem van de lipsync is opgelost. Een geweldige monteur van Hello-Tv heeft het lek boven gekregen. Maar voor ik hier uitgebreid op in ga, zou ik wel graag van Martijn of Dick antwoord willen of dit lipsync probleem niet als apart onderwerp moet worden weggezet, zoals Dick ook had aangegeven. zie mijn post en vragen hiervoor, zou ik tegen beiden willen zeggen.

Groet, Harry

0 Likes
Oplossing
Harry H
Navigator
Opties

Goedendag,

De monteur van Hello-tv kon de lipsync oplossen. (zie andere post) Maar het niet aansturen van de Ziggo-Box door de nieuwe Solar is andere koek. Er zijn vermoedens, maar geen zekerheden. Zeker is dat als de linker onderkant van de nieuwe Samsung TV in het 'zicht' staat van de voorzijde Ziggo-Box de afstandsbediening prima werkt. Zodra het zicht wordt onderbroken door een hand of dik karton, is het uit met de pret. Onafhankelijk dus waar ik de Solar ook houd.

Omdat mijn oude UE..... daar geheel geen moeite mee had, sterker nog de box stond in de afgesloten kast, is het vermoeden dat óf de oude afstandsbediening van de oude tv had RF voor de box, dan wel de besturing vond plaats via HDMI-CEC en dan praat deze nieuwe tv nog niet de juiste code. De monteur vreesde dat ik mijn Ziggo-AB moest blijven gebruiken en die van de nieuwe TV enkel voor het geluid. Want die doet het wel, net zoals aan/uit. Het blijft wonderlijk en mogelijk kan een update van de software de zaak nog rechttrekken.

Tot zover en ik plaats deze maar onder de 'oplossing'.

0 Likes