Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

65Q90R TV en HW Q90R soundbar - geen Dolby Atmos

(Onderwerp aangemaakt op: 13-07-2020 11:32 AM)
9253 Weergaven
Rally-Rijder
Apprentice
Opties

Ik heb de 65Q90R TV en HW Q90R soundbar gekocht onder de veronderstelling dat de combinatie perfect zou werken. Het lijkt erop dat de sounbar Dolby Atmos afspeelt icm met alle Dolby Atmos compatible TV's, behalve de TV waarvoor de soundbar is ontworpen :-(. Zou niet moeten voor een set > 3000 EUR.

De TV en de soundbar zijn correct aangesloten (HDMI poorten (e)Arc).

D.m.v. zelfdiagnose van de TV is de met de soundbar meegeleverde HDMI kabel getest en OK bevonden.

Beide apparaten draaien op de meest recente firmware (TV 1356.2 en soundbar 1010.5).

In de geluid - expertinstellingen is het formaat van de digitale geluidsuitvoer netjes geselecteerd op Dolby Digital + (bij gebruik Netflix), ook is Dolby Atmos geactiveerd (blauw rondje).

Desondanks krijg ik binnen Netflix (app van de TV) geen Dolby Atmos keuze als geluidsuitvoer.

De schermpje op de soundbar laat alleen TV-Arc zien, dus geen eArc.

Graag ontvang ik hulp om dit probleem op te lossen!

0 Likes
129 Antwoorden
Henk-Amsterdam
Journeyman
Opties

Bijna al het Netflix content met Dolby Atmos is bij Ultra-HD of HDR films/series, hiervoor heb je het duurste Netflix abonnement nodig. Ik zag wel dat de HD film Shaft ook Dolby Atmos heeft. Als alles goed is ingesteld dan zou je linksboven in het scherm onder de titel dit kunnen zien (zie foto)

BA117CDA-A188-4516-8338-0DEC2454B89E.jpeg

0 Likes
Rally-Rijder
Apprentice
Opties

Vergeten te vermelden dat ik de meest uitgebreide Netflix abonnement heb.

Dus:

De TV en de soundbar zijn correct aangesloten (HDMI poorten (e)Arc).

D.m.v. zelfdiagnose van de TV is de met de soundbar meegeleverde HDMI kabel getest en OK bevonden.

Beide apparaten draaien op de meest recente firmware (TV 1356.2 en soundbar 1010.5).

In de geluid - expertinstellingen is het formaat van de digitale geluidsuitvoer netjes geselecteerd op Dolby Digital + (bij gebruik Netflix), ook is Dolby Atmos geactiveerd (blauw rondje).

Ik maak al een paar jaar gebruik van de meest uitgebreide Netlix abonnement (UHD wordt perfect weer gegeven).

Desondanks krijg ik binnen Netflix (app van de TV) geen Dolby Atmos keuze als geluidsuitvoer.

Het schermpje op de soundbar laat alleen TV-Arc zien, dus geen eArc.

Volgens mij staan alle settings correct om Dolby Atmos content via de sounbar te beluisteren. En toch lukt het niet ...

Kan iemand mij helpen (@BruceH)? 

0 Likes
Janneman1960
Pathfinder
Opties

Ik heb de zelfde setup en bij mij werkt het goed.

Dolby Atmos is geactiveerd in de expert instellingen van geluid?

Het rondje moet groen zijn en niet blauw.

Een film van Netflix met Atmos word in het display van de sounbar aangegeven met Dolby Atmos

0 Likes
Rally-Rijder
Apprentice
Opties

In de expert instellingen van het geluid is Dolby Digital + geselecteerd (automatisch na opstarten Netflix).

Het rondje bij ''compatibiliteit met Dolby Atmos'' is idd groen/blauw.

Het lijkt erop dat onze settings exact gelijk zijn. En toch heb ik geen Dolby Atmos (en jij wel).

Wie kan me aub helpen?

0 Likes
Janneman1960
Pathfinder
Opties

Is bij Beheer externe apparaten ook Anynet+(HDMI-CEC) geactiveerd?

0 Likes
Rally-Rijder
Apprentice
Opties

Bedankt voor het meedenken!

Anynet+ (HDMI-CEC) is ook geactiveerd.

0 Likes
Janneman1960
Pathfinder
Opties

Vreemde zaak hoor.Heb je de HDMI kabel al eens vervangen?

0 Likes
Rally-Rijder
Apprentice
Opties

Ik gebruik de HDMI kavel die met de soundbar is mee geleverd. (heb de soundbar pas 2 weken)

Gebruik jij ook de standaard meegeleverde kabel?

Ik heb via zelfdiagnose - signaalinformatie, de HDMI kabel getest. Hier kwam niets raars uit.

Ik ga eerst de TV terug naar fabrieksinstellingen zetten, wellicht is het probleem dan opgelost.

Een volgende stap is het vervangen van de HDMI kabel.

0 Likes
Janneman1960
Pathfinder
Opties

Ik gebruik ook de bijgeleverde HDMI kabel.

Zie je in Netflix wel Atmos staan bij een film die dit uitvoert?

Het aanbod is niet groot namelijk

0 Likes