Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung QE55Q64RALXXN - harde tik

(Onderwerp aangemaakt op: 12-07-2020 07:06 PM)
333 Weergaven
Rnieuwpoort
First Poster
Opties

Hallo allemaal,

dit jaar de Samsung QE55Q64RALXXN aangeschaft. wat meteen opviel was dat de TV na aanzetten een harde tik geeft en dit nog een aantal keren doet. na het uitzetten heb je deze tikken ook weer een aantal keer. komt duidelijk vanaf de achterkant en over het algemeen lijkt het van links te komen (als je ervoor staat)

nu komt het ook steeds meer voor dat de tv geen geluid geeft na het aanzetten. als je de tv uit en aan zet geeft deze wel geluid. verwissel je de zender weer geen geluid. weer uit en aan dan blijft deze het wel doen. ook heb ik al gehad bij het aanzetten dat deze constant wisselt tussen een app en tv. ook pas weer na uit en aan te zetten weer normaal te gebruiken. nu lees ik wel meer over het tikken van de tv en dat dit "normaal" zou zijn. 

zijn voor deze klachten oplossingen?

mvg Richard

0 Likes
1 Antwoord
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @Rnieuwpoort , Richard,

Vervelende problemen met zo'n jonge tv! Het tikken lijkt me niet normaal.

Dit zou kunnen duiden op een defect aan het moederbord of de voeding.

Is de huidige softwareversie de 1356.2? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Wat is er zoal aangesloten op de tv? Misschien geeft 1 van de devices een probleem.

Zou je, om uit te sluiten, de volgende dingen willen doen:

1. De tv resetten. Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten
  2. Eventueel de tv een poos spanningsloos laten staan

Mocht één en ander niet helpen, dan moet je dit denk ik onder de garantie laten vallen.

Hiervoor contact opnemen met de leverancier. Daar loopt nl. je garantie en niet bij Samsung.

De leverancier moet dan een monteur aan huis regelen.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.