Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Soundbar B&W Panorama 3 geeft geen geluid TV ( Samsung UE75BU8072UXXH aangesloten via HDMI eARC op dempen staat ,

(Onderwerp aangemaakt op: 04-01-2024 05:53 PM)
571 Weergaven
franswes
Explorer
Opties

mijn B&W Panorama 3 soundbar , aangesloten via HDMI 2 (eARC) aan Samsung TV ( UE75BU8072UXXH ) is ineens niet meer aanwezig in geluidsmenu , zodat ik er niet meer voor kan kiezen: alleen nog Luidspreker TV of Optisch.

Optisch doet het wel en BluTooth ook . . . alleen dan heb ik geen Dolby Atmos . . . .

Wie heeft oplossing?

Bij oplossing TV via ondersteuningsmenu van Samsung TV geeft men  aan dat Soundbar op dempen staat . . .maar die heeft zelf geen dempingsmogelijkheid 

0 Likes

5 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @franswes ,

Ter info. Dit is geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Hongaars model).
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH.

Zou je de soundbar willen resetten? Zie pagina 33 (4) van de manual:

https://www.bowerswilkins.com/on/demandware.static/-/Library-Sites-bowers_europe_shared/default/dw9d...

Eventueel de tv resetten. Bij Menu→Instellingen→Alle instellingen→Algemeen en privacy→Resetten

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
franswes
Explorer
Opties

Goede morgen Dick,

Sorry voor de late respons, maar het inloggen was een paar dagen niet mogelijk. . . 

Ik heb de TV gekocht bij Mr.Speazy , maar dat heeft verder geen invloed op mijn probleem.

Niets dan goed omtrent Mr.Speazy :altijd uitstekend geholpen!

Het probleem betreft het aloude "handshaking " bij HDMI verbindingen.

Als ik alleen de Samsung TV met de soundbar verbind op HDMI met eARC gaat alles goed!

Zodra ik een tweede of derde apparaat verbind met HDMI poort 1 of 3, gooit het HDMI proces de Soundbar eruit . . . dat komt omdat ik dan bijv. het Ziggo next mini kastje of mijn Marantz receiver  verbind met HDMI 1 of 3 van de Samsung TV .

Ik wil niet alles over mijn Receiver laten lopen ( dan is het probleem ook opgelost , want dan sluit ik de receiver aan op de ARC poort van de Samsung TV ) , maar die gebruik ik alleen als ik Bluray /DVD schijfjes afspeel.

Kortom het probleem is opgelost , zolang ik  maar geen tweede HDMI poort  gebruik . . .

Oplossing
franswes
Explorer
Opties

Om het verhaal compleet te maken :

Ik heb de Samsung TV nu middels Bluetooth verbonden met de Panorama Soundbar .

Het Ziggo Next mini kastje middels HDMI 1 

De Marantz 1510 AV Receiver middels HDMI 2 ( eARC ).

De Panasonic Blurayplayer middels HDMI 3 voor het beeld.

Het geluid van de Panasonic gaat naar de Receiver ( Panasonic heeft hiervoor aparte dubbele HDMI uitgang )  .

Aan de receiver hangt ook nog een AppleTV kastje voor communicatie met iTunes op mijn PC met op harddisk opgenomen Muziek.

Kortom : alles werkt perfect, het was alleen even zoeken naar de juiste instellingen . . . 

Oplossing
franswes
Explorer
Opties

Er blijkt toch nog een oplossing te zijn voor de werking van de Panorama 3 soundbar met mijn Samsung TV.

Het is het aloude probleem van HDMI hand shaking :

Door nu volgorde van HDMI aansluitingen als volgt te veranderen werkt de Panorama 3 soundbar ook perfekt via de e-ARC HDMI aansluiting :

HDMI 1 : Panasonic Blu-ray player

HDMI 2 : Panorama3 soundbar (eARC )

HDMI 3 : Ziggo kastje 

0 Likes
Oplossing
franswes
Explorer
Opties

Voordeel van de soundbar verbinden middels HDMI aansluiting betekent bovendien dat ik kan genieten van Dolby Atmos , wat via blue-tooth of Optische aansluiting niet mogelijk is . . . .

0 Likes
7 Antwoorden
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @franswes ,

Ter info. Dit is geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Hongaars model).
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH.

Zou je de soundbar willen resetten? Zie pagina 33 (4) van de manual:

https://www.bowerswilkins.com/on/demandware.static/-/Library-Sites-bowers_europe_shared/default/dw9d...

Eventueel de tv resetten. Bij Menu→Instellingen→Alle instellingen→Algemeen en privacy→Resetten

signatureee
Groet, Dick

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @franswes ,

Is je probleem inmiddels opgelost? Er staan namelijk nog vragen open.

signatureee
Groet, Dick

Oplossing
franswes
Explorer
Opties

Goede morgen Dick,

Sorry voor de late respons, maar het inloggen was een paar dagen niet mogelijk. . . 

Ik heb de TV gekocht bij Mr.Speazy , maar dat heeft verder geen invloed op mijn probleem.

Niets dan goed omtrent Mr.Speazy :altijd uitstekend geholpen!

Het probleem betreft het aloude "handshaking " bij HDMI verbindingen.

Als ik alleen de Samsung TV met de soundbar verbind op HDMI met eARC gaat alles goed!

Zodra ik een tweede of derde apparaat verbind met HDMI poort 1 of 3, gooit het HDMI proces de Soundbar eruit . . . dat komt omdat ik dan bijv. het Ziggo next mini kastje of mijn Marantz receiver  verbind met HDMI 1 of 3 van de Samsung TV .

Ik wil niet alles over mijn Receiver laten lopen ( dan is het probleem ook opgelost , want dan sluit ik de receiver aan op de ARC poort van de Samsung TV ) , maar die gebruik ik alleen als ik Bluray /DVD schijfjes afspeel.

Kortom het probleem is opgelost , zolang ik  maar geen tweede HDMI poort  gebruik . . .

Oplossing
franswes
Explorer
Opties

Om het verhaal compleet te maken :

Ik heb de Samsung TV nu middels Bluetooth verbonden met de Panorama Soundbar .

Het Ziggo Next mini kastje middels HDMI 1 

De Marantz 1510 AV Receiver middels HDMI 2 ( eARC ).

De Panasonic Blurayplayer middels HDMI 3 voor het beeld.

Het geluid van de Panasonic gaat naar de Receiver ( Panasonic heeft hiervoor aparte dubbele HDMI uitgang )  .

Aan de receiver hangt ook nog een AppleTV kastje voor communicatie met iTunes op mijn PC met op harddisk opgenomen Muziek.

Kortom : alles werkt perfect, het was alleen even zoeken naar de juiste instellingen . . . 

Oplossing
franswes
Explorer
Opties

Er blijkt toch nog een oplossing te zijn voor de werking van de Panorama 3 soundbar met mijn Samsung TV.

Het is het aloude probleem van HDMI hand shaking :

Door nu volgorde van HDMI aansluitingen als volgt te veranderen werkt de Panorama 3 soundbar ook perfekt via de e-ARC HDMI aansluiting :

HDMI 1 : Panasonic Blu-ray player

HDMI 2 : Panorama3 soundbar (eARC )

HDMI 3 : Ziggo kastje 

0 Likes
Oplossing
franswes
Explorer
Opties

Voordeel van de soundbar verbinden middels HDMI aansluiting betekent bovendien dat ik kan genieten van Dolby Atmos , wat via blue-tooth of Optische aansluiting niet mogelijk is . . . .

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Dat is mooi om te lezen franswes,

Ik wens je nog veel kijk- en luisterplezier!

Met groet,

Ajay

Community Manager