Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

55qled beeld word licht en donker bij verschijnen van ondertitels bij donkere achtergrond

(Onderwerp aangemaakt op: 06-01-2018 07:18 AM)
17201 Weergaven
Ericvdvd
Journeyman
Opties

Sinds oktober nieuwe tv gekocht QE55Q7fam. Maar het valt op dat  het beeldscherm verlicht als de ondertitels verschijnen en als ze weggaan word het terug donkerder. Dit gebeurt als het een donker beeld is in de film of serie, bijvoorbeeld als het nacht is in de film. Wij hebben al eerder rondgekeken op dit forum en ook al gechat met iemand van Samsung, andere instellingen geprobeerd en HDMI kabels vervangen door  nieuwe, geen oplossing. Dan maar de technieker van Servilux laten komen en die zei dat het normaal was!! Omdat de backlightverlichting onderaan zit omdat ze de tv s zo smal mogelijk willen maken. Wij vinden het alleszins niet aangenaam kijken en had ik het geweten.... iemand dit probleem al eens gehad? 

0 Likes
266 Antwoorden
Zelos
Journeyman
Opties

Heeft iemand al de oplossing geprobeerd zoals aangegeven op het Sony forum?, zie onderstaande tekst:
Dus gele tekst met een zwarte balk eromheen: Ook heb ik gelezen dat de game mode kan helpen met HDR en Netflix.

Netflix ondertiteling aanpassen:

Pas als volgt het uiterlijk van ondertiteling en bijschriften aan op je apparaat:

1. Meld je aan op https://netflix.com/
  2. Selecteer het profiel waarvoor je het uiterlijk van ondertiteling en bijschriften wilt aanpassen.
  3. Ga naar https://netflix.com/subtitlepreferences
  4. Kies de gewenste instellingen voor het uiterlijk van ondertiteling en selecteer Opslaan (Save).
  5. Start de Netflix-app op je apparaat om het nieuwe uiterlijk van je ondertiteling en bijschriften te zien.

*** SOLVED - *** I was wondering if it has a solution everywhere over the internet with no luck, so before to considering to buy a New TV I decided to dig it deeper for myself and YEAH! I found a solution.

For those ones which likes to use HDR +Advanced Contrast Enhancer ACTIVATED like me, so please set the subtitles on your media streaming service (Netflix, Google movies) or whatever you use subtitled, go in your app preferences under the subtitles preferences set the subtitles text to YELLOW color and here's go the trick "add the option of a box surrounding the subtitles" set it on BLACK color. Now your TV didn't recognizes the bright up caused when the subtitles show some up on the screen and it never dimmer in/out again, it might work on any TV as well.

PS: on Netflix you must go to the subtitle preference using a COMPUTER or SMARTPHONE, Google Movie ya can find it right on the television.

PS2: Sorry about my English, it is not my native language so....

Any questions just ask me, I registered here just to write a solution which bugs me a lot, we deserved to use our TV with the best setting applied uh? My TV model is x900c. Tks folks

Volgens mij heeft het hele probleem te maken met HDR, dat geeft namelijk al jaren problemen zowel op Tv’s als Pc’s en andere apparaten. Zie het volgende filmpje over wat HDR met je beeld doet: https://www.youtube.com/watch?v=x7obs5EI4QA

https://www.consumentenbond.nl/tv/hdr

Wel leuk om softwarematig je beeld aan te passen, maar alle software heeft bugs net zoals bijvoorbeeld Windows 10: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1808955

https://www.pcworld.com/article/3269591/computers/windows-10-april-2018-update-hdr-settings.html

Overigens heeft LG (en alle andere merken die OLED leveren) er ook problemen mee, echter zijn die veeel minder erg.

Dit heeft volgens mij te maken met de techniek die gebruikt wordt. Bij OLED kan namelijk elke pixel aan het uit gezet worden.

Bij QLED maar ook mijn oude Samsung TV LCD/LED wordt gebruik gemaakt van Backlight om het beeld helderder te maken (bij edge is denk het oplichten nog erger dan FULL aangezien die laatste veel meer zones kan bedienen en dus meer gericht is). Zie ondertiteling probleem LG, veel minder erg dus: https://www.youtube.com/watch?v=afJv2LXKoS8

Als ik Samsung was zou ik ervoor zorgen om de optie mee te geven om HDR uit te kunnen zetten. Dit scheelt een hoop klachten, want ook ik ga nu naar een ander merk kijken OLED dus. Persoonlijk vind ik overigens het beeld zonder HDR mooier maar dat is een kwestie van smaak. Ook wel gek dat je blijkbaar bij Netflix HDR niet kan uitzetten.

Wanneer de bovenstaande oplossing/workaround wel werkt wil ik het nog overwegen om de QLED aan te schaffen met de hoop dat het later wel softwarematig wordt opgelost, net zoals op ander apparaten doormiddel van een update.

0 Likes
Zelos
Journeyman
Opties

hmmmm, kwam deze ook nog tegen. Misschien dat het helpt, tis wel hdr+, maar misschien het proberen waard. https://www.tomsguide.com/us/samsung-tv-settings-guide,review-4663-8.html

Sorry, maar probeer jullie te helpen en mezelf aan een nieuwe TV. Die 77inch oleds zijn gewoon te duur 😞 de goedkoopste 5000 euries, alhans op tweakers.net. Misschien maar wachten tot black friday de 23e :smiling-face:

0 Likes
Zelos
Journeyman
Opties

Sorry allemaal. Ik zie dat alles al is geprobeerd, dus laat maar. Lekker ***** dit!

0 Likes
Goedniels
Explorer
Opties

Ja je hebt gelijk  Samsung snel vergeten. 

Maar goed, ik heb er voor gekozen om deze tv toch te houden en samsung nog 1 keer een kans te geven al heb ik met gsm's koelkast, tv's en monitors altijd wel wat met dit merk. Dit is voor mij ook echt het laatste samsung product zoals het er nu uitziet. 

Ik hoop wel dat er een optie komt op de tv of Netflix om hdr uit te zetten. Ik vind hdr gewoon echt bagger. 

Ik vind het beeld er niet van opknappen ook zonder ondertiteling. Het licht is gewoon te fel en het donker te donker. Als er ergens een scène in zit met zonlicht wat naar binnen valt zit je met lasogen op de bank. Ook als je een menu opent heb je een laskap nodig zo overstraalt is alles. Voor mij hoeft efd het niet. Bij games vind ik het dan wel aardig maar voor film ed. snel afschaffen. Inn iedergeval de consument de keus geven om het aan of uit te zetten. 

0 Likes
Zelos
Journeyman
Opties

Hoi Goedniels,

Het uitzetten van de HDR+ schijnt wel te helpen had ik gelezen in dit topic. Heb je dat ook geprobeerd?

0 Likes
Goedniels
Explorer
Opties

Nou dat werk anders bij samsung. Hdr+ staat standaard al uit bij deze tv's. Dus dat gaat niet. Wat wel werkt is de local dimming op laag en de ondertiteling op doorzichtig zetten. Dan valt het mee. Mits je de backlight dan ook niet de hoog zet. Anders heeft het nog niet veel zin. Maar dan is het te doen hoor over het algemeen genomen. 

0 Likes
Zelos
Journeyman
Opties

Het is wel jammer want ik was gecharmeerd van deze televisie en wilde best iets minder zwart en kijkhoek in ruil voor het losse kastje en het feit dat je hem heel mooi kan ophangen met die enkele draad. Eigenlijk kan ik geen andere vinden naar mijn smaak en daarnaast hebben ze ook allemaal een lelijke afstandsbediening :smiling-face:

Ik wilde hem ook gebruiken voor mijn computer en dan durf ik OLED niet aan. Het is namelijk best grappig dat er eigenlijk geen OLED monitoren voor een pc te koop zijn. Dat doet je ook nadenken over het inbranden.

Misschien moet ik gewoon even wachten en nog even door met mijn oude televisie. Misschien komt er een oplossing en dan kan ik hem alsnog kopen.

0 Likes
BonesNL
Navigator
Opties

Worden inmiddels al voor 1500 euro! goedkoper aangeboden als een paar maand terug bij de Expert, zegt genoeg. 

0 Likes
Harry80
Pathfinder
Opties

@Donniedoezoe  schreef:

Jullie moeten allemaal ook de moeite nemen om contact op te nemen met Samsung. Ik hoor nu al bij Samsung voor de 4e keer dat ze nog nooit van dit probleem hebben gehoord. Als iedereen hierover klaagt kunnen ze er niet meer om heen

Dit is toch de plek om contact op te nemen met Samsung als je het schriftelijk wilt? Althans volgens hun communicatie link, neem contact op, op hun pagina wel. Er is geen mailadres beschikbaar om alles goed schriftelijk uit- en vast te leggen, daarom deze optie. Twitter en Facebook lijkt mij niet boven hun eigen communicatie kanaal te gaan. 

Of worden klachten alleen maar geregistreerd als het telefonisch wordt doorgegeven? 

Mijn Q8F 2018 heeft een tegenovergesteld verschijnsel. Als het contrast van de film veranderd, scène die lichter is, veranderen de ondertitels ook van intensiteit. Doordat de ondetitels op een ‘zwarte’ achtergrond geprojecteerd worden valt hier goed op. Het lijkt er op dat de TV het beeld steeds bij dimt als een scène van intensiteit veranderd. Beetje onnodig en lervert een slechte kijkervaring op. Dimmen op minimaal zetten en alle andere (dure) opties uitzetten geeft maar een gedeelte verbetering. 

E7B9F9BF-A617-4EBC-B148-4500F5825D26.jpeg

0 Likes
Goedniels
Explorer
Opties

Ja tis een drama. En het gekke, scheelt per serie. Ik zit Sinner seizoen 2 te kijken op Netflix, is gewoon een normale HD serie en daar flitst het beeld ook maximaal. Niet eens hdr dus. Bizar dat een fabrikant hier gewoon mee weg komt. Volgens mij hoor je klanten in dit geval schadeloos te stellen. Iedereen met dit type tv is gedupeerde. Wat voor een slechte naam wil je krijgen als bedrijf?

En gewoon ontkennen elke keer als iemand klaagt dat is helemaal top. Al zou er maar een tegoedkoming in de kosten In Zitten of een gratis weet ik veel, ultra HD speler of zo. Gewoon iets als erkenning van dit probleem en een excuus is toch het minimale. Maar aangezien Samsung niet eens de moeite neemt om te reageren misschien moeten we hier mee naar kassa stappen. Dan krijgt het de aandacht die het verdient en zien andere consumenten dat ze ver weg moeten blijven bij dit merk. 

0 Likes