Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

40uej6240 verbinding met Chromecast player

(Onderwerp aangemaakt op: 08-08-2019 12:56 PM)
339 Weergaven
VINCENT542
Journeyman
Opties

Hallo. Ik heb sinds kort een smart tv 40uej6240 en recentelijk een Chromecast V3. Dit om te streamen en via Google home tv aan of uit te zetten op spraakbediening. 

 

Na een uur of later werkt de spraakbediening niet meer.  Zit standaard niet op de tv. Werkt via Chromecast.  

 

Chromecast doet het prima voorlopig,  maar een dingetje blijkt na een tijdje niet meer te werken.  

 

HDMI cec Staat aan. 

 

Ik heb alles geprobeerd wat ik kon vinden hierover,  maar tot op heden niet verholpen.  

 

Om de een of andere reden moet ik de stekker van de tv voor 30 seconden uit het stopcontact halen.  Na het weer inpluggen doet ie het weer. 

 

Wat mist er en wat kan ik doen om het te verhelpen? 

0 Likes

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Hey @VINCENT542 , Vincent,

 

Geen dank, hoor! Jij bedankt voor je terugkoppeling!

ik hoop voor je dat het blijft werken. Zou je mischien je vraag als Oplossing kunnen markeren?

Accepteer Oplossing aanklikken. Thanks!

 

Fijne avond!


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
12 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @VINCENT542 , Vincent,

 

Je hebt een foutje gemaakt in de Code. UE en 40 verwisseld 😉.

Is de volledige Model Code van de tv UE40J6240AWXXN? Tv uit 2015.

Zie de sticker op de achterzijde van de tv. Wat is de huidige softwareversie van de tv?

Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. HDMI-CEC mag wat mij betreft uit.

Tenzij je de AB, behalve de tv, ook gebruikt voor andere aangesloten devices.

 

Het spanningsloos zetten is eigenlijk een soort reset. Zou je misschien de tv kunnen resetten?

Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.

Desnoods de tv wat langer dan 30 seconden spanningsloos zetten? Misschien de hele nacht.

 

Graag hoor ik van je..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
VINCENT542
Journeyman
Opties

Goede middag Dick,

 

Ik moest het serienummer uit mijn hoofd opschrijven en zat te twijfelen. 50% dat je het goed opschrijft, 50% dat je het fout opschrijft.

 

Je eerste vraag: Ja dat staat er UE40J6240AWXXN met versie 01, jaartal kon ik even niet zo ontdekken.

Je tweede vraag: De huidige versie is 1530, meer staat er niet. Lange tijd ook geen update meer gekregen.

 

HDMI-CEC moest aangezet worden om chromecast en google home te kunnen werken, volgens de beschrijvingen.

Op de TV staan ook naast internet, ook DVD / home cinema aangesloten en een harde schijf voor opnames.

De chromecast zit aangesloten op een eigen voeding, dus niet via usb poort van de TV.

 

Het resetten en de hele nacht spanningsloos zetten, heb ik al geprobeerd, maar dat gaf geen andere resultaten.

(De familie was wat minder blij dat ze moesten wachten tot dat de TV weer als vanuits was ingesteld.)

 

De stekker eruit trekken, start hij weer op en  opvallend is dat hij het dan oppakt. Alleen na een tijdje is het verdwenen.

Kan het geen opslag / geheugen issue zijn, maar naar mijn weten, kan je geen geheugen even bijprikken.

 

Tot zover Dick, heb je nog opties?

 

Groetjes

Vincent.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @VINCENT542 , Vincent,

 

Het verbaast me dat HDMI-CEC aan moet staan. Dit staat bij mij gewoon uit.

Misschien toch ff proberen of het zonder ook werkt.

Is er een reden dat je de Chromecast niet laat werken via een USB poort van de tv?

Dit is geen geheugen issue en bijprikken gaat sowieso niet lukken.

 

Ik sta momenteel ff droog met opties, Vincent. Ik kan wel een Extern Beheer voor je regelen.

Hiermee logt een collega via internet in op je tv om zo alles samen met jou te controleren.

Als je dit wilt, moet je het even aangeven. Ik heb dan een aantal gegevens van je nodig.

 

Graag hoor ik van je..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
VINCENT542
Journeyman
Opties

Goedemorgen Dick. 

Ik ga proberen wat je voorstelt.  

Ik laat het je nadien weten.

 

Het komt ook voor wanneer de tv in de avond is uitgezet via AB / spraakbediening en overnacht op standby uit heeft gestaan.  

 

Groetjes Vincent 

VINCENT542
Journeyman
Opties

Goedemorgen Dick. 

Als ik de anynet+HDMI cec uitzet, dan ziet Google home de tv niet meer. Alleen de Chromecast maar dan alleen als player.

 

Ik weet niet of de USB poort actief blijft bij standby/uit mode, maar als advies zegt Google deze apart te voeden zodat functies actief 

 

Maar om de een of andere reden valt de spraakbediening weg na een tijdje. 

 

Ik had al gekeken of de beveiliging iets geblokkeerd of geïsoleerd had, maar er staat niks in de lijsten.  

 

Ik zal nogmaals de tv proberen te resetten en kijken wat er nu gebeurt.  Je hoort nog 

DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @VINCENT542 , Vincent,

 

Vervelend dat het allemaal niet lukt! Als deze reset niet lukt toch maar Extern Beheer voor je regelen?


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
VINCENT542
Journeyman
Opties

Hallo dick, ik ben nu ruim 3 uur bezig geweest met instellingen uit te proberen.  

 

In tegenstelling tot eerder ziet hij (na spanningsloos 3 opties bij het zoeken onder anynet+HDMI cec. 

Hij ziet nu tv weergegeven, Chromecast en  bd (home set /dvd). Die zijn allemaal geconfigureerd.  Hopelijk ook opgeslagen.  

 

Nu werkt het allemaal maar voor hoelang weet ik niet.  Uitproberen maar weer. 

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi  @VINCENT542 , Vincent,

 

Bedankt voor je terugkoppeling! Goed nieuws!

Hopelijk blijft het werken, anders weer even melden.

 

Fijne dag!


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
VINCENT542
Journeyman
Opties
Spoiler
Hallo Dick,  vanmorgen en later op de dag getest en blijft voorlopig werken.  

Ik heb geen reset meer toegepast.  

Thnx voor de support.  
Groetjes Vincent