op 12-09-2019 08:27 PM
Beste,
Ik heb 2 problemen met mijn TV. Ten eerste kan ik het menu niet meer openen met de "home" knop op de afstandbediening. De rest werkt nog prima.
Ten tweede krijg ik de apps niet aan het werken. Krijg al 2 dagen het bericht dat de smart hub aan het updaten is. Dit geldt idem voor de ambient mode.
Aangezien ik nu ook niet meer in het menu kan komen weet ik niet meer zo goed wat te doen.
Bij voorbaad dank.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 19-09-2019 09:10 AM
Bleek een probleem met de drivers. Prima gegolpen met extern beheer en probleem lijkt opgelost.
Bedankt en groet,
Sander
op 13-09-2019 01:39 PM
Goedemiddag @nummer3 ,
Er zijn twee types QE55Q7F. Model 2017 en 2018. De 2017 heeft als volledige Model Code QE55Q7FAMLXXN.
De 2018 heeft als volledige Model Code QE55Q7FNALXXN. Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Welke is de juiste?
Graag hoor ik van je..
op 13-09-2019 02:32 PM
Ik heb model 2018
op 13-09-2019 08:36 PM
Goedenavond @nummer3 ,
Duidelijk, maar is dit ook de volledige Model Code QE55Q7FNALXXN? Dus eindigen op XXN?
Zo weet ik nog nix. Indien ja, is dan de huidige softwareversie de 1270.6?
Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. Het introductiejaar van de tv is 19 april 2018.
Gaat het rode lampje knipperen bovenop de AB als je de Home toets indrukt? Reageert de IR-Sensor hierop?
Zou je bij probleem 1 het volgende kunnen doen:
Home Button en Source Button werken niet op Remote.
De oplossing is een "Cold boot" van de tv.
Haal de stekker voor ongeveer 60 sec. uit het stopcontact en daarna weer terug.
Zet de tv aan met de Power button.
Zet em daarna weer uit met de Power button, maar houdt deze ingedrukt totdat de tv uit gaat en weer aan met het Samsung Logo.
Andere oplossingen:
Remote resetten:
Op de Remote de Return en de Extra toets minimaal 4 seconden ingedrukt houden (Extra is de 4 kleuren bolletjes toets).
Engels:
Manual Pairing (Or Re-Pairing)
1. Point the OneRemote at the TV's IR sensor from within 12 inches away.
2. Press and hold the Return and Play/Pause buttons simultaneously.
3. Continue holding the buttons until you see Searching for Devices appear in the top center of your TV sceen.
4. "Pairing Complete" displays and your remote is now successfully connected.
Voor probleem 2:
Hopelijk werken de tips die ik je geef.
Houd even contact..
op 14-09-2019 11:03 AM
Sorry was op mn werk dus kon het type niet kijken. Is inderdaad xxn. Probleem 1 heeft zichzelf na 2 dagen opgelost. Probleem 2 helaas niet. Smarthub opnieuw instellen lost het niet op. Exit knop 20 sec indrukken doet niks (Exit is gedraaide pijl?). Tv zit op verlengsnoer die elke nacht uit gaat (geldt dit als stroomloos)? Tv heeft verbinding met Wi-Fi.
op 14-09-2019 11:04 AM
Versie is idd 1270.6
14-09-2019 12:29 PM - bewerkt 14-09-2019 12:45 PM
Hi @nummer3 ,
Lastig probleem. Als het verlengsnoer elke nacht uitgaat dan is dit ook stroomloos zetten.
Het kan wel 20 minuten duren voordat de SmartHub is geüpdatet.
Je kunt nog wat proberen:
Engels:
Put your TV into standby then on the remote press: INFO > MENU > MUTE > POWER. Press them in sequence, not simultaneously. Press enter on the first option and the factory reset option will appear
Once TV boots up (Smart TV splash screen will appear then it will function as normal for a few seconds) the service menu will appear. This will reset and undo firmware upgrades etc. whilst the TV is in standby mode. Don't mess with other options in the menu, just click on the first option that is selected once the menu loads, then factory reset should appear. You should only have to keep pressing enter/ok, no need to use arrow keys to navigate to any other options
Daarna wel weer, indien nodig, de softwareversie updaten (1270.6). Even checken bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Als dit allemaal niet werkt, kan ik een Extern Beheer voor je aanvragen.
Hiermee logt een collega via internet in op je tv om zo alles samen met jou te controleren.
Ik hoor 't wel..
op 14-09-2019 05:35 PM
Had de router al gereboot. Info.menu.mute.power zorgt er alleen maar voor dat mn tv aan gaat na de power misschien maar een extern beheer doen idd
14-09-2019 06:03 PM - bewerkt 14-09-2019 06:29 PM
Hoi @nummer3 ,
Hierbij de procedure voor Extern Beheer. Stuur in een privébericht onderstaande gegevens:
Het versturen van een privébericht gaat als volgt:
Klik op 1 van onderstaande namen en kies voor ‘EEN BERICHT VERZENDEN’.
@BruceH , @NadiaS , @Daniel of @Tim
De afspraak wordt dan ingepland..
op 15-09-2019 12:07 PM
Ga ik doen, bedankt.