Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Wifi tab a8 valt telkens weg

(Onderwerp aangemaakt op: 27-06-2022 06:33 PM)
7185 Weergaven
Members_ARjzYYY
Apprentice
Opties

De wifi van mijn tab a8 valt telkens weg of hij blijft op 6mbps hangen. En als ik weer wil verbinden moet ik af en toe mijn wachtwoord invullen en die blijkt dan zogenaamd weer onjuist te zijn. Het gekke ervan dat ik geen problemen heb met mijn telefoon.

Wat kan dit zijn?

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoi @Saidja, goedemorgen.

Is jouw tablet verder up-2-date? Hoe gaat het met de tablet als je je telefoon gebruikt als hotspot voor een internetverbinding? 

Ervaar je dit ook als je je telefoon hebt opgestart in de Veilige Modus? Met de Veilige Modus start je het toestel op zonder geïnstalleerde apps van derden, het toestel start dan uitsluitend met standaard applicaties op.

Wanneer dit geen verschil maakt zal een reparatie de volgende stap worden.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

@Lummel 

Omdat dit niet het geval is 😇 Heb je een slecht bereik van je Wi-Fi netwerk, dan kan je ook overwegen om te kijken naar signaal versterkers. Wel is het zo dat de A8 een tablet is welke niet zo uitgebreid is als onze S-serie tablets. Ook kan je via de Samsung Members-app het één en ander testen. Open de Members-app en ga naar Ondersteuning, kies hier voor Diagnoses en selecteer de Wi-Fi test. Hoe is het resultaat hier? 

Groeten,

Martijn

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
50 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

Reset je netwerkinstellingen eens.

Instellingen > Algemeen Beheer > resetten > netwerkinstellingen resetten.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Members_ARjzYYY
Apprentice
Opties

Het heeft 1 dag geholpen maar nu begint hetzelfde weer kan niet eens meer in de wifi komen omdat hij continu aangeeft dat mijn wachtwoord onjuist is. Terwijl ik wel het juiste wachtwoord invul

0 Likes
EsmaO
Samsung Benelux
Opties

Hi @Members_ARjzYYY,

Dat is inderdaad heel vreemd. Kun je testen of het wel in de veilige modus lukt om verbinding te maken? https://bit.ly/2JQrwvP. Met behulp van de veilige modus kun je je toestel opstarten zonder geïnstalleerde apps van derden. Het toestel zal dan uitsluitend standaard applicaties starten. 

Ik lees je reactie graag tegemoet.

Groetjes,

Esma

Saidja
First Poster
Opties

Hi, 

Ik ervaar hetzelfde probleem. Het wifibereik van de TabSM-X200 lijkt me zeer slecht. En indien je ook maar iets verder van de telenet box bent verliest de tablet heel vaak de verbinding en vraagt af en toe om een paswoord opnieuw in te vullen. Heb een oude samsung A3 tablet en die functioneert prima op eenzelfde afstand, alsook de laptops en iphones.  Alvast niet tevreden met deze tablet A8 samsung.

0 Likes
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoi @Saidja, goedemorgen.

Is jouw tablet verder up-2-date? Hoe gaat het met de tablet als je je telefoon gebruikt als hotspot voor een internetverbinding? 

Ervaar je dit ook als je je telefoon hebt opgestart in de Veilige Modus? Met de Veilige Modus start je het toestel op zonder geïnstalleerde apps van derden, het toestel start dan uitsluitend met standaard applicaties op.

Wanneer dit geen verschil maakt zal een reparatie de volgende stap worden.

Groeten,

Martijn

0 Likes
Saidja
First Poster
Opties

Hi,

Per toeval net gezien dat hier een antwoord stond.

De itab werkt prima via een hotspot.

De safe mode maakt echt geen verschil. De conectie voor de wifi is dan te zwak.

Dus is de itab8 dan te repareren?

Mvg

Saïdja

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Saidja, goedemiddag.

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Omdat je aangeeft dat het met een hotspot wel goed werkt, zal een reparatie geen zin hebben. De tablet heeft namelijk geen problemen met het verbinden van het Wi-Fi signaal vanaf de hotspot. 

Je kan dan het beste even kijken naar de instellingen van je router en dit nalopen.

Houd jeons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

0 Likes
Saidja
First Poster
Opties

Hi, 

Even ter verduidelijking ik heb een A8 tab zonder Sim. Wifi ontvanger op the tablet is zwak. Mijn antieke A3 tablet vindt wifi signalen wel op de zelfde afstand.  Als ik een hotspot verbinding gebruik via een apple phone is er geen issue. Breng is de tablet dichter bij een router is er wel ontvangst. Conclusie de TabSM-X200 heeft een slechter wifi ontvangstbereik.

Met vriendelijke groeten

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Om dan toch in het hele huis een goede verbinding te hebben met de tablet kan je ook overwegen om een soort Wi-Fi versterker/repeater aan te schaffen. 

Groeten,

Martijn

0 Likes