Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Wifi tab a8 valt telkens weg

(Onderwerp aangemaakt op: 15-09-2023 11:57 PM)
527 Weergaven
Members_ARjzYYY
Apprentice
Opties

De wifi van mijn tab a8 valt telkens weg of hij blijft op 6mbps hangen. En als ik weer wil verbinden moet ik af en toe mijn wachtwoord invullen en die blijkt dan zogenaamd weer onjuist te zijn. Het gekke ervan dat ik geen problemen heb met mijn telefoon.

Wat kan dit zijn?

0 Likes
50 Antwoorden
bernardus1
First Poster
Opties
Nee Martijn, de conclusie is, en ook bij mijn samsung tablet, dat de wifi in de A8 zeer slecht is. Als ik mijn s20 telefoon naast de A8 leg dan krijgt de S20 130 Mbps en de A8 58 Mbps. Met een zeer sterk signaal valt het allemaal wel mee. Zo gauw het signaal wat zwakker is gaat het mis!

Groeten, Ben van Aanholt
0 Likes
bernardus1
First Poster
Opties
Nee, ik heb precies herzelfde probleem maar dan met een cisco router! Met die A8 valt niet te werken op wifi. Heb ook een doedkope tablet van Lenovo en daar geen enkel probleem!
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

@bernardus1 

Er zit natuurlijk ook wel een behoorlijk verschil tussen een S20 telefoon en de A8 tablet wat het vergelijken erg lastig maakt. Via de Samsung Members-app kan je een foutrapport indienen, zodat mijn collega's dit verder kunnen onderzoeken. 

Uiteraard kan een Wi-Fi versterker of repeater het signaal ook een boost geven voor de tablet.

Groeten,

Martijn 

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Pacodebo
First Poster
Opties
Ik heb hetzelfde probleem en een vriendin van mij ook. Mijn wifi is prima in orde voor alle overige apparaten, waaronder een tv en een mobiel van Samsung. Dat geldt ook voor haar Samsung tv en telefoon.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

HI @Pacodebo, goedemiddag.

Om wat voor apparaat gaat het precies? Is deze verder ook up-2-date? Zie je het netwerk wel terug in de lijst met beschikbare netwerken? Hoe is de verbinding met een Wi-Fi netwerk als je een hotspot aanmaakt op je telefoon en het apparaat hiermee verbindt? 

Via de Samsung Members-app kan je ook het één en ander testen. Open de Members-app en ga naar Ondersteuning, kies hier voor Diagnoses en selecteer de Wi-Fi test. Hoe is het resultaat hier?

Groeten,

Martijn

0 Likes
Pacodebo
First Poster
Opties
Hoi Martijn, het gaat beiden op de Galaxy Tab A8, SM-X200. De devices zijn up to date. De situatie doet zich al voor sinds wij deze vorig jaar aan hebben geschaft. Wanneer ik de verbinding verbreek, zoals met de vliegtuigstand, dan doet ie het weer even naar wens. Maar nooit lang. Dit is de derde generatie tablets die wij hebben aangeschaft. Met de vorige twee hadden wij nooit problemen. Waarschijnlijk ligt het aan dit nieuwe type. Ik was altijd een Samsung fan, maar dat wordt op deze manier wel minder.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Pacodebo, goedemorgen.

Hoe is de verbinding met een Wi-Fi netwerk als je een hotspot aanmaakt op je telefoon en de tablet hiermee verbindt? En heb je de netwerkinstellingen van je tablet al eens gereset? Ga naar Instellingen > Algemeen beheer > Resetten en kies daar voor de optie Netwerkinstellingen resetten.
Let op! Na het resetten moet je opnieuw verbinden met het netwerk, dus zorg dat je het wachtwoord van je Wi-Fi verbinding in de buurt hebt. 

Groeten,

Martijn

0 Likes
Lummel
Student
Opties
Waarom word niet gewoon toegegeven dat de galaxy tab a8 een slechte wifi ontvangst heeft het probleem is bij diverse eigenaren hetzelfde dan heeft dit product gewoon een fabrieksfoutje.
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

@Lummel 

Omdat dit niet het geval is 😇 Heb je een slecht bereik van je Wi-Fi netwerk, dan kan je ook overwegen om te kijken naar signaal versterkers. Wel is het zo dat de A8 een tablet is welke niet zo uitgebreid is als onze S-serie tablets. Ook kan je via de Samsung Members-app het één en ander testen. Open de Members-app en ga naar Ondersteuning, kies hier voor Diagnoses en selecteer de Wi-Fi test. Hoe is het resultaat hier? 

Groeten,

Martijn

0 Likes
Lummel
Student
Opties
Ik ben er van overtuigd dat de wifi ONTVANGER de boosdoener is en niet het signaal,daar is niets mis mee
Al mijn andere apparaten werken prima op het wifi signaal
Op vacantie op elke camping problemen met de tablet terwijl detv,smart phone en de tablet van mijn wederhelft probleemloos functioneren,dus kom nou niet weer met signaalversterkers oid.
0 Likes