Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Whatsapp foto's worden niet opgeslagen in galerij

(Onderwerp aangemaakt op: 02-12-2016 10:50 AM)
167951 Weergaven
Jeba
Apprentice
Opties

Het zal vast een simpele instelling zijn. Maar via whatsapp worden mijn ontvangen foto's niet bewaard! Wel de video's maar de foto's komen niet in mijn galerij! Heeft het altijd gedaan en nu ineens niet meer

2 oplossingen


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Jeba
Apprentice
Opties

Nou, jullie raden het nooit. Het gaat trouwens om een Samsung S4. Vorige week startte de telefoon gewoon niet meer op na de hele nacht aan de lader te hebben gelegen. Ik had nog garantie dus meteen opgehaald door Samsung. Sinds gisteren weer terug! Wat bleek, moederbord vervangen en behuizing vernieuwd! En nu, geen enkel probleem meer! Foto's worden ook weer opgeslagen die ik via whatsapp krijg!! Waarschijnlijk heeft het toch hier mee te maken gehad! In ieder geval allemaal bedankt voor jullie reacties en hulp!! Fijne feestdagen allemaal!!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Dat is dan zeker even wennen, maar ik weet zeker dat dat goed komt :winking-face:

 

Goed om te horen dat de pop-up in elk geval gelukt is!

 

Sorry voor de verwarring, ik dacht dat het probleem het downloaden van de media was en niet het weergeven in de galerij. Sinds kort kun je het weergeven in de galerij ook uitzetten via Instellingen >> Chats >> Media tonen in galerij. Dit is zelfs zo nieuw dat ik niet eens zeker weet of Whatsapp dit al voor iedereen heeft uitgerold. Als je deze optie nog niet hebt staan, dan komt die er bij de volgende update van Whatsapp.

20180716_152740.jpg

 

20180716_152758.jpg

 


kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

20 Antwoorden
Jaimy
Helping Hand
Opties

Hoi Jeba,

 

Welkom op het forum!

 

Dit is inderdaad een instelling in Whatsapp zelf. Niet gek dat je er niet uit kwam, want ik moest ook even zoeken! Als je Whatsapp opent kun je rechtsboven op de drie puntjes tikken. Ga daarna naar Instellingen > Dataverbruik en dan kun je daar bij zowel mobiel netwerk als Wi-Fi kiezen welke media je wilt opslaan!

Laat je weten of dat is gelukt?


-----------------------------------------------------------------------
"It is our choices that show what we truly are, far more than our abilities."
0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Hoi Jeba,

 

Dat is raar! Gebeurt dit sinds een update van WhatsApp? Dan kan het zo zijn dat er een fout in de laatste versie zit die ervoor zorgt dat de foto's niet langer worden opgeslagen. Omdat je video's wel worden opgeslagen heb je de systeeminstellingen in elk geval goed staan.

 

WhatsApp kijkt of er een map genaamd 'WhatsApp Images' is en als dat niet zo is maakt hij deze aan. Misschien dat daar iets mis gaat. Als je naar je gallerij gaat, het album WhatsApp Images lang indrukt, rechtsboven op Meer drukt en dan een nieuwe naam opgeeft, bijvoorbeeld 'Backup whatsapp', dan gaat hij een nieuwe map aanmaken zodra je een foto opgestuurd krijgt en zou hij in theorie weer opgeslagen worden. Dit heeft in een ver verleden voor mij ook een keer gewerkt.

 

Mocht dat niet lukken, raad ik je aan het cachegeheugen en gegevens van WhatsApp te wissen. Doe eerst hetzelfde als wat je net bij de afbeeldingen hebt gedaan voor de video's (albumnaam aanpassen), zodat je met deze stap niet ook je video's verwijdert. Verwijder vervolgens je gegevens. Dit doe je door te gaan naar de instellingen van je systeen --> Applicaties --> Applicatiebeheer. Zoek in het lijstje dat verschijnt WhatsApp, ga naar opslag en druk op Cache Legen en vervolgens op Gegevens Wissen.

 

Als dat niet werkt raad ik je aan WhatsApp even helemaal opnieuw te installeren door hem te verwijderen (of uitschakelen als hij dat weergeeft) en via Google Play te downloaden.

 

Ik hoor graag of het gelukt is!

 

Edit: En kijk natuurlijk even bij de instelling die Jaimy noemde, kan een hoop moeite besparen mocht die instelling plots zijn uitgevallen :smileywink:


kevin-sig
0 Likes
Jeba
Apprentice
Opties

Nee hoor lukt nog steeds niet

0 Likes
Jeba
Apprentice
Opties

Heb alles gedaan wat jullie mij adviseerden maar blijf alleen de video's houden in een whatsapp map. Foto's worden nog steeds niet opgeslagen.

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Wat jammer dat het nog niet gelukt is na onze tips. Op welke telefoon heb je dit probleem?

 

Whatsapp brengt geregeld updates uit met daarin verbeteringen en fixes. Misschien heb je een specifiek probleem dat bekend is en op dit moment getest wordt. Je kan je zelf aanmelden om mee te doen aan een testprogramma via deze link: https://play.google.com/apps/testing/com.whatsapp. Je kan dan binnen een half uur gewoon uit de Google Play Store een update downloaden.


kevin-sig
0 Likes
EdwinBos
Pioneer
Opties

Hi Jeba,

 

Wat een irritant probleem, het kan zijn dat het niet aan je WhatsApp instellingen ligt:

 

Af en toe installeren apps van derde partijen een vervelend bestandje op je telefoon. Dit bestand heet '.nomedia'

Als dit het geval is kun je het beste gaan naar  'Apps' > 'Tools' > ‘Mijn bestanden’ > 'Apparaatopslag' en dan de zoekfunctie gebruiken naar het bestand '.nomedia'. 

 

Klik voor meer info even op deze link :winking-face:

 

Is het proberen waard!

 

 

Oplossing
Jeba
Apprentice
Opties

Nou, jullie raden het nooit. Het gaat trouwens om een Samsung S4. Vorige week startte de telefoon gewoon niet meer op na de hele nacht aan de lader te hebben gelegen. Ik had nog garantie dus meteen opgehaald door Samsung. Sinds gisteren weer terug! Wat bleek, moederbord vervangen en behuizing vernieuwd! En nu, geen enkel probleem meer! Foto's worden ook weer opgeslagen die ik via whatsapp krijg!! Waarschijnlijk heeft het toch hier mee te maken gehad! In ieder geval allemaal bedankt voor jullie reacties en hulp!! Fijne feestdagen allemaal!!

0 Likes
Jaimy
Helping Hand
Opties

Ahh, er zaten dus wat meer dingetjes mis! Gelukkig heb je de telefoon inmiddels weer goed en wel in handen en werkt alles weer naar behoren :womanvery-happy:

Hele fijne feestdagen, Jeba!


-----------------------------------------------------------------------
"It is our choices that show what we truly are, far more than our abilities."
0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties
Wat fijn om te horen dat alles weer goed werkt! Jij ook heel fijne feestdagen toegewenst!🎄

kevin-sig
0 Likes