op 02-12-2016 10:50 AM
Het zal vast een simpele instelling zijn. Maar via whatsapp worden mijn ontvangen foto's niet bewaard! Wel de video's maar de foto's komen niet in mijn galerij! Heeft het altijd gedaan en nu ineens niet meer
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 17-04-2018 07:12 PM
gelukt
Dank je wel 😉
op 17-04-2018 07:12 PM
op 17-04-2018 07:17 PM
@Jaimy schreef:Hoi Jeba,
Welkom op het forum!
Dit is inderdaad een instelling in Whatsapp zelf. Niet gek dat je er niet uit kwam, want ik moest ook even zoeken! Als je Whatsapp opent kun je rechtsboven op de drie puntjes tikken. Ga daarna naar Instellingen > Dataverbruik en dan kun je daar bij zowel mobiel netwerk als Wi-Fi kiezen welke media je wilt opslaan!
Laat je weten of dat is gelukt?
op 16-07-2018 12:54 PM
Goedendag,
Ik heb sinds kort de samsung galaxy A8. Helaas worden de whatsapp berichten automatisch gedownload. Nu heb ik geleden dat dit via whats app instellingen, data en opslaggebruik, media automatisch downloaden kan. Ik heb daar bij alle drie geen media aangezet maar helaas werkt dat niet en krijg ik nog steeds de whatsapp meldingen.
Tweede vraag is, ik krijg automatisch whats app berichten in mijn beginscherm waarbij ik gelijk kan typen, weergave of sluiten kan doen. Dat wil ik helemaal niet want dan is het bericht automatisch gelezen terwijl ik op dat moment met andere dingen bezig ben en deze wegklik en dan dus niet meer weet dat ik die berichtjes heb gehad. Tevens denken andere mensen dat ik het gelezen heb wat niet zo is. Hoe kan ik dat uitzetten?
Alvast bedankt!
Nieuwe samsung gebruiker 🙂 (kwam van Iphone)
op 16-07-2018 01:11 PM
Hoi @njanssen,
Allereerst gefeliciteerd met de overstap naar de Samsung Galaxy A8! Goede keus
Ik denk dat de melding dat hij berichten aan het downloaden is, komt van het terugzetten van de back-up. Als je bij het instellen van Whatsapp hebt gekozen je oude berichten en media terug te zetten, dan gaat hij ze downloaden. Naar wat ik weet valt dit niet te annuleren. Nieuwe media, dus alle foto's en degelijke die je vanaf nu krijgt, worden niet automatisch gedownload als je dit hebt uitgezet.
Verder denk ik dat je last hebt van de pop-up waarin je gelijk kunt typen: Open Whatsapp >> Instellingen >> Meldingen >> Pop-upmeldingen >> Nooit weergeven en je zou ervan verlost moeten zijn. Whatsapp heeft nog wel de mogelijkheid om te reageren in je meldingenoverzicht, maar hier tik je veel minder snel verkeerd dan in zo'n pop-up gelukkig
Hoe bevalt je nieuwe Galaxy verder?
op 16-07-2018 03:02 PM
Hoi KevinW,
Dank je wel! De pop up is nu opgelost denk ik.
Alleen de nieuwe fotos krijg ik nog steeds in mijn galery. Heb dat meerder keren getest. Dus heeft niets met de back up te maken!
Zeker blij met de telefoon alleen zoveel anders als je al bijna 10 jaar iphone hebt :smileyembarrassed:
Gr Natasja
op 16-07-2018 03:31 PM
Dat is dan zeker even wennen, maar ik weet zeker dat dat goed komt
Goed om te horen dat de pop-up in elk geval gelukt is!
Sorry voor de verwarring, ik dacht dat het probleem het downloaden van de media was en niet het weergeven in de galerij. Sinds kort kun je het weergeven in de galerij ook uitzetten via Instellingen >> Chats >> Media tonen in galerij. Dit is zelfs zo nieuw dat ik niet eens zeker weet of Whatsapp dit al voor iedereen heeft uitgerold. Als je deze optie nog niet hebt staan, dan komt die er bij de volgende update van Whatsapp.
op 16-07-2018 03:45 PM
Dat ik ze open in whatsapp vind ik geen probleem. Maar day ze vervolgens opgeslagen worden in de galerij dat wil niet. Ik wil de fotos niet bewaren, mocht ik dat wel willen dan sla ik ze zelf gewoon op.
Helaas heb ik die knop er nog niet opzitten media tonen in galerij.
Nogmaals heel erg bedankt!
op 22-09-2018 02:12 PM
Als ik naar de instellingen ga van whatts app het onderste media staat er niet op van mij ??
op 28-01-2021 08:23 AM
Dit is al een oude uitleg, ik weet het 🙂 maar het heeft me zeker geholpen !!