Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Galaxy A7 - sim network pin blocked. enter sim network puk

(Onderwerp aangemaakt op: 29-12-2018 09:29 PM)
1747 Weergaven
Anneke_89
Journeyman
Opties

Hoi Samsung

 

Ik heb recent een Samsung Galaxy A7 aangeschaft via Coolblue in België. Met mijn Belgische sim-kaart verliep alles perfect, maar nu zit ik echter voor een jaar in Australië en wanneer ik mijn Australische sim-kaart insteek, krijg ik volgende melding: "sim network pin blocked. enter sim network puk." Ik heb nochtans wel meer dan 5 minuten met mijn Belgische sim-kaart gebeld, zoals aangeraden in de handleiding. Ik heb al gebeld met Samsung hier in Australië, waar me werd aangeraden contact op te nemen met mijn provider. Vervolgens heb ik dus gebeld met Telstra, mijn provider hier in Australië, maar die stuurden me weer terug naar Samsung. Dan ben ik langs gegaan bij een Samsung Center hier in Sydney. Zij hebben me uitgelegd dat het niet om een regional lock gaat, maar om een network lock en dat enkel de verkoper van de telefoon me de benodigde code kan geven. Vervolgens heb ik dus contact opgenomen met Coolblue, maar zij beweren dan weer dat het toch om een regional lock gaat en dat ik om dit op te lossen ook 5 minuten met mijn Belgische sim-kaart naar een Australisch nummer moet bellen. Dat lijkt me echter vreemd, dus vooraleer ik deze misschien onnodige kost maak, wil ik u vragen of u me kan helpen? Ik kan mijn telefoon niet gebruiken, wat natuurlijk enorm vervelend is. Het is bovendien erg frustrerend om voortdurend heen en weer te worden gestuurd zonder dat er iemand een echte oplosting aanbrengt. Alvast heel erg bedankt voor uw hulp!

 

Vriendelijke groetjes

Anneke

0 Likes
36 Antwoorden
Anneke_89
Journeyman
Opties

Hoi Nick & Sjors

 

Ik wilde jullie gewoon ff laten weten dat ik de nodige unlock codes heb ontvangen en het werkt, dus ik kan mijn telefoon nu eindelijk naar behoren gebruiken :smiling-face: Heel erg bedankt voor jullie hulp allebei!!!

 

Groetjes

Anneke

Nick
MegaStar
Opties

Super, dat lees ik graag. Dan hoop ik dat je verder geen zorgen meer hebt en wens ik je een fijne dag!


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
SjorsK
Maestro
Opties
Tof om te horen dat het werkt! :smiling-face:
sandulessa
First Poster
Opties

Hi Nick. Looks like I have the exact same problem with the phone I got for my mom. It was purchased in Amsterdam and now she is in Kiev. How can I request a "Region Unlock Code" now? Thanks in advance

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @sandulessa,

 

Could you send me an private message (click on my name -> Send message) with your contact information, an copy of the invoice, and your IMEI- and serial number?

 

Then I can request an unlock code, usually takes up to two weeks. 

rsz-846676
0 Likes
AJ07
First Poster
Opties

I Recently bought Galaxy A7 from Netherlands MediaMrkt, I have made calls for more than 2 hours using my dutch telecom provider to local dutch mobile number. And now when I insert my Indian SIM card it is asking for "SIM network unlock PIN", and same Indian SIM is working with S9+ without any issues.

 

Can you please help me getting the Unlock Code?

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Sure! Did you try both sim trays? As in both slots.


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
AJ07
First Poster
Opties

Yes, I made most of the calls using SIM1 slot (more than an hour) and talked using SIM2 as well, but that was only for 10 mins.

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

In one long, consecutive call? What provider did you use and was the option call via WiFi/call via 4G enabled?


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
AJ07
First Poster
Opties

Yes, from SIM1 it was continuous 1 hour call and from SIM2 it was 10 mins continuous call. I used Tele2 card for calling, all calls were normal calls (without WiFi).

0 Likes