op 17-05-2017 09:30 PM
Ik moet mijn telefoon morgen meegeven aan de Samsung mensen omdat mijn microfoon kapot is. Ik moet echter zorgen dat ik de volgende dingen gedaan heb voordat ik hem meegeef:
Voorbereiden
Voordat je je toestel meegeeft ter reparatie, dien je eerste de volgende stappen uit te voeren op je toestel:
Klik hier voor stapsgewijs informatie.
Indien het toestel niet volgens de voorwaarden zoals hierboven wordt meegegeven, zal het toestel ongerepareerd worden geretourneerd. Enige uitzondering hierop is bij schade aan het scherm, waardoor het innameproces niet volledig kan worden doorlopen. Er zal dan altijd een geldige aankoopbon (met IMEI- of serienummer) moeten worden bijgesloten.
Een back-up maken is gelukt. Ik heb ook het vergrendelscherm verwijderd en ik neem aan dat het toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen één druk op de knop is.
Ik wil echter ook mijn Samsung account en mijn Google account verwijderen. Nu staat er heel mooi in bovenstaand bericht dat ik heb gekregen, klik hier voor stapsgewijze informatie, maar er staat helemaal niet stapsgewijs uitgelegd wat ik moet doen om die accounts te verwijderen! Ik heb een Samsung J5 uit 2016. Als ik naar 'Accounts' ga, zie ik daar inderdaad Google account en Samsung account staan. Ik kan deze echter met geen mogelijkheid verwijderen want die optie staat nergens aangegeven. Nu denk ik dat het zo is dat als ik de telefoon terugzet naar de fabrieksinstellingen, deze accounts ook automatisch verwijderd worden, maar dit weet ik niet 100% zeker. Vooral niet omdat Samsung het zelf in bovenstaand bericht specifiek benoemd naast het verwijderen van de fabrieksinstellingen.
Wie kan me de tip hiervoor geven? Ik zie het namelijk niet zitten om toch te moeten betalen omdat ik niet alle instructies heb opgevolgd. En het ironische is dus ook dat ik Samsung niet kon bellen, want dan konden ze me niet horen....
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 17-05-2017 11:35 PM
Hoi Mara,
Wat vervelend dat je telefoon opgestuurd moet worden voor reparatie 😞
Als je je telefoon terugzet naar de fabrieksinstellingen worden je accounts inderdaad gewist. Doe dit wel via de telefoon zelf, dus via de systeeminstellingen --> algemeen beheer --> resetten.
De reden dat het verwijderen van de Google en Samsung accounts expliciet vermeld wordt lijkt me omdat als je het toestel via het herstelmenu terugzet, er mogelijk nog een heractiveringsvergrendeling op zit. Je kunt dan alleen met je Google of Samsung-account inloggen voordat er iets mogelijk is. Dat had er inderdaad wel iets duidelijker mogen staan.
Ik hoop dat je snel weer kunt genieten van je telefoon!
op 12-03-2019 07:32 PM
Ja
op 23-04-2020 06:50 PM
Beste,
als ik de telefoon terug hebt gezet naar fabrieksinstelling zonder het googleaccount te verwijderen, en nu vraagt naar het google account maar deze niet meer weet is er dan een manier om deze te omzeilen ?
Dit is namelijk het reserve toestel van mijn moeder omdat die van mij wordt opgestuurd voor reperatie alleen ik krijg het reserve toestel van mijn moeder nu niet meer geactiveerd omdat zij het wachtwoord / emailadres niet meer weet.
mvg michel
op 23-04-2020 07:18 PM
Hoi Michel,
Dat is de heractiveringsvergrendeling; een beveiliging om diefstal te voorkomen. Die kun je dus niet zelf omzeilen, anders zou het een belabberde beveiliging zijn. Het makkelijkst zou zijn om met je moeder uit te zoeken wat het account is. Anders kun je proberen de telefoon op te sturen ter reparatie, samen met het aankoopbewijs, om de beveiliging er af te laten halen door een servicemedewerker.
op 23-04-2020 08:24 PM
dank je wel voor je antwoord kevin