Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Microfoon werkt niet meer

(Onderwerp aangemaakt op: 17-05-2017 11:54 PM)
64221 Weergaven
Nicky1
First Poster
Opties

Van de een op andere dag werkt de microfoon niet meer van mijn Galaxy S7. Ik hoor de ander prima, aan de andere kant van de lijn alleen gekraak. Als ik m op luidspreker is er wel geluid, ben ik dus wel hoorbaar.

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Erwi16, goedemiddag.

Wat is het typenummer van jouw telefoon en is deze ook verder up-2-date? Via de Samsung Members-app kan je het één en ander testen. Open de Members-app en ga naar Ondersteuning, kies hier voor Diagnoses en selecteer de Microfoon-test. Hoe is het resultaat hier?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
49 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Nicky,

Dat is irritant zeg! Ik wil graag met je kijken of de microfoon het zelf wel doet. Zou je hiervoor je telefoonapp kunnen openen en de volgende code via het toesenbordje invoeren: *#0283# zoals hieronder (en sluit weer af met een hekje):

20170518_115423.png

Er verschijnt nu een zwart scherm met een drietal opties. Kies voor de tweede zoals hieronder:

Screenshot_20170518-115532.jpg

Als je nu praat, hoor je jezelf dan met enige vertraging terug?

Ik hoor het graag van je.

kevin-sig
0 Likes
Nicky1
First Poster
Opties

In ieder geval bedankt voor je reactie!!

Ik heb je aanwijzigingen opgevolgd en ja, ik hoor mezelf inderdaad met vertraging terug.

Groetjes, Nicky

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Dat is fijn om te horen, dan is de hoofdmicrofoon zelf in elk geval in orde. Omdat je op de luidspreker wel te horen bent, lijkt me een netwerkissue ook uitgesloten. In dat geval zullen we moeten kijken of een externe app de oorzaak is. Sommige apps maken gebruik van de microfoon en als die op de achtergrond draaien kan er ruis optreden, omdat de telefoon dan twijfelt welke app er nou gebruik mag maken van de microfoon. Alle gedownloade apps worden in de veilige modus uitgeschakeld. Volg onderstaande stappen om je toestel in de veilige modus op te starten:

1. Zorg ervoor dat je toestel uitstaat en zet deze vervolgens weer aan door de aan-toets ingedrukt te houden.
2. Als de animatie afspeelt, houd dan de volumetoets naar beneden ingedrukt totdat het vergrendelingsscherm verschijnt.
3. De veilige stand wordt nu ingeschakeld, dit is linksonder in beeld zichtbaar.
Als je de veilige stand wilt uitschakelen, tik dan op de notificatie 'veilige modus aan' of start je toestel opnieuw op.

Als je een telefoontje pleegt in de veilige modus, ben je dan wel te horen? Ik ben benieuwd!

kevin-sig
0 Likes
Nicky1
First Poster
Opties

Het is gelukt om de tel op te starten in de velilige modus. Helaas nog steeds alleen maar gekraak aan de andere kant van de lijn:mansad:

Groetjes

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Ai, dat is jammer 😞 Omdat dat niet werkt, raad ik je aan een back-up te maken van je persoonlijke gegevens, via bijvoorbeeld de Samsung Cloud of Smart Switch op een PC, en je toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Alles wordt dan teruggezet naar de standaardwaarden, waardoor - als het veroorzaakt wordt door een fout in de software - het probleem verholpen zou moeten zijn. Voor de zekerheid raad ik je aan te wachten met het terugzetten van de back-up of het updaten van de geïnstalleerde apps totdat zeker is dat het probleem zich met alles op de standaardwaarden zich ook echt niet voordoet.

Ik wacht je terugkoppeling af!

kevin-sig
0 Likes
Nicky1
First Poster
Opties

Beste KevinW,

De stap om een back up te maken en terug te zetten naar fabrieksinstellingen heb ik al eerder  uitgevoerd, helaas zonder resultaat. Nadat ik dit had gedaan heb ik mijn vraag hier gepost...

Ik hoop dat je nog een andere optie hebt.

Tot zover wel super bedankt voor al je tijd die hieraan besteedt. Dat waardeer ik enorm.

Groetjes, Nicky

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Nicky,

Ik heb hier het een en ander nog getest om te kijken of ik het probleem kan reproduceren op mijn S7, maar zonder resultaat. Ik ben toch bang dat er dan iets defect is in het toestel. Je zou je toestel dan kunnen aanbieden ter reparatie. Als je in de buurt van een servicelocatie woont is dat meestal het snelst; daar proberen ze zo veel mogelijk te repareren terwijl je wacht, anders kun je gebruik maken van de ophaalservice. Hier kun je meer informatie vinden: https://eu.community.samsung.com/(...)Waar-kan-ik-terecht-voor-reparatie-van-mijn-Samsung-smartphone. Ik ga ervan uit dat het iets heel simpels is als een losse verbinding en dat reparatie bij het servicepunt dus wel mogelijk moet zijn, maar dat durf ik niet te beloven.

Sorry, ik had graag gezien dat we het probleem zo konden verhelpen 😞

kevin-sig
0 Likes
Nicky1
First Poster
Opties

Beste KevinW,

Inderdaad erg jammer dat het niet gelukt is!

Ik ga naar een repairpunt in de stad. De eerste keer dat ik bij de Samsung winkel kwam adviseerden ze mij meteen om de microfoon te laten vervangen en dat dit zo €300,- zou kunnen gaan kosten.  Door alle dingen die we hebben uitgeprobeerd en uitgezocht kan ik wel wat meer beslagen ten ijs komen bij de het reparatiepunt en voel me in ieder geval niet meer zo'n leek!

Ik wil je wel bedanken voor al het meedenken/je tips en tricks!

Groetjes, Nicky

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Nicky1,

wat?! 300 euro voor en microfoon lijkt me sterk. Aangezezien je een S7 hebt, ga ik er vanuit dat je nog garantie hebt. Als er verder geen gebruikersschade op je toestel zit, zoals val-breuk of stootschade, kan je hem via de ophaalservice kosteloos laten repareren: https://samsung.drmobile.nl/

Laat je weten of het is gelukt?

rsz-846676
0 Likes