Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

S8 bluetooth problemen

(Onderwerp aangemaakt op: 16-05-2017 09:09 PM)
3126 Weergaven
Lindenschot
Apprentice
Opties

Tijdens het bellen valt elke keer de bluetooth verbinding weg met mijn bmw auto. Telefoon lijkt weg te zijn terwijl auto en telefoon wel verbinding aangeven. Geluid gaat dan weer via telefoon en niet via de carkit. Vervolgens springt de verbinding weer heen en weer gedurende het gesprek....

0 Likes
4 Antwoorden
Tim
GrandMaster
Opties

Hey Lindenschot, dat lijkt me irritant zeg! Het lijkt erop dat er geen stabiele bluetooth-verbinding is tussen je S8 en de carkit. Kun je testen of dit ook gebeurt met een ander toestel en of je S8 ook deze problemen vertoont, wanneer 'ie is aangesloten op een ander bluetooth-apparaat?

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
Lindenschot
Apprentice
Opties
Zelfde auto heeft het 2 jaar probleemloos met een s5 gedaan. Dus daar zou het niet aan moeten liggen. Heel af en toe doet ie het een gesprek wel goed. Maar ik heb nog niet kunnen vinden waarom. De verbinding tussen garmin edge 1000 is wel goed.
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi Lindenschot,

 

We denken dat het gebeurd omdat S8/S8+ Bluetooth 5.0 (nieuwste versie) ondersteunt, terwijl de meeste carkits en apparaten ouder dan december 2016 nog steeds oudere versies gebriuken, waaronder BT 4.2.

 

Volgens onderzoek zit het probleem niet in de Samsung toestellen, maar in the carkits.

 

De oplossing voor dit probleem is heel simpel. Update de software in je auto.
 

Wij adviseren de volgende instructies:

BT op alle andere verbonden mobiele met carkit uitschakelen. Dan met de S8 proberen. Als dat niet werkt dan, kijk naar de versie van BT dat is ondersteunt door het toestel (carkit, Bt-speaker). Tevens controleren of je toestel de meeste recente Android versie heeft. 

rsz-846676
0 Likes
Lindenschot
Apprentice
Opties

Goed om te horen dat het niet aan samsung ligt.... ik begrijp dat er niet veel mensen meer zijn met een auto van voor december 2016. En het is natuurlijk niet zo raar dat een apparaat van maar 800 euro niet alle oude bluetooth versies kan ondersteunen. Geweldig apparaat die S8!

0 Likes