Chiudi

What are you looking for?

annulla
Visualizzazione dei risultati per 
Cerca invece 
Intendevi dire: 
Salta alla soluzione RISOLTO

Samsung Cloud beheren en prullenbak leegmaken

(Argomento creato il giorno: 16-05-2017 08:23 PM)
168365 Visualizzazioni
Sjoerd1
First Poster
Opzioni

Hallo allemaal,

Ik heb een paar vragen over Samsung Cloud:

- Is het mogelijk om te zien welke bestanden er precies op de cloud staan? (Via een app of website)

- is het mogelijk om de cloud te beheren via een andere app dan in de instellingen, of via een website?

- Als ik een bestand verwijder van mijn telefoon staat er dat het bestand naar de prullenbak op de cloud verplaatst is. Kan ik de prullenbak ook leegmaken?

Groet,

Sjoerd

0 Likes

1 Soluzione

Soluzioni accettate
Soluzione
KevinW
Samsung Members Star ★
Opzioni

Hey Sjoerd!

Dat zijn een stel goede vragen :smiling-face:

Bij de nieuwste Galaxy toestellen kun je via de app Mijn Bestanden inloggen op je Samsung Cloud en kun je losse bestanden verplaatsen naar je cloud. Deze functie wordt waarschijnlijk ook uitgebreid naar oudere toestellen.

Verder kun je op elk toestel met Samsung Cloud onder de Systeeminstellingen --> Clouds en Accounts --> Samsung Cloud --> Cloudopslag beheren globaal zien waar je cloudopslag aan op gaat. Je kunt hier ook bepaalde gegevens verwijderen om ruimte vrij te maken.

Op de recente toestellen kun je dus via de App Mijn Bestanden de Cloud beheren. Een andere app of website is er nog niet. Samsung heeft wel laten weten hiermee bezig te zijn en dan met name een mogelijkheid om je bestanden vanaf een PC te raadplegen!

De prullenbak wordt na 15 dagen automatisch leeggemaakt. Je kunt dit ook handmatig doen door in de gallerij rechtsboven op de drie puntjes te drukken, hier te kiezen voor Instellingen en daar te navigeren naar prullenbak.

Zijn je vragen zo een beetje beantwoord?

kevin-sig

Visualizza soluzione nel messaggio originale

26 Risposte
Soluzione
KevinW
Samsung Members Star ★
Opzioni

Hey Sjoerd!

Dat zijn een stel goede vragen :smiling-face:

Bij de nieuwste Galaxy toestellen kun je via de app Mijn Bestanden inloggen op je Samsung Cloud en kun je losse bestanden verplaatsen naar je cloud. Deze functie wordt waarschijnlijk ook uitgebreid naar oudere toestellen.

Verder kun je op elk toestel met Samsung Cloud onder de Systeeminstellingen --> Clouds en Accounts --> Samsung Cloud --> Cloudopslag beheren globaal zien waar je cloudopslag aan op gaat. Je kunt hier ook bepaalde gegevens verwijderen om ruimte vrij te maken.

Op de recente toestellen kun je dus via de App Mijn Bestanden de Cloud beheren. Een andere app of website is er nog niet. Samsung heeft wel laten weten hiermee bezig te zijn en dan met name een mogelijkheid om je bestanden vanaf een PC te raadplegen!

De prullenbak wordt na 15 dagen automatisch leeggemaakt. Je kunt dit ook handmatig doen door in de gallerij rechtsboven op de drie puntjes te drukken, hier te kiezen voor Instellingen en daar te navigeren naar prullenbak.

Zijn je vragen zo een beetje beantwoord?

kevin-sig
S7even
Pioneer
Opzioni

Ik maak hieruit op dat de Galaxy S7 met Android 7.0 in de optiek van Samsung al niet meer tot de nieuwste toestellen behoort, want Samsung Cloud is hier (nog) niet zichtbaar (alleen Google Drive).

Wanneer komt dit beschikbaar voor de S7? 

Vind het namelijk ook vervelend dat ik de prullenbak niet kan legen of bestanden handmatig verwijderen. Via systeem kun je alleen kiezen wat je wel/niet wilt synchroniseren. Als je dat voor iets uitschakelt en dan synchroniseert, wordt het dan ook direct gewist?

0 Likes
Lot
Big Cheese
Opzioni

Hoi @S7even, wanneer je naar Instellingen > Cloud en Accounts gaat zie je Samsung Cloud er niet tussen staan? Dat zou wel moeten hoor! Heb je gesynchroniseerd met jouw Samsung account?

---------
Signature-Note10
“I don't think..." -"Then you shouldn't talk", said the Hatter.
S7even
Pioneer
Opzioni

Hallo Lot, 

Bij 'instellingen' staat Samsung Cloud wel, maar daar kun je alleen toepassingen aan en uit zetten die je wel of niet wilt synchroniseren (bijvoorbeeld galerij, agenda, contacten).

Maar Samsung Cloud is niet zichtbaar in 'mijn bestanden' (zie bijlage). 

20170715_025740.png

Ik begreep uit het eerdere bericht dat je daar individuele items kunt verwijderen, zoals de prullenbak of bestanden die je definitief wilt wissen. Daar gaat het me om. 

0 Likes
Tim
GrandMaster
Opzioni

Hey @S7even, helaas is het niet mogelijk om de Samsung Cloud te beheren. Dit is puur bedoeld als opslagplaats voor je huidige bestanden.

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
Karine67
Student
Opzioni
Hierbij zijn ook al mijn vragen beantwoord!! Bedankt! 👌👍👍
0 Likes
BroRo
Apprentice
Opzioni

PRIMA en KLARE uitleg. Top. Thx

Denderen mijn S7
Erik_vo
Journeyman
Opzioni

@Tim

Tim schreef:

Hey @S7even, helaas is het niet mogelijk om de Samsung Cloud te beheren. Dit is puur bedoeld als opslagplaats voor je huidige bestanden.

Klein foutje in je reactie Tim, het is wel degelijk mogelijk om deze te beheren.
Om dit te doen is het wel nodig om smartswitch te installeren, wanneer dit gebeurd is dan krijg je samsung cloud wel te zien bij "mijn bestanden".
Ik had even hetzelfde probleem daar ik bestanden naar de cloud had gezet en nadien een volledige reset, ik kon er niet meer aan tot ik deze erop had gezet.
Ik veronderstel dat dit bij elke samsung werkt die ook de cloud ondersteunt als backup.

Tim
GrandMaster
Opzioni

Hi @Erik_vo, bedankt voor je reactie! Om eerlijk te zijn is dit mij helemaal ontgaan. Goed dat je 't hebt gemeld! 

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King