op 16-05-2017 08:23 PM
Hallo allemaal,
Ik heb een paar vragen over Samsung Cloud:
- Is het mogelijk om te zien welke bestanden er precies op de cloud staan? (Via een app of website)
- is het mogelijk om de cloud te beheren via een andere app dan in de instellingen, of via een website?
- Als ik een bestand verwijder van mijn telefoon staat er dat het bestand naar de prullenbak op de cloud verplaatst is. Kan ik de prullenbak ook leegmaken?
Groet,
Sjoerd
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 29-12-2017 04:48 PM
Erik_vo schreef:@Tim
Tim schreef:Hey @S7even, helaas is het niet mogelijk om de Samsung Cloud te beheren. Dit is puur bedoeld als opslagplaats voor je huidige bestanden.
Klein foutje in je reactie Tim, het is wel degelijk mogelijk om deze te beheren.
Om dit te doen is het wel nodig om smartswitch te installeren, wanneer dit gebeurd is dan krijg je samsung cloud wel te zien bij "mijn bestanden".
Ik had even hetzelfde probleem daar ik bestanden naar de cloud had gezet en nadien een volledige reset, ik kon er niet meer aan tot ik deze erop had gezet.
Ik veronderstel dat dit bij elke samsung werkt die ook de cloud ondersteunt als backup.
Bedankt voor je reactie! Ik zie dat Samsung Cloud vermeld staat in 'Mijn bestanden'. Aangezien er bij mij niets in 'My folder' staat (terwijl er wel degelijk bestanden in de cloud staan) neem ik aan dat dit alleen werkt voor bestanden die je handmatig in die map zet. Of is er een mogelijkheid om alles zichtbaar te maken wat in de cloud staat?
op 29-12-2017 07:28 PM
S7even, voor zover ik het kon uitzoeken lijkt het mij dat die bestanden verborgen erop zijn gezet.
Ik kan het niet echt testen maar het enige wat ik je als oplossing voor kan stellen is dat je even bij "mijn bestanden" op de 3 puntjes tikt en daar naar instellingen gaat.
Er is daar een optie waarmee je verborgen bestanden kan weergeven.Deze optie aan zetten.
Als dit niet helpt dan kan ik je jammer genoeg niet verder helpen.
Ik duim voor je dat dit wel de oplossing is.
op 29-12-2017 08:24 PM
op 29-12-2017 08:39 PM
op 29-12-2017 09:01 PM
29-12-2017 09:16 PM - bewerkt 29-12-2017 09:38 PM
Normaal word alles maar 1x per 24u naar de cloud gestuurd dus zou het mogelijk moeten zijn om het eerst te kunnen verplaatsen.
Misschien ook nog eens bij de gewone instellingen van je gsm gaan kijken want er zijn redelijk wat opties die je kan uit of aanzetten.
Al zeker op 3 verschillende plaatsen enkel bij samsung cloud.
Ff ter verduidelijking:
Instellingen -》cloud en accounts -》samsung cloud, hier vind je al "gegevens voor synchroniseren" en is de 1ste plaats.
Verder heb je daar "Back-upinstellingen" staan en is de 2de plaats.
En erboven staat "Cloudopslag beheren" en is de 3de plaats maar daar kan je niet erg veel doen om echt te beheren.
Misschien kan je enkele opties uitschakelen en wanneer je de onnodige foto's uit je galerij hebt verwijderd kan je daar wel onmiddellijk synchroniseren (de 3 puntjes geven je die optie) en wie weet heb je weer meer plaats.
op 10-01-2018 10:02 PM
Hallo
Mijn vriend heeft per ongeluk foto's geplaatst op een samsung cloud. Wij wisten niet dat het bestond...
Echter slaagden we er niet meer in zijn foto's over te zetten, van gsm naar pc...
Ondertussen hebben we een app gevonden, Samsung Gallery, voor op de pc zodat we de foto's op pc hadden. Opnieuw lukte het ons niet die foto's van op de cloud, op pc te krijgen... tevens werder er extra foto's toegevoegd, die op de pc stonden... Plots stonden alle foto's (GSM en PC) in de 'Samsung Gallery' en tevens in de cloud op zijn gsm.
Gezien dit overbodig was, hebben we die extra mappen verwijderd, maar vinden ze we evenmin terug op onze PC. Het waren foto's van gans 2017.
Hoe kan het dat foto's van de computer automatisch op de cloud komen...
En wanneer deze worden verwijderd op de cloud, ze nergers meer te bespeuren zijn op de pc...
Evenmin in de trashcan van Samsung Gallery als in de prullenmand op de pc...
Kan iemand mij helpen om onez foto's terug te krijgen en de sycronisatie te stoppen, zonder verlies van foto's?
Alvast een dikke merci!!
op 10-01-2018 10:17 PM
Hallo
Mijn vriend heeft per ongeluk foto's geplaatst op een samsung cloud. Wij wisten niet dat het bestond...
Echter slaagden we er niet meer in zijn foto's over te zetten, van gsm naar pc...
Ondertussen hebben we een app gevonden, Samsung Gallery, voor op de pc zodat we de foto's op pc hadden. Opnieuw lukte het ons niet die foto's van op de cloud, op pc te krijgen... tevens werder er extra foto's toegevoegd, die op de pc stonden... Plots stonden alle foto's (GSM en PC) in de 'Samsung Gallery' en tevens in de cloud op zijn gsm.
Gezien dit overbodig was, hebben we die extra mappen verwijderd, maar vinden ze we evenmin terug op onze PC. Het waren foto's van gans 2017.
Hoe kan het dat foto's van de computer automatisch op de cloud komen...
En wanneer deze worden verwijderd op de cloud, ze nergers meer te bespeuren zijn op de pc...
Evenmin in de trashcan van Samsung Gallery als in de prullenmand op de pc...
Kan iemand mij helpen om onez foto's terug te krijgen en de sycronisatie te stoppen, zonder verlies van foto's?
Alvast een dikke merci!!
op 11-01-2018 04:23 PM
Hi @Kiere, om dit zo goed mogelijk op te lossen wil ik graag een meekijkafspraak voor je inplannen. Een expert kijkt dan van afstand mee op je toestel om de nodige instellingen na te lopen. Zou je dat willen?
op 29-03-2018 02:57 PM
Onderin het scherm van de Galerij staat een icoontje met de naam Assistent. Wanneer je hierop klikt krijg je de mogelijkheid om de prullenbak te legen. Bij mij zaten er ruim 400 foto's/video's in.