Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Nieuwe S7 problemen

(Onderwerp aangemaakt op: 27-04-2017 01:13 PM)
1489 Weergaven
DBoydNL
Apprentice
Opties

Twee problemen.

Bij het instellen van spraakherkenning (3x "OK Google" inspreken) faalde het proces en moest ik met de "back/exit" knop er uit zien te komen. Sindsdien staat OK Google uit en is niet aan te zetten. De 3 functies in Spraakherkenning staan resp. op AAN en de andere twee zijn grijs en kunnen niet aangezet worden. OK google is vanuit de Google app te gebruiken en vanaf het Startscherm, maar niet vanuit andere schermen/applicaties. Er is dus iets fout gegaan, waardoor dit onderdeel "vast" zit.

Bij eerste aanzet van de telefoon, koos hij de locatie "Zijtaart" en klein dorp net buiten de stad waar ik woon (Veghel). Er staat nu op het startscherm de weersgegevens van Zijtaart. Ik heb gevonden waar ik Veghel toe kan voegen als een tweede locatie, maar ik kan de locatie "Zijtaart" niet verwijderen, want die optie verschijnt niet. Ik kan de locatie "Veghel" wel wissen, maar de verkeerde locatie kan ik niet wissen. Lastig.

Help!

David

0 Likes
16 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi David,

Daar is ergens iets misgegaan met het instellen van de Google-app. Ik raad je aan om de gegevens van de app te wissen en hem opnieuw proberen in te stellen. Dit doe je via de Systeeminstellingen --> Applicaties --> Google-app --> Opslag--> Opslag beheren -> Alle gegevens wissen. Controleer hierna of je via opslag nog de cache kunt legen. Indien mogelijk, doe dit.

Hopelijk lukt het nu wel. Laat je nog weten of het gelukt is?

kevin-sig
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi David,

heb je wat aan het antwoord van @KevinW gehad? Dan mag je hem als oplossing accepteren,

Uiteraard horen we het ook graag als het niet is gelukt, dan kunnen we samen verder zoeken naar de oplossing.

rsz-846676
0 Likes
DBoydNL
Apprentice
Opties

Je suggestie het wel het opnieuw (moeten) instellen van Okay Google hersteld, maar hij blijft falen in elke poging, waarna de opties weer grijs zijn. De mogelijkheid om mijn locatie te verbeteren, verwijderen of bewerken is eveneens niet aanwezig. Mijn telefoon blijft vinden dat ik in Zijtaart woon, terwijl ik ruimschoots binnen de bebouwde kom van Veghel woon.

David

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Ik heb het even op mijn eigen S7 Edge getest, ik heb de screenshots toegevoegd.

screen2.pngscreen1.png

Als je de weer app opent, kan je voor plaatsen kiezen waarna je ze ook kan verwijderen, kan je mij anders voorzien van screenshots wat je wel ziet op je toestel?

rsz-846676
0 Likes
DBoydNL
Apprentice
Opties

Ja, dat had ik al gedaan. Nu staat er netjes "Veghel". Maar de locatie "Zijtaart" die hij zelf gevonden heeft, is niet te verwijderen. De optie "Wissen" staat er niet bij (voor de locatie Veghel, wel). Verder nadeel, is dat als ik ergens anders na toe ga, wil ik weten wat voor weer DAAR verwacht wordt. Hij laat nu (op de Home screen) stug zien wat de weersomstandigheden in Veghel zijn. Overigens is "Mijn Locatie" voor Android gewoon mijn adres in Veghel. Dus het lijkt er op dat alleen het Weerprogramma (Accuweather) in de war is t.a.v. waar ik ben.

De toestanden met OK Google, blijven onveranderd. Hij wil mijn stem niet aanleren en daardoor zijn de opties om vanuit elk scherm op OK Google te reageren en nog wat anders grijs.

David

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Als je bij de plaatsen kijkt, zie je als het goed is naast 1 van je plaatsen een logo staan die lijkt op het Locatie teken.  Deze kan je dus niet verwijderen en wordt bepaald aan de hand van je locatie.

Kan je de Google app openen en aan de linkerkant het menu tevoorschijn halen -> Instellingen -> Spraakinstellingen -> 'OK Google' Detectie -> Spraakmodel verwijderen is dit wel mogelijk?

rsz-846676
0 Likes
DBoydNL
Apprentice
Opties

Dat klopt (de "Mijn Locatie" is niet te verwijderen. Het probleem is dus, dat deze locatie onjuist is; ik woon niet in het dorpje Zijtaart, maar in de stad Veghel. Dit schijnt een fout van Accuweather te zijn. Blijkbaar staat het "weerstation" van Accuweather in Zijtaart. Mijn zoon, die in Bergen op Zoom woont, krijgt ook een ander dorp uit de omgeving "aangereikt" als zijn Accuweather locatie. Mijn Locaties is mijn adres en dat weet Google. Alleen Accuweather geeft Zijtaart als mijn locatie aan en er staat inderdaad zo'n location pictogrammetje voor. Dit is duidelijk een fout van de app die de weersgegevens levert. Als jij in een grote stad zit, heb je hier geen last van. Hoewel Veghel (laat staan Bergen op Zoom) niet kleine dorpjes zijn (en Zijtaart juist wél), schijnen ze in deze app niet mee te tellen. M.a.w. de weers-app is gewoon dom. Ik heb hem nu gewoon weer op "Locatie gegevens" en dus "Zijtaart" staan, want ik wil dat deze widget de weersomstandigheden weergeeft voor de locatie waar ik op dat moment ben. Normaal gesproken weet ik als ik thuis ben, dat ik niet in Zijtaart ben, maar in Veghel. 🙂

Ik had een screenshot willen toevoegen van het Spraakinstellingen scherm, omdat het blijkbaar niet duidelijk is uit mijn eerdere schrijven wat ik daar aantref. Ik heb met Google gevonden hoe ik een screenshot maak, maar weet even niet hoe ik die screenshot overbreng naar mijn computer, waar ik dit forum gebruik. Dus nog een keer beschrijven.

Bij "OK Google detectie" staat Vanuit Google app AAN. Dit kan ik UITzetten, maar dat heeft geen invloed op de andere opties op dit scherm en ook niet op de werking van OK Google, die blijft gewoon (beperkt) beschikbaar.

"Vanuit elk scherm" en "Vertrouwde stem" zijn beide grijs en zijn niet AAN te zetten. Bij beide wordt vermeld: "Deze functie is momenteel niet beschikbaar voor deze taal". Op het vorige scherm (Spraakinstellingen) staat dat ik "Nederlands (Nederland)" als standaardtaal heb geselcteerd.

Op het "OK Google detectie" scherm staat verder:

Tijdens het autorijden AAN.

Onder Spraakmodel voor "OK Google" zijn "Spraakmodel opnieiuw trainen" en "Spraakmodel verwijderen" beide grijs en werken dus niet. Ze geven wel een "klik" als ik ze selecteer, maar doen verder niets.

Als ik onder Apps de data van Google app verwijder en de cache leeg maak, krijg ik bij de eerste poging om OK Google te gebruiken de optie om een spraakmodel te maken (3x "OK Google" inspreken) aangeboden, maar na de derde keer zegt hij altijd dat het mislukt is, probeer het later nog een keer, maar dat "later" komt nooit terug.

Vanaf de Homescreen werkt OK Google dus wel, omdat hij hoort dat ik OK Google zeg. Maar ik kan hem niet trainen om te reageren op mijn stem / inflectie EN kan niet aanzetten dat hij vanuit elk scherm reageert.

David

0 Likes
Tim
GrandMaster
Opties

Hey David, ik heb 't allemaal even doorgelezen. Ik wil je graag Hulp op Afstand aanbieden, zodat een expert mee kan kijken op je toestel van afstand. Ik denk dat er toch iets over 't hoofd gezien wordt. Ook kan er dan even gekeken worden naar bepaalde instellingen. Zou je dit willen? Zo ja, dan ontvang ik graag een privébericht met je volledige NAWTE-gegevens, een alternatief telefoonnummer én een voorkeursdag- en tijd voor de afspraak. Daarna kan ik kijken wanneer er plek vrij is voor een afspraak. 

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
DBoydNL
Apprentice
Opties

Lijkt me een goede manier om hier mee om te gaan.

Probleem is echter dat ik nergens kan ontdekken hoe ik een Privé bericht zou moeten sturen.

Verder heb ik intussen contact opgenomen met Belsimpel.nl omdat ik bij aanschaf van de telefoon bij hen recht kreeg op 1 maand telefonische hulpverlening. Ik heb het probleem dus ook aan hen voorgelegd en na 2 dagen bezinnen belden ze me terug met een aantal vervolgvragen en zijn zich nu weer aan het bezinnen... Geen idee hoe lang dat gaat duren (precies tot die maand om is?). Ik vond het echter belangrijk om te melden, dat er andere ijzers in het vuur liggen.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik jouw Hulp op Afstand afsla. Het gaat mij er om dat het probleem wordt opgelost OF geïdentificeerd wordt als een hardware probleem, dat onder garantie gerepareerd / vervangen wordt.

Groeten,

David

0 Likes