op 27-04-2017 10:21 AM
Sinds een jaar heb ik naast mijn bed een USB-C oplader van Google liggen ("Universal 15W USB Type-C Charger" besteld in de Google Play Store). Deze heb ik altijd gebruikt om mijn Lumia 950XL op te laden, en sinds vorige week heb ik hem in gebruik om mijn Samsung S8 op te laden.
Vanmorgen pakte ik mijn S8 op van mijn nachtkastje, maar ik brande bijna mijn handen omdat de telefoon aan de onderkant gloeiend heet was. Ik heb meteen de kabel uit de telefoon gehaald, maar het kwaad was al geschied. Er kwamen een soort van zwarte snippers/splinter mee met het er uit halen van de USB-C kabel en de USB-C aansluiting in de Samsung S8 en die van de Google oplader zien er niet helemaal goed meer uit. Ook rook de aansluiting op de telefoon smerig, dus ik vermoed dat het plastic in de USB-C aansluiting gesmolten is. USB-C kabel willen ook niet helemaal lekker meer in de telefoon en opladen, zelfs met de bijgeleverde adapter, werkt niet meer.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 27-04-2017 05:46 PM
Oei, dat is heftig Mischa! Gelukkig is er geen lichamelijk letsel door de hitte.
De batterij luistert heel nauw met de oplader. Samsung raadt dan ook aan om alleen de originele oplader te gebruiken. Andere opladers kunnen een onveilige situatie of schade veroorzaken, omdat ze mogelijk een ander amperage hebben, onveilig geproduceerd zijn en/of geen veiligheidsmechanisme hebben.
Ik ben wel bang dat de telefoon nu gerepareerd moet worden... Je kunt hier de informatie vinden over reparatie: https://eu.community.samsung.com/t5/Mobiele-Producten/Waar-kan-ik-terecht-voor-reparatie-van-mijn-Sa....
op 27-04-2017 10:57 AM
De schade:
op 27-04-2017 05:46 PM
Oei, dat is heftig Mischa! Gelukkig is er geen lichamelijk letsel door de hitte.
De batterij luistert heel nauw met de oplader. Samsung raadt dan ook aan om alleen de originele oplader te gebruiken. Andere opladers kunnen een onveilige situatie of schade veroorzaken, omdat ze mogelijk een ander amperage hebben, onveilig geproduceerd zijn en/of geen veiligheidsmechanisme hebben.
Ik ben wel bang dat de telefoon nu gerepareerd moet worden... Je kunt hier de informatie vinden over reparatie: https://eu.community.samsung.com/t5/Mobiele-Producten/Waar-kan-ik-terecht-voor-reparatie-van-mijn-Sa....
op 27-04-2017 06:18 PM
De oplader was niet een heel erg bijzondere, een redelijk standaar lader direct bij Google vandaan. Net zoals de bijgeleverde lader kon deze maar tot max 15 watt en had ik hem al een jaar in gebruik met een andere telefoon.
RMA proces is al in gang gezet!
op 28-04-2017 02:22 PM
Oei, dat is inderdaad schrikken. Zoals Kevin ook al zegt, is het altijd aan te raden om originele laders te gebruiken - dit is veiliger en zorgt ervoor dat je recht op garantie niet vervalt.
Hopelijk heb je je toestel snel weer in handen!