Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Mobiele Hotspot werkt niet op Galaxy S6

(Onderwerp aangemaakt op: 05-12-2016 11:25 AM)
26410 Weergaven
Johnnyboy
First Poster
Opties

Geachte community leden

Mijn mobiele hotspot van mijn Samsung Galaxy S6 werkt niet hij verbind hem wel dan komt er een vinkje achter AndroidApp maar als je dan op internet wilt via google staat er kan de pagina niet openen omdat de server onvindbaar is . Heb al instellingen gereset fabrieksinstellingen en een software update ik hoop dat jullie mij kunnen helpen . Heb ook foto's gemaakt van het probleem die zou ik eventueel kunnen plaatsen .

Johnnyboy

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
Hey Johnnyboy,

Dat klinkt alsof je verbonden apparaten geen verbinding met het internet kunnen maken. Misschien een rare vraag van mij, maar werkt je mobiele internet op je S6 zelf wel? De S6 maakt namelijk voor een hotspot gebruik van je mobiele internetverbinding (3G of 4G) en geen WiFi.

Als je gewoon mobiel internet hebt, raad ik je aan te gaan naar de instellingen van je telefoon --> Mobiele netwerken --> Namen toegangspunten. Een van de toegangspunten heet waarschijnlijk <Naam van je provider> Internet. Druk daarop. Laat alle instellingen zoals ze zijn, behalve 'Type toegangspunt'. Meestal staat hier 'default, mms'. Haal dat weg en zet er alleen een sterretje: * voor in de plaats. Hierdoor accepteert hij alle beschikbare vormen van dataverkeer, en zou hij dus ook het protocol voor tethering moeten accepteren.

Dus voor de duidelijkheid: alleen je Type toegangspunt in * veranderen. Bij het aanpassen van andere instellingen hier kan het zijn dat je mobiele internet of andere diensten als MMS niet langer werken.

Ik hoor graag of het gelukt is!

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
StokmansA
Explorer
Opties

Beste Nick,

Ik heb een oplossing voor het probleem om verbinding te krijgen met een open WiFi netwerk met mijn Galaxy S5 Mini.

Het probleem was dat na het kiezen van het open WiFi netwerk -waarbij de telefoon als status aangaf ".. verbonden met netwerk xyz"- dat vervolgens Google geen verbinding kon krijgen met het aanlogscherm van het open netwerk.

De oplossing is : wanneer Google verbinding probeert te maken dan drukken op het meest linker icoon boven aan de telefoon. Blijft dat achterwege, dan blijft Google "hangen", wordt op het icoon gedrukt dan wordt verbinding gemaakt met het open WiFi netwerk.  Overigens de iconen zijn niet altijd dezelfde.Dit heb ik uitgeprobeerd op 5 verschillen de open netwerken ( 2 winkelcentra, polikliniek, bioscoop, de bus). 

Het waarom is me onduidelijk. Mogelijk dat Samsung hier iets over kan zeggen.

Voor mij is de zaak gesloten. 

met vriendelijke groet,

Ad Stokmans

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
27 Antwoorden
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
Hey Johnnyboy,

Dat klinkt alsof je verbonden apparaten geen verbinding met het internet kunnen maken. Misschien een rare vraag van mij, maar werkt je mobiele internet op je S6 zelf wel? De S6 maakt namelijk voor een hotspot gebruik van je mobiele internetverbinding (3G of 4G) en geen WiFi.

Als je gewoon mobiel internet hebt, raad ik je aan te gaan naar de instellingen van je telefoon --> Mobiele netwerken --> Namen toegangspunten. Een van de toegangspunten heet waarschijnlijk <Naam van je provider> Internet. Druk daarop. Laat alle instellingen zoals ze zijn, behalve 'Type toegangspunt'. Meestal staat hier 'default, mms'. Haal dat weg en zet er alleen een sterretje: * voor in de plaats. Hierdoor accepteert hij alle beschikbare vormen van dataverkeer, en zou hij dus ook het protocol voor tethering moeten accepteren.

Dus voor de duidelijkheid: alleen je Type toegangspunt in * veranderen. Bij het aanpassen van andere instellingen hier kan het zijn dat je mobiele internet of andere diensten als MMS niet langer werken.

Ik hoor graag of het gelukt is!

kevin-sig
Johnnyboy
First Poster
Opties

Hallo KevinW

Dank je wel het is gelukt dat was het probleem heb het veranderd nu in een * sterretje

Johnnyboy

0 Likes
Stranger1001
First Poster
Opties

Hi KevinW,

Dank voor je post. Ik het hetzelfde probleem - geen op mijn laptop maar wel verbinding met de mobiele hotspot. Op mijn mobiel (uiteraard) wel gewoon internet.

Je voorgetselde oplossing - toegangspunt moet '*' zijn - ook op tweakers.net gevonden. Hij lijkt bij mij niet te werken. Ook herstart van zowel andoid als laptop heeft geen effect.  

Extra info:

Andoid: 7.0

Samsung: A5 2017

Bij mij stond toegangspunt op: deafult,supl

Top als iemand mij hiermee kan helpen

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Stranger1001,

kunnen andere apparaten wel verbinden met jouw hotspot of slechts je laptop niet? 

rsz-846676
0 Likes
StokmansA
Explorer
Opties

Ook ik kan geen toegang krijgen tot een mobiele hotspot met mijn Samsung S5 Mini met daarop Android 6.0.1

Heb in de instellingen het Type toegangspunt gewijzigd in '*'  zoals in dit forum aanbevolen. 

Mijn vrouw, in het bezit van een Samsung A3 met Android 7.0 heeft dit probleem niet.

Uit contacten met Samsung lijkt het hun niet waarschijnlijk dat de S5 mini een upgrade zal krijgen naar Android 7.0 

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Krijg je iets van een melding, StokmansA? 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
StokmansA
Explorer
Opties

Beste Nick,

Ik krijg geen melding. 

Nadat ik op de telefoon in de beschikbare lijst van WiFi netwerken de mobiele hotspot heb gekozen, zegt de telefoon dat ik verbonden ben. Vervolgens wordt via Google verbinding gezocht met de log-in pagina van de hotspot wat niet lukt. Er is geen verbinding: geen enkele website, geen e-mail kan worden geraadpleegd.

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Heb je het geprobeerd met verschillende apparaten? Probeer je WiFi of 4G (3G) te delen? 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
StokmansA
Explorer
Opties

Beste Nick,

Ik heb het geprobeerd met verschillende apparaten:

- zoals vermeld in mijn post: het lukt niet met mijn Samsung S5 mini wel met de telefoon van mijn vrouw, een Samsung A3 2016 met inmiddels Android 7.0

- juni 2017: in een hotel in Duitsland: 4 vrienden met iPhone, geen probleem; 1 vriend met een nieuw Samsung toestel ook geen probleem. Alleen ik.

Je vraag "..Probeer je WiFi of 4G (3G) te delen?" is me niet duidelijk. Ik wil niks delen.  Ik wil internet via een "free WiFi" hotspot; in het ziekenhuis, het openbaar vervoer, het winkelcentrum. En of dat 4G of 3 G is, geen idee. Of ben ik nu onduidelijk?

0 Likes