op 05-12-2016 11:25 AM - laatst bewerkt op 20-03-2018 12:20 PM door BruceH
Geachte community leden
Mijn mobiele hotspot van mijn Samsung Galaxy S6 werkt niet hij verbind hem wel dan komt er een vinkje achter AndroidApp maar als je dan op internet wilt via google staat er kan de pagina niet openen omdat de server onvindbaar is . Heb al instellingen gereset fabrieksinstellingen en een software update ik hoop dat jullie mij kunnen helpen . Heb ook foto's gemaakt van het probleem die zou ik eventueel kunnen plaatsen .
Johnnyboy
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 06-12-2016 10:41 AM
op 23-02-2018 02:56 PM
Beste Nick,
Ik heb een oplossing voor het probleem om verbinding te krijgen met een open WiFi netwerk met mijn Galaxy S5 Mini.
Het probleem was dat na het kiezen van het open WiFi netwerk -waarbij de telefoon als status aangaf ".. verbonden met netwerk xyz"- dat vervolgens Google geen verbinding kon krijgen met het aanlogscherm van het open netwerk.
De oplossing is : wanneer Google verbinding probeert te maken dan drukken op het meest linker icoon boven aan de telefoon. Blijft dat achterwege, dan blijft Google "hangen", wordt op het icoon gedrukt dan wordt verbinding gemaakt met het open WiFi netwerk. Overigens de iconen zijn niet altijd dezelfde.Dit heb ik uitgeprobeerd op 5 verschillen de open netwerken ( 2 winkelcentra, polikliniek, bioscoop, de bus).
Het waarom is me onduidelijk. Mogelijk dat Samsung hier iets over kan zeggen.
Voor mij is de zaak gesloten.
met vriendelijke groet,
Ad Stokmans
op 06-12-2016 10:41 AM
op 06-12-2016 05:48 PM
Hallo KevinW
Dank je wel het is gelukt dat was het probleem heb het veranderd nu in een * sterretje
Johnnyboy
op 01-09-2017 11:30 AM
Hi KevinW,
Dank voor je post. Ik het hetzelfde probleem - geen op mijn laptop maar wel verbinding met de mobiele hotspot. Op mijn mobiel (uiteraard) wel gewoon internet.
Je voorgetselde oplossing - toegangspunt moet '*' zijn - ook op tweakers.net gevonden. Hij lijkt bij mij niet te werken. Ook herstart van zowel andoid als laptop heeft geen effect.
Extra info:
Andoid: 7.0
Samsung: A5 2017
Bij mij stond toegangspunt op: deafult,supl
Top als iemand mij hiermee kan helpen
op 04-09-2017 04:59 PM
op 03-02-2018 05:36 PM
Ook ik kan geen toegang krijgen tot een mobiele hotspot met mijn Samsung S5 Mini met daarop Android 6.0.1
Heb in de instellingen het Type toegangspunt gewijzigd in '*' zoals in dit forum aanbevolen.
Mijn vrouw, in het bezit van een Samsung A3 met Android 7.0 heeft dit probleem niet.
Uit contacten met Samsung lijkt het hun niet waarschijnlijk dat de S5 mini een upgrade zal krijgen naar Android 7.0
op 05-02-2018 11:37 AM
op 05-02-2018 11:53 AM
Beste Nick,
Ik krijg geen melding.
Nadat ik op de telefoon in de beschikbare lijst van WiFi netwerken de mobiele hotspot heb gekozen, zegt de telefoon dat ik verbonden ben. Vervolgens wordt via Google verbinding gezocht met de log-in pagina van de hotspot wat niet lukt. Er is geen verbinding: geen enkele website, geen e-mail kan worden geraadpleegd.
op 05-02-2018 12:15 PM
op 05-02-2018 01:36 PM
Beste Nick,
Ik heb het geprobeerd met verschillende apparaten:
- zoals vermeld in mijn post: het lukt niet met mijn Samsung S5 mini wel met de telefoon van mijn vrouw, een Samsung A3 2016 met inmiddels Android 7.0
- juni 2017: in een hotel in Duitsland: 4 vrienden met iPhone, geen probleem; 1 vriend met een nieuw Samsung toestel ook geen probleem. Alleen ik.
Je vraag "..Probeer je WiFi of 4G (3G) te delen?" is me niet duidelijk. Ik wil niks delen. Ik wil internet via een "free WiFi" hotspot; in het ziekenhuis, het openbaar vervoer, het winkelcentrum. En of dat 4G of 3 G is, geen idee. Of ben ik nu onduidelijk?