op 05-12-2016 11:25 AM - laatst bewerkt op 20-03-2018 12:20 PM door BruceH
Geachte community leden
Mijn mobiele hotspot van mijn Samsung Galaxy S6 werkt niet hij verbind hem wel dan komt er een vinkje achter AndroidApp maar als je dan op internet wilt via google staat er kan de pagina niet openen omdat de server onvindbaar is . Heb al instellingen gereset fabrieksinstellingen en een software update ik hoop dat jullie mij kunnen helpen . Heb ook foto's gemaakt van het probleem die zou ik eventueel kunnen plaatsen .
Johnnyboy
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 05-02-2018 01:41 PM
Nee excuus, dat begreep ik verkeerd. Ik dacht dat je een mobiele hotspot wilde creëren. Wat ik nog zou kunnen aanraden is een reset terug naar fabrieksinstellingen, aangezien de S5 Mini al enige tijd bestaat en dus al aardig wat software aanpassingen heeft gehad.
op 05-02-2018 07:13 PM
Beste Nick,
Verheugd en verbaas ben ik om het resultaat van je tip. Het werkt na het resetten van de netwerkinstellingen.
Verheugd, blij lijkt me logisch. Verbaasd omdat ik die instellingen in november 2017 heb gereset. Dat was destijds het advies van de Samsun helpdesk. En toen dat niet was gelukt heeft nog een Samsung support medewerker via Smart Watch naar de instellingen van mijn telefoon gekeken.
Mogelijk heb ik in oktober de netwerkinstellingen wel willen maar daadwerkelijk niet goed gereset.
Hoe dan ook ik ben er blij mij en mijn dank is groot!
op 06-02-2018 01:54 PM
Beste Nick,
Mijn WiFi probleem is NIET opgelost. Mijn bericht van gisteren was onjuist!
Dat zit zo:
- Na het resetten van de Netwerksinstellingen kon ik inderdaad verbinding maken met een open WiFi netwerk in het Winkelcentrum
- Echter door het resetten van de Netwerksinstellingen werd in de instellingen de "Mobiele gegevens" indicator op "Aan" gezet. Gevolg: ik had een internetverbinding maar volgens mij op basis van het feit dat de "Mobiele gegevens"op "Aan" stonden en ik een prepaid beltegoed op mijn telefoon heb staan.
- Ik heb ervaringen dat met een prepaid beltegoed en de "Mobiele gegevens" indicator "Aan", dat ik in de omgeving van open netwerken internetverbinding had en mijn tegoed snel verbruikte met het bezoeken van nieuws sites etc.
- Vanmorgen een test gedaan in het winkelcentrum met de "Mobiele gegevens" indicator "uit" met als resultaat: geen internet!
op 06-02-2018 02:17 PM
Je reacties zijn een emotionele achtbaan, van positief naar negatief 😞 Wat balen dat het zelfs dan niet wil werken. De opties beginnen nu echt schaars te worden. Het enige wat ik nog zou kunnen adviseren is een volledig herinstallatie (flash) van de software bij één van onze servicepunten.
op 06-02-2018 04:33 PM
op 07-02-2018 08:54 AM
op 07-02-2018 10:17 AM
op 08-02-2018 05:37 PM
Beste Nick,
Ik zit niet in een emotionele achtbaan maar ben bezig met een systematische analyse. Ik heb vandaag WEL toegang tot free WiFi netwerken. Het volgende is gebeurd:
- in de polikliniek van het ziekenhuis -waar het diverse malen niet was gelukt- toch maar eens WiFi geprobeerd. De telefoon gaf aan status "verbonden" maar ging niet via Google naar een login op het netwerk. Tot mijn verbazing was ik echt verbonden. Met de Samsung A3 (2016) van mijn vrouw kwamen we wel op een login pagina en impliciet op het netwerk.
- Enkele uren later: In winkelcentrum A waar ik diverse malen geen verbinding had, kreeg ik nu wel verbinding met een netwerk.
- 2 uur later: In winkelcentrum Z geen verbinding .
- terug naar winkelcentrum A: in eerste instantie geen verbinding. Boven aan de telefoon op het meest linkse pictogram (iets met 3 stipjes naast elkaar in het midden) gedrukt. Ik kreeg wel toegang tot een netwerk en tevens tot 2 andere netwerken
- terug naar winkelcentrum Z: in eerste instantie geen verbinding. Weer op het pictogram gedrukt en vervolgens wel verbinding eveneens tot 3 netwerken daar.
Ik hou het aanbod tot herinstallatie in beraad. Zal de komende periode in openbare ruimten blijven proberen. Indien nodig neem ik dan contact op.
Met vriendelijke groet,
Ad Stokmans
op 09-02-2018 11:19 AM
op 23-02-2018 02:56 PM
Beste Nick,
Ik heb een oplossing voor het probleem om verbinding te krijgen met een open WiFi netwerk met mijn Galaxy S5 Mini.
Het probleem was dat na het kiezen van het open WiFi netwerk -waarbij de telefoon als status aangaf ".. verbonden met netwerk xyz"- dat vervolgens Google geen verbinding kon krijgen met het aanlogscherm van het open netwerk.
De oplossing is : wanneer Google verbinding probeert te maken dan drukken op het meest linker icoon boven aan de telefoon. Blijft dat achterwege, dan blijft Google "hangen", wordt op het icoon gedrukt dan wordt verbinding gemaakt met het open WiFi netwerk. Overigens de iconen zijn niet altijd dezelfde.Dit heb ik uitgeprobeerd op 5 verschillen de open netwerken ( 2 winkelcentra, polikliniek, bioscoop, de bus).
Het waarom is me onduidelijk. Mogelijk dat Samsung hier iets over kan zeggen.
Voor mij is de zaak gesloten.
met vriendelijke groet,
Ad Stokmans