Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Geen mobiele data of bellen na beveiligingsupdate op Samsung Galaxy A72.

(Onderwerp aangemaakt op: 17-11-2021 09:14 AM)
1832 Weergaven
snelke
Journeyman
Opties

Hallo,

Na de bovengenoemde update doet mijn mobiele data en mobiel bellen niet meer... Na contact te hebben gehad met de Samsung whatsapp service heb ik het advies gekregen om mijn telefoon compleet te resetten naar fabrieksinstellingen. Dit heb ik gedaan, rara... Nogsteeds geen mobiele data of mobiel bellen... Dit was te verwachten.

Vervolgens naar de KPN winkel gegaan, ik dacht misschien is mijn SIM kaart niet meer goed. Maar bij de KPN winkel proberen ze mijn SIM kaart in een andere telefoon en daar doet data en mobiel bellen het gewoon! Ofterwijl het probleem is de Samsung Galaxy A72 die ik nog geen 5 maanden geleden heb gekocht.

Na heel veel zoeken op het internet kom ik de APN instellingen van KPN tegen en met een werkbare oplossing. De APN instellingen opnieuw instellen en de telefoon opnieuw opstarten. Na dit trucje deed het mobiele data en mobiel bellen het weer. Tot vandaag.

Na het opnieuw opstarten van mijn telefoon doet de mobiele data en het bellen niet meer. Wederom de APN instellingen aangepast en opnieuw ingesteld en herstart maar nu... Nu doet de mobiele data en bellen het wéér niet. Na van alles te hebben geprobeerd namelijk;

- Force restart
- SIM kaart in en uit
- Netwerkinstellingen resetten
- APN instellingen opnieuw invoeren
- Mobiele data aan en uit
- Vliegtuigstand aan en uit
- WiFi aan en uit
- Bij SIM kaart instellingen, mobiele data aan en uit gezet bij de SIM kaart.

Maar tevergeefs. Niks werkt. Verder zijn er meerdere meldingen van dit probleem, dat er na een update gewoon mobiele data en mobiel bellen het niet meer doet (op Nederlandse en internationale Samsung forums). Waarom is hier nog niks mee gedaan... De meeste problemen zijn opgelost na een update blijkt uit de meeste dingen. Maar ik ga nu niet een lange tijd zonder mobiele data en mobiel bellen rondlopen. Ook is mijn abonnement onbeperkt data en onbeperkt bellen.

Kan iemand me helpen?

EDIT: Ook blijft vliegtuigstand lichtblauw. Niet volledig geselecteerd maar gedeeltelijk geselecteerd. Ook na opnieuw opstarten met vliegtuigstand aan of uit werkt niet. Het is heel vreemd.

Beveiligingsupdate A725FXXU4AUJ2 / A725FOXM4AUJ2 / A725FXXU4AUJ2 Update niveau beveiligingspatch 1 oktober 2021 op Samsung Galaxy A72. Geïnstalleerd op 14-11-2021. Update kan ik niet terugzetten omdat het een beveiligingsupdate is.

Telefoon: SM-A725F/DS (Het is een single SIM, maar hij herkent zichzelf als Dual Sim. Dit was eerst niet zo)

#Galaxy A72

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Aanmelden voor reparatie is denk ik dan de laatste optie, heb je ook aan simkaart van een andere provider geprobeerd? A72 is voor zover ik weet altijd Dual Sim. SD kaart slot kan je namelijk ook een simkaart in doen.

Ophaalservice: http://www.samsung.com/nl/support/selfservice/#ophaalservice

https://www.samsung.com/nl/reparatie/

https://www.samsung.com/nl/reparatie/bezoek-servicelocatie/

Stars-Moderator-signature-800x200-2

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
snelke
Journeyman
Opties

Na de telefoon te hebben op laten halen door de Samsung Ophaalservice (Ik moet wel credits geven hoe snel het ging, binnen 12 uur is mijn telefoon opgehaald en gerepareerd) blijkt dat ze de 4G antenne/Bel antenne en Moederbord hebben vervangen plus een software update. Gelukkig valt dit onder garantie. Nu nog hopen dat dit het oplost, namelijk het volgende valt me op...

Ondertussen heb ik meerdere mensen in mijn eigen omgeving die deze software update hebben geïnstalleerd en nu tegen dezelfde problemen aanlopen. (Geen 4G/Mobiele data en niet kunnen bellen/sms'en) Ook betreft Samsung Galaxy A72's (SM-A725F/DS). En ook met andere providers, ook providers die niet onder KPN vallen.

Dit probleem zit overduidelijk in deze software update. Ergens zit er een bug in de software die deze problemen veroorzaakt. Is het mogelijk dit te melden aan de software developers ergens?

Wederom, betreft software update A725FXXU4AUJ2 / A725FOXM4AUJ2 / A725FXXU4AUJ2 Update niveau beveiligingspatch 1 oktober 2021 op SM-A725F/DS.

Het is toch wel heel slecht van Samsung dat ze zonder voldoende QA deze update zomaar de wereld in smijten als het voor dit soort problemen zorgt? Mogelijk is het ergens in het QA proces fout gegaan...

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
7 Antwoorden
Oplossing
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Aanmelden voor reparatie is denk ik dan de laatste optie, heb je ook aan simkaart van een andere provider geprobeerd? A72 is voor zover ik weet altijd Dual Sim. SD kaart slot kan je namelijk ook een simkaart in doen.

Ophaalservice: http://www.samsung.com/nl/support/selfservice/#ophaalservice

https://www.samsung.com/nl/reparatie/

https://www.samsung.com/nl/reparatie/bezoek-servicelocatie/

snelke
Journeyman
Opties

Oh, ik wist niet dat de SD kaart slot ook als SIM kaart slot kan functioneren haha. Weer wat geleerd.

Ja, ik denk dat ik dan maar gebruik moet gaan maken van de ophaalservice. Ik ben ten einde raad. Straks ga ik nog even naar de KPN winkel om te kijken of zij nog iets voor mij kunnen betekenen maar ik gok dat ik de telefoon moet aanmelden voor reparatie.

Nee, ik heb nog geen andere provider geprobeerd. Iedereen hier thuis heeft KPN. Dus ik kan niet zo een andere SIM kaart proberen. Ik kan vragen aan een kameraad van me of ik zijn SIM kaart kan gebruiken maar geen idee of dat gaat helpen.

Het is alleen vreemd dat er na een beveiligingsupdate dit soort problemen voort komen.

Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

KPN heeft wat raars in hun netwerk wat niet helemaal lekker werkt met Samsung blijkbaar. Ik hoor deze problemen alleen maar bij KPN. Maar 99% heeft nergens last van. Jij zit helaas bij die ene procent denk ik..

Oplossing
snelke
Journeyman
Opties

Na de telefoon te hebben op laten halen door de Samsung Ophaalservice (Ik moet wel credits geven hoe snel het ging, binnen 12 uur is mijn telefoon opgehaald en gerepareerd) blijkt dat ze de 4G antenne/Bel antenne en Moederbord hebben vervangen plus een software update. Gelukkig valt dit onder garantie. Nu nog hopen dat dit het oplost, namelijk het volgende valt me op...

Ondertussen heb ik meerdere mensen in mijn eigen omgeving die deze software update hebben geïnstalleerd en nu tegen dezelfde problemen aanlopen. (Geen 4G/Mobiele data en niet kunnen bellen/sms'en) Ook betreft Samsung Galaxy A72's (SM-A725F/DS). En ook met andere providers, ook providers die niet onder KPN vallen.

Dit probleem zit overduidelijk in deze software update. Ergens zit er een bug in de software die deze problemen veroorzaakt. Is het mogelijk dit te melden aan de software developers ergens?

Wederom, betreft software update A725FXXU4AUJ2 / A725FOXM4AUJ2 / A725FXXU4AUJ2 Update niveau beveiligingspatch 1 oktober 2021 op SM-A725F/DS.

Het is toch wel heel slecht van Samsung dat ze zonder voldoende QA deze update zomaar de wereld in smijten als het voor dit soort problemen zorgt? Mogelijk is het ergens in het QA proces fout gegaan...

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Kan je melden via de Samsung Members app. 

jocoar
Student
Opties
Ik heb sinds 2 dagen precies hetzelfde probleem en heb ook een A72.
Zeer vervelend omdat ik hem onderweg nodig heb.
Ook al alles geprobeerd incl. een nieuwe sim van hollands nieuwe.
En inderdaad niks helpt.
0 Likes
EsmaO
Samsung Benelux
Opties

Hi @jocoar,

Goed dat je ons een bericht stuurt. Even voor de duidelijkheid, ervaar je dit ook na een nieuwe beveiligingsupdate? Kun je voor de zekerheid testen of het wel in de veilige modus werkt: https://bit.ly/2JQrwvP. 

Ik lees je reactie graag tegemoet.