op 23-09-2017 04:43 PM - laatst bewerkt op 21-03-2019 05:48 PM door RobertS
Hallo allemaal,
Vandaag heeft mijn toetsel een update gehad naar Android-versie 7.0.
Sindsdien krijg ik iedere 5 seconden een melding 'IMS Service is gestopt'.
Het is erg vervelend en maakt dat ik mijn toestel zo goed als niet kan gebruiken.
Wat kan ik doen om dit op te lossen? (Met Nederlandse instructies!)
Groetjes, Iris
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 06-10-2017 02:14 PM
Op het toestel van mijn echtgenote (Samsung Galaxy A5 ,2016) kwam vandaag een software update: versie A510FXXU4CQI9/A510FFPHN4CQI5/A510FXXU4CQI2. Is dit de bedoelde nieuwe update of is dat nog de update die de bewuste foutmelding oplevert? Zelf zit ik nog steeds met de foutmelding op mijn (hetzelfde) toestel en wacht ik op herstel.
op 06-10-2017 03:20 PM
op 06-10-2017 03:26 PM
op 08-10-2017 01:12 AM
Nu maar eens handmatig de update binnen gehaald en... Yes! Eindelijk opgelost!
op 08-10-2017 02:59 PM
Ook ik heb vandaag de update handmatig gedownload en het werkt !!!! De melding verschijnt eindelijk niet meer. Pffff.
op 09-10-2017 09:56 AM
op 09-10-2017 11:11 AM
Het is uiteindelijk wel opgelost met de laatste update, maar kijk maar naar de reacties hierop van de gebruikers en je ziet wel dat het met de communicatie niet klopt. Samsung had direct moeten reageren, al was het maar met de melding dat jullie ermee bezig zijn en dat het niet zeer gemakkelijk bleek de bug in de voorlaatste update te vinden. Nu waren veel gebruikers heel ontevreden, vooral omdat zij nogal wat werk hadden aan de hard reset, die op dat moment de enige optie was.
op 09-10-2017 11:21 AM
Dit kan ik absoluut begrijpen. Maar wij kunnen niet meteen aangeven of het een bekend issue blijkt te zijn of niet, aangezien je nooit weet of het aan een app ligt. Besef wel dat met het grote aantal gebruikers dat wij hebben er een oneindige hoeveelheid combinaties van apps zijn (scroll maar eens even de Google Play Store door). Dit betekent dus dat het niet meteen 'bekend' is. Daarentegen proberen we het wel zo snel mogelijk te communiceren, helaas kon dit niet sneller.
op 09-10-2017 11:26 AM
Ik kan mij voorstellen dat jullie niet direct een oplossing hebben, en zelfs dat jullie geen oplossingsrichting aan kunnen geven, gezien de complexiteit die je net schetst. Maar in elk geval hadden jullie een of andere vorm van reactie kunnen geven, direct na de eerste meldingen. Nu zaten alle gebruikers in de community met elkaar te berichten over mogelijke oplossingen, zonder dat ze wisten of jullie er ook mee bezig waren. Wat je nu zegt had je toen ook kunnen aangeven, dat gaf toen nog geen oplossing, maar had wel het vertrouwen gegeven dat jullie er druk mee bezig waren.