Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

HELP! - IMS Service is gestopt (foutmelding Samsung Galaxy A5 (2016)

(Onderwerp aangemaakt op: 23-09-2017 04:43 PM)
13074 Weergaven
IrisP
First Poster
Opties

Hallo allemaal,

Vandaag heeft mijn toetsel een update gehad naar Android-versie 7.0.

Sindsdien krijg ik iedere 5 seconden een melding 'IMS Service is gestopt'. 

Het is erg vervelend en maakt dat ik mijn toestel zo goed als niet kan gebruiken.

Wat kan ik doen om dit op te lossen? (Met Nederlandse instructies!)

Groetjes, Iris

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Wim44
Journeyman
Opties

Ik heb een backup gemaakt en een harde reset gedaan. Backup teruggezet en het probleem is niet meegekomen. 
Maar....het blijft een gedoe.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
Rolffie
Explorer
Opties

Goedemorgen allemaal,

Zo juist handmatig naar een update gezocht en ja wel die was er.

Deze uiteraard gelijk geinstalleerd, en het probleem is verholpen en alles doet het weer gewoon!!

Dus jullie weten wat je kunt gaan doen nu.

Succes er mee.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

88 Antwoorden
Rolffie
Explorer
Opties

Sinds de update op 23-9-2017 deze melding wordt er gek van.

Wie kan mij helpen??

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Onderstaande stappen zijn geverifiëerd dat ze niet werken onder deze specifieke omstandigheden. Samsung onderzoekt het probleem en komt met een reactie. In de tussentijd melden een aantal gebruikers dat een reset naar de fabrieksinstellingen werkt.

Relevante posts:

Uitleg reset: https://eu.community.samsung.com/t5/Mobiele-Producten/HELP-IMS-Service-is-gestopt-foutmelding-Samsun...

Update met betrekking tot patch: https://eu.community.samsung.com/t5/Mobiele-Producten/HELP-IMS-Service-is-gestopt-foutmelding-Samsun...

Houd dit topic verder in de gaten voor posts vanuit Samsung, te herkennen aan de MOD-tag bij de naam van de poster.

Onderstaande troubleshoot hoeft dus niet uitgevoerd te worden. 

Hoi Iris en Rolffie,

Wat vervelend dat jullie constant die melding krijgen. Ik wil graag met jullie proberen de oorzaak te vinden en deze op te lossen.

Het eerste wat ik jullie wil vragen is om de cache van een aantal applicaties te legen onder de Systeeminstellingen >> Apps >> (naam van app) >> Opslag >> Cache legen. Druk onder Apps eerst rechtsboven op de drie puntjes en zet Systeemapps weergeven aan. Leeg vervolgens de cache van de apps: Berichten, Berichtenservice, Google Play Services, Google Services Framework, Opslag voor geblokkeerde nummers, Opslag contacten, Telefoon (er staan er meerdere - leeg van alle apps genaamd Telefoon de cache waar mogelijk), Telefoonopslag. Mogelijk staan er een paar van deze apps niet in het lijstje of is er geen cache te legen. Ga in dat geval gewoon door met de volgende app. Als je apps van Facebook hebt geïnstalleerd (Facebook, Messenger, WhatsApp, Pages...) leeg dan ook van deze apps de cache. Zij maken soms ook gebruik van IMS Service.

Als dit niet het gewenste resultaat oplevert, kun je proberen de Systeemcache te legen. Zet het toestel helemaal uit en start het toestel op door de volume omhoog-knop, thuisknop en aan/uit-knop ingedrukt te houden. Laat bij het opstarten de aan/uit-knop los, maar houd de andere twee ingedrukt. Je start nu op in het herstelmenu. Navigeer met de volumeknoppen, bevestig met aan/uit. Ga naar wipe cache partition en bevestig. Start het toestel hierna opnieuw op. Let op: kies alleen voor wipe cache partition en voor niets anders, iets anders kan leiden tot gegevensverlies!

Als dat niet werkt, vraag ik je of de foutmelding ook voorkomt in de Veilige Modus. Alle geïnstalleerde apps worden uitgeschakeld en dit toont of het probleem bij een geïnstalleerde app of dieper in het systeem ligt. Volg onderstaande stappen om je toestel in de veilige modus op te starten: 
1. Zorg ervoor dat je toestel uitstaat en zet deze vervolgens weer aan door de aan-toets ingedrukt te houden. 
2. Als de animatie afspeelt, houd dan de volumetoets naar beneden ingedrukt totdat het vergrendelingsscherm verschijnt. 
3. De veilige stand wordt nu ingeschakeld, dit is linksonder in beeld zichtbaar. 
Als je de veilige stand wilt uitschakelen, tik dan op de notificatie 'veilige modus aan' of start je toestel opnieuw op. Krijg je de melding in de Veilige Modus ook?

Vaak gebeurt dit automatisch na een update, maar controleer ook op app-updates in Galaxy Apps.

Ik hoor graag jullie bevindingen na het uitvoeren van deze drie stappen.

kevin-sig
0 Likes
hicmeijer
First Poster
Opties

Bij mij het zelfde na update samsung a5 2016

Hoop op een snelle oplossing

Harald

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Heb je bovenstaande stappen geprobeerd @hicmeijer?

kevin-sig
0 Likes
Rolffie
Explorer
Opties

Allereerst hartelijk dank voor je hulp.

na deze stap:

Ga naar wipe cache partition en bevestig. Start het toestel hierna opnieuw op. Let op: kies alleen voor wipe cache partition en voor niets anders, iets anders kan leiden tot gegevensverlies!

Wil ik opnieuw gewoon oppstarten maar valt deze terug in het android poppetje en kom ik weer in het zwarte scherm, start dus niet meer gewoon op dus ik weet niet of het gewerkt heeft.

In het recovery scherm heb ik in ieder geval niet de melding.

Ook zie ik geen safe modus staan ergens?

Helemaal onderin staat wel E: failed to find/misc partition

0 Likes
Rolffie
Explorer
Opties

Via de reboot het scherm weer naar mijn begin scherm gekregen en ik sta nu in de veilige modus maar ook daar de melding IMS Service is gestopt.

Dus helaas probleem niet opgelost.

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
Wat vervelend dat de bovenstaande stappen je probleem niet hebben opgelost. Omdat je aangeeft dat de crashmelding ook in de Veilige Modus voorkomt, ligt het probleem dieper in het systeem dan een gedownloadde applicatie. Mogelijk kan dan een reset naar de fabrieksinstellingen een uitkomst bieden. Ik raad je aan een back-up van je persoonlijke gegevens te maken en een reset uit te voeren via de Systeeminstellingen >> Algemeen beheer >> Resetten >> Fabrieksinstellingen herstellen. Wacht vervolgens met het terugzetten van de back-up tot je kunt bevestigen dat het probleem zich niet voordoet met een verse reset. Bekijk stapsgewijs hoe je een back-up maakt in de Smart Simulator: https://publish.samsungsimulator.com/simulator/d866940c-5542-4e55-b379-9b1065dc088b/#!topic/back-up:....

Ik hoor graag hoe het na de reset gaat.

kevin-sig
0 Likes
HansBeesel
First Poster
Opties
Heb alles geprobeerd. Ik denk dat de nieuwe systeemsoftware deze problemen veroorzaakt. Bij Samsung moeten ze daar maar eens goed naar kijken. Het is een hele hoop werk om je telefoon te herinstalleren. Daar ben je uren mee bezig.
0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Bedankt voor je terugkoppeling @HansBeesel. Ik zal deze problemen doorzetten naar Samsung. Vervelend om te horen dat een reset ook geen uitkomst bood 😞

kevin-sig
0 Likes