Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Verbonden met wifi en 5G mobiele data?

(Onderwerp aangemaakt op: 01-11-2020 10:20 AM)
2573 Weergaven
Megapaul
Explorer
Opties
Ik heb sinds kort een vreemd probleem op mijn Samsung S20. Wanneer ik verbonden ben met mijn wifi dan verschijnt er na een tijdje ook het 5G icoon voor mobiele data in beeld. Soms helpt het om wifi even uit en aan te zetten of een herstart van het toestel. Echter deze oplossingen zijn tijdelijk. Wat zou dit kunnen zijn? 

* Bij wifi, geavanceerd heb ik de optie uitgezet dat bij slechte wifi de telefoon mag overschakelen naar mobiele data, dit helpt niet. 

* Bij gegevensverbruik staat de optie om apps te verbinden met mobiele data ook al ben je verbonden met wifi op uit. 

* Wanneer ik op 5G mobiele data uitzet en deze alleen op 4G/3G/2G staat dan aan dan gaat het wel goed. 

* Ook het herstarten van mijn Ziggo modem helpt niet. 

* Bij ontwikkelaarsopties staat de optie mobiele data altijd aan op uit. 

* Mijn S10 heeft een downloadbooster optie om te gelijk met wifi en mobiele data verbinding te hebben, mijn S20 heeft deze optie niet.

(wilde mijn bericht bewerken naar mijn eerdere post was ineens weg) 

image
WiFi en 5G

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Paul,

Zo te zien is door de poging je bericht te bewerken, je bericht door de spamfilter als verdacht gemarkeerd. Maar hij staat er nu gelukkig! :winking-face:

Dat klopt, dit is een bug die ik ook ben tegengekomen. Op het moment dat het WiFi signaal te zwak wordt (als die optie aan staat) of wegvalt (überhaupt wanneer mobiele gegevens aan staat), schakelt hij over naar 5G (of 4G). Wanneer je WiFi weer beschikbaar is, moet hij teruggaan naar WiFi en 5G weer uitzetten, maar dat gebeurt niet altijd. Je kunt dit het beste melden via een foutrapport via de Members app op het moment dat zowel WiFi als 5G weer tegelijkertijd actief zijn, dan kunnen de ontwikkelaars de specifieke condities waaronder dit gebeurt achterhalen aan de hand van je logs en een fix uitrollen.

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

1 Antwoord
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Paul,

Zo te zien is door de poging je bericht te bewerken, je bericht door de spamfilter als verdacht gemarkeerd. Maar hij staat er nu gelukkig! :winking-face:

Dat klopt, dit is een bug die ik ook ben tegengekomen. Op het moment dat het WiFi signaal te zwak wordt (als die optie aan staat) of wegvalt (überhaupt wanneer mobiele gegevens aan staat), schakelt hij over naar 5G (of 4G). Wanneer je WiFi weer beschikbaar is, moet hij teruggaan naar WiFi en 5G weer uitzetten, maar dat gebeurt niet altijd. Je kunt dit het beste melden via een foutrapport via de Members app op het moment dat zowel WiFi als 5G weer tegelijkertijd actief zijn, dan kunnen de ontwikkelaars de specifieke condities waaronder dit gebeurt achterhalen aan de hand van je logs en een fix uitrollen.

kevin-sig