Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Mobiele data logo verdwenen na android 12 update

(Onderwerp aangemaakt op: 08-01-2022 10:46 PM)
1376 Weergaven
Niels288
Apprentice
Opties

Sinds mijn S20+ 5G is geüpdatet naar android 12 en One UI 4 is mijn 4/5G logo verdwenen uit de statusbalk wanneer ik met WiFi verbonden ben. Ik heb in developer settings mobiele data altijd actief aanstaan en daarmee stond altijd het logo bovenin het scherm ongeacht of ik met WiFi verbonden was of niet. Nu is deze dus verdwenen en alleen zichtbaar als WiFi niet verbonden is.

Klopt dit en kan ik dit terugkrijgen?

Groet, Niels

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi @Niels288,

Vanwege de verschillende reacties op je topic heb ik het zojuist getest, en ik krijg inderdaad niet beide indicatoricoontjes tegelijkertijd met de optie uit de ontwikkelaarsinstellingen aan.

Ik vermoed dat Google dit veranderd heeft om verwarring te voorkomen: beide verbindingen zijn weliswaar actief, maar er wordt er slechts een gebruikt. Ze zijn slechts beide actief om snel te kunnen schakelen als je WiFi verbinding traag is/wegvalt. Waarschijnlijk zie je nu alleen de verbinding die daadwerkelijk door de apps wordt gebruikt.

Dat is slechts mijn hypothese voor de reden van het verwijderen van het tweede icoontje; als je hier echter zekerheid over wilt kun je via Samsung Members een foutrapport indienen.

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

Als je met WiFi verbonden bent hoort het logo voor mobiele data er niet te staan.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
Niels288
Apprentice
Opties
Waarom is dit aangepast? Voorheen stond het er altijd?
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Ik heb zelf de S20 Ultra en wat jij beschrijft is bij mij nog nooit gebeurd. Wellicht was er iets vreemds aan de hand bij jou en heeft de update dat gefixed.

Maar als je het niet eens bent met een update > Samsung Members app > ondersteuning > feedback verzenden.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Niels288
Apprentice
Opties
Sinds dat ik deze telefoon heb heeft het er altijd gestaan. Net als op mijn oude S9. Het is dus niet een bug. Als ik op internet zoek kom ik meerdere mensen tegen die beide icoontjes tegelijk zien in hun statusbalk.

Screenshot_20211228-151028_One UI Home_28347_1641715102.jpg
0 Likes
Irma36
Explorer
Opties
Heb het zelfde toestel .maar nog nooit de beide verbindingen in de balk gehad .
0 Likes
Niels288
Apprentice
Opties
En je hebt de optie "Mobiele data altijd actief" in ontwikkelaarsopties aan staan?
0 Likes
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi @Niels288,

Vanwege de verschillende reacties op je topic heb ik het zojuist getest, en ik krijg inderdaad niet beide indicatoricoontjes tegelijkertijd met de optie uit de ontwikkelaarsinstellingen aan.

Ik vermoed dat Google dit veranderd heeft om verwarring te voorkomen: beide verbindingen zijn weliswaar actief, maar er wordt er slechts een gebruikt. Ze zijn slechts beide actief om snel te kunnen schakelen als je WiFi verbinding traag is/wegvalt. Waarschijnlijk zie je nu alleen de verbinding die daadwerkelijk door de apps wordt gebruikt.

Dat is slechts mijn hypothese voor de reden van het verwijderen van het tweede icoontje; als je hier echter zekerheid over wilt kun je via Samsung Members een foutrapport indienen.

kevin-sig
S25-Watch7
Big Cheese
Opties
Heb het even getest op de S10e en daarbij hetzelfde. Eerder waren zoals je zegt beide iconen te zien, nu met Android 12 niet meer.