Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Android 13 Netwerk time-out out

(Onderwerp aangemaakt op: 01-02-2023 02:39 PM)
280 Weergaven
Nan
Pioneer
Opties

Ik heb een Samsung Smartphone S21 en een Samsung tablet S8.

Verder heb ik 2 IP camera’s die elk op een aparte app werken op bovengenoemde Samsung apparaten.

Dit heeft altijd goed gewerkt toen beide Samsung apparaten op Android 12 werkten.

Toen echter de S21 werd geüpdatet naar Android 13 kreeg ik steeds bij het opstarten van de betreffende app de melding “Netwerk time-out” na circa 3 seconden, terwijl de S8 (op Android 12) nog steeds correct werkte.

Toen ook de S8 werd geüpdatet naar Android 13 gaf ook die de melding “Netwerk time-out” na opstarten van de betreffende app.

 

Wat heel vreemd is dat indien ik nu niet via mijn eigen wifinetwerk en dus op een willekeurige locatie (winkel, ziekenhuis, hotel, restaurant etc. met een eigen wifi), of via het mobiele abonnement van de S21 alles perfect werkt, dus zowel de apps als de camera’s werken weer perfect.

Zelfs op vakantie 3500 km vanaf Nederland werkte alle perfect in het hotel.

 

Samengevat:

De problemen zijn dus ontstaan na updaten van Android 12 naar versie 13 terwijl alles wél werkt op een wifi van een andere locatie of via mijn mobiele abonnement.

Aan de eigen internetinstallatie is niets gewijzigd.

 

Mvg

0 Likes
7 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Nan, goedemiddag. 

 

Goed dat je ons een berichtje stuurt. Heb je gekeken of er voor de app ook een update is uitgerold? En heb je ook al eens de netwerk instellingen teruggezet naar de fabrieksinstellingen? 
Ga naar Instellingen > Algemeen beheer > Resetten en kies daar voor de optie Netwerkinstellingen resetten.
Let op! Na het resetten moet je opnieuw verbinden met het netwerk, dus zorg dat je het wachtwoord van je Wi-Fi verbinding in de buurt hebt. 

 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Nan
Pioneer
Opties

Hi Martijn, bedankt voor je reactie en tips. Wat betreft de apps zijn er geen updates en ik denk dat dit ook niet van invloed is want het zijn dezelfde apps die ik gebruik als ik buiten mijn eigen netwerk inlog en dan werkt het perfect.

Heb jouw advies opgevolgd door mijn netwerkinstellingen te resetten, maar helaas was dit niet de oplossing.

groeten

Nan

 

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Om na te gaan of dit met een update van uit ons kan worden opgelost, kan je het beste een foutrapport indienen via de Samsung Members-app. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw telefoon en krijgen hier dan een beter beeld van. Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold.

Via onze Samsung Members-app kun je een foutrapport indienen. Open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning, scroll je dan iets naar beneden dan zie staan Foutrapporten.

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Nan
Pioneer
Opties

Hi Martijn,

Bedankt voor je tip en ik heb direct een foutrapport ingediend zoals jij had aangegeven.

Nogmaals bedankt voor de hulp, goede tips en service

Nan
Pioneer
Opties

Heb inmiddels een reactie ontvangen op mijn foutrapport met de vraag een paar screendumps op te sturen. Ik heb de reactie ontvangen maar niet via e-mail o.i.d. dus ben het verhaal kwijt (dom, dom, dom !!). Weet nu niet meer hoe ik de screendumps kan opsturen.

Mvg

Nan

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Nan, goedemiddag. 

 

Als je in de Members-app gaat naar Ondersteuning > Feedback verzenden > Verzonden feedback controleren, zie je een overzicht staan van je ingediende foutrapporten. 

Staat deze hier tussen maak hier dan een schermafdruk van en dien deze samen met de andere gegevens weer in via de optie vraag stellen. 

Mijn collega's kunnen dit bundelen en zetten dit uit bij de juiste afdeling.

 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Nan
Pioneer
Opties
Hoi Martijn, dabkzij jouw fantastische hulp heb ik volgens jouw instructies de aanvullende gegevens met kopie van de foutrapporten verzonden.
Nog nooit heb ik van een groot bedrijf zulke fantastische aftersales service gehad👍👍👍
Mvg
Nan
0 Likes