Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Ingebouwde virusscanner McAfee

(Onderwerp aangemaakt op: 01-11-2020 01:32 PM)
9717 Weergaven
Visje123
Voyager
Opties

Samsung geeft aan samen met McAfee mijn tel te beveiligen. Onder de browsers wordt Edge van Microsoft niet gemeld. Edge vindt ik prettiger browsen dan Chrome. Minder advertenties enzo. Ik kan gratis KPN of Norton (beveiligt) m'n Windows pc installeren. Mijn vraag is: beveiligt McAfee toch Edge? Zo niet hoe verwijder ik dan McAfee van mijn telefoon?

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Nee hoor, dat heeft geen consequenties en kun je gewoon doen.

Play Protect is geen aparte app, maar zit ingebouwd in Android en kun je beheren in de Play Store, ongeveer hier:

Screenshot_20201101-173152_Google Play Store.jpg

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @metaaldetectieljf,

Bedankt voor jouw bericht. Ik kan goed begrijpen dat de meldingen erg irritant kunnen zijn. Wij kunnen op afstand dan met je meekijken door middel van onze "Hulp op Afstand" service. Wanneer je een afspraak maakt voor een Hulp op Afstand-sessie dan kan mijn collega de instellingen na lopen en daar waar nodig een aanpassing doen. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU

Je kan gerust weer een bericht sturen om ons op de hoogte houden.

Met groet,

Ajay

Community Manager

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
10 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Visje,

De ingebouwde anti-virusscanner controleert al je geïnstalleerde apps op virussen, maar niet je browseractiviteit. Dat is in principe ook niet nodig, virussen verspreiden zich door een app te installeren. Zolang je de virusscanner van Samsung × McAfee en Play Protect van Google ingeschakeld hebt, je telefoon regelmatig updatet en geen apps van onbekende bronnen installeert, dan ben je ruim beveiligd. 

Om specifiek op je vraag in te gaan: je kunt hem uitschakelen via apparaatonderhoud, maar niet verwijderen. Hij maakt immers deel uit van de app Apparaatonderhoud die ook andere systeemfuncties regelt.

Het is ook niet aan te raden hem uit te schakelen, want het is een prima beveiliging. Als je je er veiliger onder voelt, dan kun je natuurlijk wel een extra beveiligingsprogramma installeren, zoals die van Norton. Die komen vaak ook met extra functies, zoals een beveiligde browser, checks op phishing in de browser en soms een password manager. Daarvoor hoef je de scanner in apparaatonderhoud echt niet uit te schakelen; die kunnen in tegenstelling tot scanners op een PC prima samenwerken.

kevin-sig
0 Likes
Visje123
Voyager
Opties
Hoi KevinW
Bedankt voor het geweldige antwoord. De app Play Protect van Google kan ik niet vinden, maar het programma is wel ingeschakeld en is ook gecertificeerd. Als ik het dus goed begrijp kan ik Norton veilig installeren. Dit omdat ik gebruik wil maken van de password manager, zoals ook op mijn pc. Ik wil ook koppelen met mijn pc. Heeft dat nog consequenties mbt verschillende scanners?
0 Likes
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Nee hoor, dat heeft geen consequenties en kun je gewoon doen.

Play Protect is geen aparte app, maar zit ingebouwd in Android en kun je beheren in de Play Store, ongeveer hier:

Screenshot_20201101-173152_Google Play Store.jpg

kevin-sig
Visje123
Voyager
Opties
Dag KevinW
Je hebt mij geweldig geholpen en gerustgesteld. Enorm bedankt.
0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Fijn om te lezen! Fijne avond nog 😁

kevin-sig
0 Likes
Visje123
Voyager
Opties
Dank je wel en ook nog een fijne avond gewenst.
0 Likes
loosdrecht
First Poster
Opties
een van de apps stopt steeds
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @loosdrecht,

Om welke app gaat het precies? Als het meerdere apps crashen, probeer dan de volgende stappen eens te doorlopen: https://bit.ly/3rq879V

rsz-846676
0 Likes
metaaldetectieljf
First Poster
Opties

Goedendag Kevin, bij mij staat deze uit maar toch krijg ik irritante meldingen van McAfee. en de instellingen zijn verder ook niet aan te passen, maar tochkrijg ik zo'n 100 meldingen per dag. 

0 Likes