Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

SMS-Notificatie - instellen ander geluid mogelijk?

(Onderwerp aangemaakt op: 05-11-2021 05:02 AM)
6595 Weergaven
sawul62
Voyager
Opties

Bij mij hebben alle notificaties hetzelfde geluid. In 9 van de 10 gevallen kunnen zaken wachten en reageer ik niet overal op, in tegenstelling tot mijn vrouw, die bij iedere notificatie haar smartphone pakt.
Ik krijg ook de nodige notificaties van fora en die bekijk ik sowieso vanaf mijn PC.

Maar de incidentele notificaties via SMS zijn wel belangrijk. Ik zou willen dat ik die kon onderscheiden van 'de rest'.
Is het mogelijk daaraan een ander geluid te hangen?
Of is het mogelijk dat die in een venstertje verschijnen en dat het venstertje ook daadwerkelijk blijft staan, totdat ik het zelf sluit?
Laten we zeggen, zoiets als dat je krijgt bij een 2FA: de code die op je smartphone verschijnt, maar dan wel dat de notificatie blijft staan en niet zoals nu na een seconde verdwijnt.

Ja, ik weet dat het icoontje van SMS met een klein, rood, nummertje weergeeft dat er een nieuw bericht binnen is, maar dat is mij (helaas) niet opgevallen en heb ik een belangrijk SMS bericht gemist.

0 Likes

3 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi @sawul62,

Als je het icoontje van de SMS dat ook dat bolletje weergeeft ingedrukt houdt, en dan op het informatieicoontje tikt, kom je bij de algemene app-instellingen van de berichtenapp.

Screenshot_20211105-053429_One UI Home.jpg

Ga hier naar Meldingen >> Nieuwe berichten (de tekst, niet het schakelaartje) >> Geluid. Hier kun je een ander geluid kiezen.

De notificatie langer laten staan kan niet, maar je kunt wel een blijvend icoontje op je scherm tonen die de berichtenapp in een pop-up opent. Je kunt dit uitproberen via Instellingen >> Geavanceerde Instellingen >> Zwevende Meldingen >> Slimme pop-upweergave >> Opgenomen apps >> Berichten. Als je het niks vindt, kun je hem hier ook weer uitzetten.

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
Oplossing
sawul62
Voyager
Opties

Super! Heel hartelijk dank.

Moest heel even zoeken (Engelse GUI) maar dit zou 'm zo'n beetje moeten zijn.
Eens kijken hoe dat uitpakt.
Omdat ik een SMS-je had gemist, moet ik nu apart ergens heen, terwijl ik, ten tijde van het SMS-je er een minuutje lopen vandaan was.

Enfin...
Nogmaals hartelijk dank voor de snelle reactie.

Geluid:

Samsung S10 SMS notification sound settings-05112021.png

Floating notification

Samsung S10-Floating notification settings Messages-05112021 061435.png

Oplossing
Yidaki49
Student
Opties
Hallo Martijn,

Ik heb uiteindelijk het probleem gevonden hoor, het zat hem in de instellingen tussen telefoon en samsung smartwatch.
Probleem is opgelost, dankjewel voor je reactie!!;-)

6 Antwoorden
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi @sawul62,

Als je het icoontje van de SMS dat ook dat bolletje weergeeft ingedrukt houdt, en dan op het informatieicoontje tikt, kom je bij de algemene app-instellingen van de berichtenapp.

Screenshot_20211105-053429_One UI Home.jpg

Ga hier naar Meldingen >> Nieuwe berichten (de tekst, niet het schakelaartje) >> Geluid. Hier kun je een ander geluid kiezen.

De notificatie langer laten staan kan niet, maar je kunt wel een blijvend icoontje op je scherm tonen die de berichtenapp in een pop-up opent. Je kunt dit uitproberen via Instellingen >> Geavanceerde Instellingen >> Zwevende Meldingen >> Slimme pop-upweergave >> Opgenomen apps >> Berichten. Als je het niks vindt, kun je hem hier ook weer uitzetten.

kevin-sig
0 Likes
Oplossing
sawul62
Voyager
Opties

Super! Heel hartelijk dank.

Moest heel even zoeken (Engelse GUI) maar dit zou 'm zo'n beetje moeten zijn.
Eens kijken hoe dat uitpakt.
Omdat ik een SMS-je had gemist, moet ik nu apart ergens heen, terwijl ik, ten tijde van het SMS-je er een minuutje lopen vandaan was.

Enfin...
Nogmaals hartelijk dank voor de snelle reactie.

Geluid:

Samsung S10 SMS notification sound settings-05112021.png

Floating notification

Samsung S10-Floating notification settings Messages-05112021 061435.png

KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Top, fijn dat je het hebt gevonden! Hopelijk voorkomt dit toekomstige situaties waardoor je extra op pad moet... 👍🏻

Voor nu alvast een heel fijn weekend!

kevin-sig
0 Likes
Yidaki49
Student
Opties
Hallo, ik ben bezig met instaleren van een andere telefoon maar ik krijg geen geluid bij meldingen, wel als ik gebeld wordt maar niet bij meldingen, ik heb alles gedaan wat er aan gegeven wordt en alle instellingen geprobeerd maar blijkbaar mis ik iets. Ik krijg wel de meldingen maar zonder geluidsmelding, weet u misschien wat ik over het hoofd zie?
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Yidaki49, goedemorgen.

Wat is het modelnummer van jouw telefoon? En is deze verder ook up-2-date? Staan de geluiden voor de Meldingen wel ingeschakeld? Ervaar je dit ook als je je telefoon hebt opgestart in de Veilige Modus? Met de Veilige Modus start je het toestel op zonder geïnstalleerde apps van derden, het toestel start dan uitsluitend met standaard applicaties op. 

Kijk hier voor informatie over je hoe je de Veilige Modus kunt starten op jouw toestel: https://bit.ly/2JQrwvP

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Oplossing
Yidaki49
Student
Opties
Hallo Martijn,

Ik heb uiteindelijk het probleem gevonden hoor, het zat hem in de instellingen tussen telefoon en samsung smartwatch.
Probleem is opgelost, dankjewel voor je reactie!!;-)