op 11-11-2020 05:35 PM
Is het mogelijk om op de Samsung S10e een voorkeur WiFi netwerk in te stellen. Als klant van Ziggo heb in namelijk thuis zowel mijn eigen Wifi als een algemene Ziggo Wifi. Deze laatste is bedoeld als de Wifi verbinding voor passanten, waar ik zelf ook gebruik van maak als ik niet thuis ben. Om deze mogelijkheid zelf onderweg te kunnen gebruiken moet je thuis deze optie aan zetten.
Nu gebeurt het met regelmaat dat mijn telefoon onderweg de "Ziggo" verbinding oppikt en vasthoudt, ook als ik thuis ben waardoor ik thuis niet met het "snelle" internet verbonden ben. Ik moet dan zelf handmatig aangeven dat ik mij eigen "thuis" Wifi wil gebruiken.
En als ik geen voorkeur Wifi in kan stellen, hoe zou ik dit dan kunnen voorkomen?
op 11-11-2020 07:07 PM
Helaas is die er niet, ik miste die optie ook al.
op 12-11-2020 10:41 AM
op 13-11-2020 10:28 AM
Heb je wat aan de tip gehad? @Erik-S
Anders kun je ook proberen om een Bixby Routine in te stellen, dat zodra je thuis bent, hij automatisch verbindt met netwerk X.
13-11-2020 05:30 PM - bewerkt 13-11-2020 05:46 PM
Verkeerd account gebruik. Zie hier onder
op 13-11-2020 05:43 PM
Verkeerde account gebruik voor het antwoord. Nu in het goede account!
Nee tot nu toe nog geen goede oplossing. Het uitschakelen van "Automatisch opnieuw verbinden" is geen oplossing want dan moet ik deze elke keer dat ik buitens huis ga opnieuw inschakelen om WiFi te kunnen gebruiken.
Mogelijk dat een Bixby routine een oplossing zou kunnen bieden maar daar ben ik nog helemaal niet in thuis. dan zou iemand mij daarbij moeten helpen.
op 16-11-2020 12:37 PM
Kijk anders hier eens: https://bit.ly/2IDuHaH
Mocht dat niet lukken, dan kun je ook een Hulp op Afstand sessie inplannen: https://bit.ly/2OhhbuU
op 16-11-2020 04:14 PM
Helaas, ook dit lost nog steeds het probleem van de juiste Wifi keuze niet op. Ik kan met Bixby wel Wifi in en/of uitschakelen als ik thuis kom, maar daarbij nog steeds er niet voor kiezen dat het juiste Wifi netwerk ingeschakeld wordt. En dat is nu net wat ik wil bereiken.
Thuis heb ik twee Wifi netwerken beschikbaar; Ziggo (een openbaar, langzaam netwerk, dat iedere Ziggo klant aanbiedt, en mijn eigen Ziggoxxxxxx netwerk, dat enkel toegankelijk is met een wachtwoord.
Omdat mijn buren ook Ziggo hebben gebeurt het met regelmaat dat ik, als ik thuis kom, verbonden blijk met "Ziggo" en niet met Ziggoxxxxxx. IK moet dan zelf, handmatig het "huidige" netwerk op de telefoon wijzigen.
op 17-11-2020 03:11 PM
op 17-11-2020 03:27 PM
Helaas BruceH,
dat is nu net wat ik probeer te voorkomen, want dan heb ik buitenshuis geen Wifi verbinding of ik moet het dus elke keer weer opnieuw aan zetten om te voorkomen dat ik data verbruik.
Nu verbruik ik alleen data als er dus geen Ziggo verbinding in de buurt is.