Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung s21 ultra luidspreker bellen

(Onderwerp aangemaakt op: 20-12-2021 04:55 PM)
1423 Weergaven
BoBsMoK
Journeyman
Opties
Goedendag, ik wilde vragen of andere mensen ook een probleem hebben tijdens het luidspreker bellen.
Wanneer ik in gesprek ben met iemand en de telefoon op luidspreker zet om m'n telefoon neer te kunnen leggen, dan komt er eerst geluid uit beide speakers (boven en onder), waarna de bovenste speaker regelmatig uitvalt en het geluid dus alleen nog maar uit de onderste speaker komt.
Om het goed te testen heb ik de telefoon tegen m'n oor aangehouden net alsof ik belde zonder 'm op luidspreker te zetten, maar dan met de luidspreker aan. Dan valt het heel erg op dat het geluid soms in je oor en mond komt, en soms alleen bij de speaker bij je mond.
Vanwege dit probleem met een nieuw toestel had ik het toestel laten ophalen door Samsungs eigen reparatie service. Er was niks aan te doen, dus kreeg ik een nieuw toestel. Nou maak ik 'm net open en heb exact hetzelfde probleem, vandaar dat ik benieuwd ben of er anderen zijn met een s21 ultra of die hetzelfde probleem hebben.
Ik heb door de technische hulp al gecheckt in veilige modus of de speakertest en de loopbacktest iets konden aangeven, maar die gaf aan dat alles goed werkt.
En erna na het 2e telefoontje via de Samsung members app de luidspreker diagnose en de microfoon diagnose gedaan. Ook geen problemen.
Wanneer ik btw Spotify of YouTube gebruik, dan is er netjes stereo geluid, zonder dat de speakers raar doen. Het is alleen tijdens luidspreker bellen.
Ik hoop dat jullie me kunnen vertellen of ik pech heb of dat het een standaard probleem is met dit toestel. Alvast bedankt voor de gene die het gaan checken.
Spring naar oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Ramessi, goedemorgen. 

Om na te gaan of dit met een update van uit ons kan worden opgelost, kan je het beste een foutrapport indienen via de Samsung Members-app. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw telefoon en krijgen hier dan een beter beeld van. Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold.
Open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning, scroll je dan iets naar beneden dan zie staan Foutrapporten.

Ook kan je via de Samsung Members-app het één en ander testen. Open de Members-app en ga naar Ondersteuning, kies hier voor Diagnoses en selecteer de microfoon en luidspreker test. Hoe is het resultaat hier? 

En ervaar je dit ook als je je telefoon hebt opgestart in de Veilige Modus? Met de Veilige Modus start je het toestel op zonder geïnstalleerde apps van derden, het toestel start dan uitsluitend met standaard applicaties op. Kijk hier voor informatie over je hoe je de Veilige Modus kunt starten op jouw toestel: https://bit.ly/2JQrwvP

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoi @BoBsMoK, goedemorgen! 

Wat ervaar je precies met jouw S22 Ultra en heb je deze ingesteld met een back-up van je vorige telefoon? Wanneer je je telefoon hebt opgestuurd naar onze ophaalservice zal je telefoon uitvoering onderzocht worden. Tijdens de reparatie gebruiken wij enkel originele onderdelen zodat jouw telefoon na een reparatie ook weer helemaal conform de fabrieksspecificaties is.

Mocht je je telefoon met een beschadiging terug hebben gehad dien je dit binnen 48 uur te melden bij ons, de schade wordt dan ook kosteloos hersteld 😉

Probeer ook de tips die ik hierboven heb staan uit! Mochten we je nog ergens mee kunnen helpen dan horen we dat ook graag van je!

Goed weekend alvast en groeten,

Martijn

0 Likes
BoBsMoK
Journeyman
Opties
Wat ik ervaar is dat wanneer je hands-free belt (oftewel de luidspreker knop indrukt tijdens het bellen) dan hoor je de andere persoon hard uit je telefoon. In het geval met m'n s21 ultra (4 stuks) en m'n s22 ultra is dat als je het volume van hands-free bellen op maximaal of 1 tikje lager zet. Dan is het geluid goed, maar zodra je m zachter zet dan de hoogste 2 mogelijkheden, dan klinkt het geluid spontaan dof. Ik doe als ik een nieuw toestel heb nooit informatie overzetten van een oud toestel, zodat ik geen prut mee krijg naar m'n nieuwe telefoon.
Ik heb toendertijd geklaagd en kon m'n nieuwe toestel opsturen. Toen ik m terug kreeg zaten er krassen op m'n nieuwe scherm (van het repareren), maar toen ik er over klaagde werd er gezegd dat ik het wel moest kunnen bewijzen dat het door hun kwam. Vanwege dat ie net nieuw uit de doos kwam kon het niet anders, maar aangezien ik geen foto of video bewijs had dat er geen krassen op een nieuw toestel zaten, werd het niet vergoed. Gelukkig was het probleem niet opgelost, want het lag niet aan de speaker, aangezien het probleem er alleen is tijdens hands-free bellen en niet tijdens muziek luisteren. Dus ik weer bellen weer opsturen, en dat 3x. Toen kreeg ik een compleet nieuw toestel, waar precies hetzelfde probleem mee was. Dus ik weer bellen. Weer opsturen, weer alleen speaker veranderd en weer terug gekregen met hetzelfde probleem. Na weer een keer of 3 kreeg ik als excuus dat ik al langer dan 6 maanden zonder m'n nieuwe telefoon zat een s22 ultra. Die heeft hetzelfde probleem, maar ik durf m nu niet meer op te sturen, want dat blijkt in mijn geval al een berg keren geen zin te hebben en ik wil niet riskeren dat op dit toestel krassen komen, dus ik heb het opgegeven.
Het kan wel simpel gecheckt worden, door even een s22 ultra of s21 ultra of zo te zien van iemand anders uit de lijst de s21+ en test het even zelf op kantoor. Bel iemand en zet 'm op luidspreker. Wanneer je het volume wan het hardst iets zachter zet en weer harder, dan kan je het horen.
Ik wilde graag helpen door een video te sturen, maar ik kan niet goed een video maken van m'n toestel met hetzelfde toestel en heb geen andere camera hier, maar als jullie het zelf testen, dan weet ik zeker dat jullie het zullen merken en misschien een update kunnen geven doe het probleem weghaalt.
Ik hoop dat deze informatie kan helpen met het probleem begrijpen en fixen, want het zou wel fijn zijn als de s21 en s22 rits gewoon goed geluid heeft tijdens hands-free bellen. Alvast bedankt. Mvg Bob
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Wij hebben hier meerdere S21 Ultra's alsook de S22 Ultra's welke ook in gebruik zijn bij verschillende collega's en geen van mijn collega's ervaart dit. Naast opsturen kan je natuurlijk ook langsgaan bij één van onze service punten. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2CKz9mr

Groeten,

Martijn

0 Likes
Ramessi
Apprentice
Opties
Hoi BOB en Martijn. Zojuist een gesprek op luidspreker gezet. Nauwelijks te verstaan en de volume was op MAX. Mijn oude S8+ had dit probleem niet. Weet niet wat de oorzaak niet. Denk dat de Luidsprekers prima zijn , muziek en Spotify geeft goed geluid, dat het meer met software te maken heeft....
Of Martijn, kan het aan 5G liggen misschien?
0 Likes
Ramessi
Apprentice
Opties
Hebben ze wel een gesprek op de Luidspreker beantwoord? Hoe is de geluid. Is het dof, zacht en kan je de volume nog aanpassen. Want bij een gesprek kan ik de volume niet aanpassen . Verhogen of verminderen werkt niet. Ook niet met de zijtoetsen.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Ramessi, goedemorgen.

Wat waren je bevindingen als je het toestel in de Veilige Modus hebt opgestart, is het geluid tijdens het bellen op luidspreker dan wel in orde? Om na te gaan of dit te maken heeft met je netwerk kan je uiteraard ook voor een andere netwerkmodus kiezen 😇

Groeten,

Martijn

0 Likes
Ramessi
Apprentice
Opties
Veilige modus was de geluid ook slecht. Is geen probleem met de Luidspreker denk ik want Spotify geeft prima geluid. Het is wat anders. Dat weet ik nog steeds niet. Blijft raar, want de S8+ had dit probleem niet. Een gesprek op de Luidspreker blijft dof en slecht hoorbaar.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Maak je gebruik van de standaard Telefoon-app? Heb je het cache geheugen van de Telefoon-app ook geleegd? Ga naar Instellingen > Apps > Telefoon > Opslag > Cache legen

0 Likes
Ramessi
Apprentice
Opties
Nu gedaan