op 10-06-2022 09:01 PM
Op mijn Samsung S20 Ultra werkt het direct bijlagen downloaden in Gmail niet.
Bij iedere bijlage krijg ik de opmerking: Downloaden van bijlage is mislukt.
Als ik de mail open, de bijlage in Google Drive opsla en dan via Google Drive benader, kan ik de bijlage wèl openen.
Het betreft allerlei types, PDF, Docx, XLSX, etc.
Als ik de mail forward naar Outlook app, openen de bestanden direct.
Het heeft vermoedelijk van doen met autorisatie van Gmail op het downloaden op de Samsung.
Waar vind ik die instelling(en)?
Opgelost! Ga naar oplossing.
06-09-2022 04:19 PM - bewerkt 06-09-2022 04:20 PM
Als de G-Mail-app opent, tik op de 3 streepjes linksboven en scroll vervolgens helemaal naar beneden voor Instellingen. Tik op je e-mailadres en scroll vervolgens weer naar beneden voor de opties:
• Bijlagen downloaden
• Afbeeldingen
Laat je me weten of het je gelukt is?
Groeten,
Martijn
10-06-2022 11:03 PM - bewerkt 10-06-2022 11:45 PM
op 10-06-2022 11:53 PM
op 13-06-2022 01:33 PM
Hi @Members_45IH3Tt, goedemiddag.
Is met de tips en het advies van @S24frans en @Patrick nog gelukt? Houd je ons op de hoogte?
Groeten,
Martijn
op 05-08-2022 05:15 PM
Goedemiddag,
Ik heb ditzelfde probleem en heb de opties hierboven geprobeerd. Maar niets lukt. Weten jullie al meer hoe ik dit probleem kan oplossen?
Groetjes, Sabien
op 08-08-2022 12:14 PM
Hoi @Sabien1, goedemiddag.
Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder!
Maakt het hierbij nog uit welke e-mail-app je hiervoor gebruikt? Heb je ook de instellingen van je G-Mail account nagekeken?
Houd je ons op de hoogte?
Groeten,
Martijn
op 08-08-2022 04:15 PM
Hoi Martijn,
Ja ook de gmail instellingen heb ik nagekeken en staan goed. Heb gmail ook gewist en er weer opgezet. Dat heeft ook niets veranderd.
Groetjes, Sabine
op 08-08-2022 04:25 PM
Weet je het heel zeker? Wij kunnen op afstand ook met je meekijken door middel van onze "Hulp op Afstand" service. Wanneer je een afspraak maakt voor een Hulp op Afstand-sessie dan kan mijn collega de instellingen na lopen en daar waar nodig een aanpassing doen. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU
op 23-08-2022 10:36 AM
Ik heb contact gehad met hulp op afstand en kreeg het advies om in de g-mail app bij opslag de gegevens te wissen. Maar helaas werkt dat ook niet. Hetzelfde probleem blijft bestaan.
op 23-08-2022 02:12 PM
Omdat het via de Hulp-op-Afstand niet is gelukt kan je dit het beste voorleggen bij Google zelf. Een andere wat meer rigoureuze optie is om je telefoon terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, maak dan wel eerst een back-up en vergeet WhatsApp hierbij niet. Stel je telefoon in als nieuw en zet enkel een back-up terug van je contacten en mediabestanden.
Groeten,
Martijn