op 20-09-2023 09:35 PM
Beste Samsung gebruikers,
Ik heb sinds kort een probleem met mijn S20 FE. Als ik wifi aanheb staan ben ik bereikbaar en kan ik bellen via wifi. Zodra wifi uit staat, krijg ik een icoontje te zien van een rondje met een streepje er doorheen. 5G doet het niet en ik kan niet bellen / gebeld worden. Ik heb meerdere dingen al geprobeerd:
- Bij mijn provider fysiek geweest om te kijken of het aan de Simkaart lag, dit was niet het geval.
- Een netwerk reset uitgevoerd
- Alle software updates geïnstalleerd
- Besparingsmodus van batterij uitgeschakeld
Voor de rest:
- Roaming staat aan
- Netwerkmodus staat in 4G/3G/2G, ik kan dit niet aanpassen naar 5G/4G/3G/2G
- Vliegtuigstand staat uit, MAAR het icoontje is doorzichtig (alsof het half aan staat)
Kan iemand mij alsjeblieft helpen, ik snap er namelijk helemaal niks meer van. Het is net alsof mijn telefoon zonder wifi op "niet storen" staat!
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 21-09-2023 09:40 AM
op 22-09-2023 10:44 AM
Hi @Damiën Oldenburg, goedemorgen.
Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt. Heb je een thema of launcher ingesteld? En maak je ook gebruik van Standen en Routines?
Het is misschien wat rigoureus maar anders kan de tip van @Rohit je hierbij wel helpen 😇
Houd je ons op de hoogte?
Groeten,
Martijn
op 24-09-2023 07:05 PM
Hallo Rohit, bedankt voor het snelle reageren. Hier is de screenshot van de huidige toestand. Merkwaardig is het tekentje rechtsboven en het doorzichtige icoontje van vliegtuigstand.
MVG
Damiën Oldenburg
op 25-09-2023 09:13 AM
Heb je je telefoon nog teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Wanneer je je telefoon terugzet naar de fabrieksinstellingen maak dan eerst een back-up van je telefoon en vergeet WhatsApp daarbij niet 😇 Stel je telefoon vervolgens als nieuw in en zet alleen een back-up terug van je contacten en media bestanden, stel je apps één voor één in vanuit de Google PlayStore en Galaxy Store.
Houd je ons op de hoogte?
Groeten,
Martijn
25-09-2023 07:00 PM - bewerkt 25-09-2023 07:01 PM
Hallo @Rohit ,
Wederom bedankt voor de snelle reactie. Ik was inderdaad bezig om de telefoon te resetten, waarbij ik helaas tegen weer een nieuw probleem aanloop, wat inmiddels de bloed onder mijn nagels vandaan haalt. Ik moet bij het resetten inloggen met mijn Samsung account , waarvan de email niet meer bestaat, of te wel ik kan hem dus niet resetten. Uitloggen van dat account vereist een authenticatie van een email, die dus als eerder gezegd niet meer bestaat. Ik kan dus mijn telefoon nu niet in fabrieksinstellingen terugkeren. Morgen ga ik langs mijn provider om te verzoeken dit probleem op te lossen. Ook al is dit probleem natuurlijk niet afkomstig van de provider, maar wie weet kunnen zij wat voor mij betekenen. Misschien heb jij nog ideeën?
MVG,
Damiën Oldenburg
op 26-09-2023 08:07 AM
Dankjewel voor je terugkoppeling! Of je dit ook via je provider kan laten ontgrendelen is mij niet bekend. Wel kan je dit laten doen bij één van onze service punten, neem hiervoor wel je aankoop bon en legitimatie mee.
Ook kunnen wij een verzoek indienen om tijdelijk de 2-staps-verificatie uit te zetten, hiervoor hebben wij wel wat extra informatie nodig. Je kan me hiervoor een privé berichtje sturen (https://bit.ly/3BoC5B0)
Groeten,
Martijn
op 28-09-2023 01:38 PM
Goedemiddag heren,
Ik ga inderdaad de telefoon even langsbrengen bij een van de service punten, weet U toevallig de kosten die hieraan verbonden zijn?
MVG
Damiën Oldenburg
op 28-09-2023 02:30 PM
op 03-10-2023 04:12 PM
Beste Martijn,
De telefoon is inmiddels gereset naar fabrieksinstellingen. De netwerkinstellingen zijn weer terug naar de goede modus: 5G/4G/3G/2G. Toch blijft het icoontje boven in de telefoon staan en is het probleem nog niet verholpen. Ik weet inmiddels niet meer wat ik moet doen. Nog ideeën?
MVG,
Damiën Oldenburg