Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

IMEI geblokkeerd?

(Onderwerp aangemaakt op: 07-03-2021 12:16 PM)
2142 Weergaven
PrettyGreenEyes
First Poster
Opties

Hoi,

In juni 2020 kocht ik via 2dehands een splinternieuwe Samsung s10 Lite over van iemand. Ik kreeg het originele aankoopbewijs mee en ook een handgeschreven verkoopovereenkomst dat ik het toestel overgekocht heb. Het toestel is toen aangekocht geweest in combinatie met een abonnement via proximus door de originele koper. Ik heb het toestel zonder enige problemen kunnen gebruiken tot eerder deze week. Toen kon ik plots geen oproepen meer ontvangen of doen, geen sms’en en geen mobiel internet meer gebruiken. Na contact met Samsung bracht ik het toestel binnen bij een service center. Daar hebben ze het moederbord vervangen maar het probleem bleek nog niet opgelost te zijn. Dan wisten ze mij te vertellen dat het IMEI nummer van mijn toestel geblokkeerd zou zijn. Aangezien het toestel oorspronkelijk aangekocht was via proximus stuurde ze mij door naar daar. Bij proximus konden ze mij echter ook niet verder helpen. De originele koper zou geen schulden (meer) hebben staan bij proximus wat dus een mogelijke oorzaak kon zijn van de blokkade. Bij proximus zeggen ze alleen maar: jammer maar u bent opgelicht. Ik heb mijn toestel eerlijk gekocht en heb daar de bewijzen van. Ik zou echt graag weten wie mijn toestel geblokkeerd heeft en met welke reden. En wat ik kan doen om het terug te laten deblokkeren. Iemand een idee hoe ik daar achter zou kunnen komen? Gelukkig kan ik het toestel (momenteel) nog wel gebruiken via het tweede sim slot maar ik ben wel bang dat mijn toestel compleet onbruikbaar zou worden. Aangezien ik het toestel al bijna een jaar bezit weet ik geen adres gegevens meer van de koper, enkel de naam op het aankoopbewijs dus daar contact mee opnemen is ook geen optie...

Mvg Wendy

0 Likes
12 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @PrettyGreenEyes,

Welkom op de Community.

Wat een apart verhaal! Kun je een foto of screenshot delen van de melding die je te zien krijgt?

En bij welk service punt ben je precies geweest? Dan kan ik even met je mee 👍

rsz-846676
0 Likes
PrettyGreenEyes
First Poster
Opties

Hoi, als ik een sms probeer te sturen dan komt er: ‘kan uw bericht nu niet verzenden. Het wordt verzonden wanneer de service beschikbaar is’ op het scherm. Als ik probeer te bellen dan komt er: ‘niet aangemeld bij netwerk’ op het scherm. In een ander toestel werkt mijn simkaart wel zonder problemen. En in sim-slot 2 van mijn ‘geblokkeerd’ toestel werkt het gelukkig ook nog normaal (een tip die ze mij in het service center gegeven hebben). Ik ben trouwens in het service center in Antwerpen geweest met mijn toestel. 

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Vreemd! Als je het toestel al eens hebt gereset en het komt nog voor, dan kun je eventueel gebruik maken van onze Ophaalservice om het toestel na te laten kijken: https://bit.ly/2jwV3SJ

rsz-846676
0 Likes
PrettyGreenEyes
First Poster
Opties

Hoi, het toestel is nagekeken door samsung in het service center en daar hebben ze het moederbord vervangen. Maar omdat het probleem niet opgelost was hebben ze gezegd dat de IMEI geblokkeerd was. Ik wil gewoon weten wie dat geblokkeerd heeft en waarom? En wat ik eventueel kan doen om het te laten deblokkeren.  Ik werk in de zorgsector en ik moet continu bereikbaar zijn dus ik kan mijn toestel geen dagen missen. Bovendien kan die ophaalservice toch niet meer doen dan het service center waar ik geweest ben denk ik?

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Het kan zijn dat dit is veroorzaakt door de moederbord swap en dat er daardoor een regio lock op is gekomen. Als je in de buurt van het service punt woont, raad ik je aan om dit bij hen aan te kaarten.

Anders kun je gebruik maken van de Ophaalservice, het moet tenslotte wel opgelost worden. Hier kan je zelf niets aan doen helaas.

rsz-846676
0 Likes
PrettyGreenEyes
First Poster
Opties

Hetzelfde probleem was er ook voordat het moederbord vervangen is... En echt van het ene moment op de andere dat mijn toestel niet meer werkte. Sim-slot 2 waar je normaal een sd kaartje kunt insteken (en dat een ander imei nummer heeft) werkt wel gewoon dus het probleem zit echt bij sim-slot 1 (of de bijhorende imei nummer). Het service center is niet echt in de buurt, helaas. Maar ik loop nu wel elke dag bang rond of mijn toestel nog wel bruikbaar gaat blijven. Ik ben vele jaren iPhone gebruiker geweest en daar heb ik nooit last mee gehad. Vorig jaar de overstap naar Samsung gemaakt en nu al deze probleem en niet weten wat de oorzaak is 😞

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Vandaar mijn advies om gebruik te maken van onze Ophaalservice om hem nog eens na te laten kijken, anders blijft het bij gissen. 

Laat je weten hoe het is afgelopen? 👍

rsz-846676
0 Likes
Members_2ay6GBR
First Poster
Opties

Kunt u eens contact opnemen met mij,

Ik kan u mss helpen voor u probleem.

Mvg

0 Likes
Members_slrlhEa
First Poster
Opties

Hey ik heb ook een toestel 2 de hands gekocht met doos en al, heb de toestel bijna 2 maand gebruikt en nu opeens sim 1 werkt niet meer , gsm al 2x onder garantie naar Xiaomi gestuurd en die vinden geen probleem aan mijn apparaat , heb die gekocht toen die 2 weken oud was en begon ondertussen ook te denken dat de sim 1 geblokkeerd is vanwege de vorige eventueel de facturen niet betaald heeft van deze verkochte gsm... Sim 2 werkt wel zoals bij u,, heb jij dat inorde.n gekregen , en wat heb je gedaan??

0 Likes